live set up

Jdv77

Stamgast
Lid sinds
24 februari 2017
Berichten
344
Hi Guys,

Ik ben aan het kijken en nadenken over een een live set up. ik heb zelf een daw Abeton een en Digitakt, en ik had een Push 2, ik ben nu aan het denken ga ik dawless of wordt Ableton mijn master en brein in mij set up, dan ga ik er serieus weer over nadenken om de Push2 te kopen en dat dat mijn mail controller wordt. Ik deze verkocht omdat het mijn workflow met muziek produceren vertraagde.
Een 2 optie is hybyde te te gaan, dus wel Ableton als Master maar voor de sequenzer de digitakt gebruiken en dan wellicht nog een groovebox erbij kopen voor loops en een extra synths en of bijv de Circuit. als Looper dan de MPC live bijvoorbeeld of de Blackbox. ik zou ook nog een leuke instap monosynth aan de set up willen toevoegen en een workhorse Poly synth. een 3e optie is compleet dawless zonder laptop en dan een Ableton alleen gebruiken om te produceren met de Digitakt voor sketches. Wat zouden jullie mij voor advies geven, ik wl er geen 100o aan uitgeven omdat het meer hobby is, als ik moet draaien doe ik dat gewoon met een dj set die er al staat. Misschien wil ik wel later wat extra elementen aan de dj set toevoegen.

Wat ik nu heb:

Ableton
Arturia Mini lab mk2
Digitakt

Wat ik had een Push 2

Ik denk aan het volgende:


Set up 1

Ableton, Push 2, iets van een midi mixer Akai of novation
mischien later een synth erbij

Set up 2
Ableton, Push 2, Novation Circuit, 1x of 2 synths
bijv. basstation, een Workhorse Synth Midi Mixer.

Set up 3

Digitakt, Circuit of MPC Live, of Blackbox.
1 of 2 synths misschien nog een effecten bak
Midi Mixer


Thanks alvast voor jullie feedback!
 
Hangt natuurlijk af van het genre, maar voor veel is eerst Ableton + digitakt meer dan genoeg. Ik zou als controller een akai apc overwegen.
Die is voor live werk fijner (heb ik begrepen) dan een push.

Hardware klinkt (ik bedoel lijkt) leuk, maar live is het best een gedoe.
Je set kun je dan (waar nodig) uitbreiden als je meer wilt (en kunt overzien.)
Het publiek ziet je draaien aan de APC en digitakt. Dan kun je al behoorlijk wat live doen.
Digitakt integreert erg goed met overbridge.
 
Misschien een idee...Ik heb zelf een octatrack welke vergelijkbaar is met je digitakt. Daarop aangesloten een faderfox pc12, dit is dan mijn mixer, genoeg knoppen voor 8 tracks. Dus voor elke track: volume, lp, hp, attack, hold, release en 2fx parameters. Geeft je wat mix mogelijkheden.
 
Misschien een idee...Ik heb zelf een octatrack welke vergelijkbaar is met je digitakt. Daarop aangesloten een faderfox pc12, dit is dan mijn mixer, genoeg knoppen voor 8 tracks. Dus voor elke track: volume, lp, hp, attack, hold, release en 2fx parameters. Geeft je wat mix mogelijkheden.
De Oct heeft te moeilijke learning curve wat ik overal zie en lees. De faderfox pc12 is wel een goed idee👌
 
als ik moet draaien doe ik dat gewoon met een dj set die er al staat.

Dan moet je in je setups ook even een mengtafeltje meerekenen voor die hardware, voor het stereo signaal waarmee je de DJ-mixer in wil.

Ik zou overwegen nog even niets uit te geven en kijken wat je gevoel zegt, overigens. Ei-gen-lijk, namelijk... vraag je aan ons wat jij het prettigst zou vinden..

Als ik setup 3 fantastisch zou vinden, wil dat nog niet zeggen dat jij daarmee lekker uit de voeten komt. Hangt ook van je muziek af, in hoeverre en op welke manier je welke elementen zou willen tweaken, enz..
 
Ohw als aanvulling.. (en raar.. ik kan m'n eigen post niet (meer) aanpassen..?)

Hou bij die (hybride)-dawless setup ook rekening met de kabels.. fysiek (spaghetti, mjam) en in het kostenplaatje (kan snel aantikken)..

En laat het van je muziek afhangen..

Heb je studio-tracks die je live ten gehore wil brengen? Dan moeten die tracks te spelen zijn, wat gevolgen kan hebben voor je wensen. Andersom kan ook, dat je graag live wil spelen en daar speciaal muziek voor gaat maken. Dan mag het wellicht een andere setup zijn.

Heb zelf een aantal leuke dawless-gigs gedaan, toen het nog niet dawless heette haha.. maar als mensen enthousiast waren had ik helaas geen demo-tracks voor ze, omdat mijn spul gericht was op live spelen, en studio-werk nog lastig ging. (Jammen en de beste daarvan kiezen was dan the way to go, maar werkte voor mij niet goed).
 
Ohw als aanvulling.. (en raar.. ik kan m'n eigen post niet (meer) aanpassen..?)

Hou bij die (hybride)-dawless setup ook rekening met de kabels.. fysiek (spaghetti, mjam) en in het kostenplaatje (kan snel aantikken)..

En laat het van je muziek afhangen..

Heb je studio-tracks die je live ten gehore wil brengen? Dan moeten die tracks te spelen zijn, wat gevolgen kan hebben voor je wensen. Andersom kan ook, dat je graag live wil spelen en daar speciaal muziek voor gaat maken. Dan mag het wellicht een andere setup zijn.

Heb zelf een aantal leuke dawless-gigs gedaan, toen het nog niet dawless heette haha.. maar als mensen enthousiast waren had ik helaas geen demo-tracks voor ze, omdat mijn spul gericht was op live spelen, en studio-werk nog lastig ging. (Jammen en de beste daarvan kiezen was dan the way to go, maar werkte voor mij niet goed).
Thanks goede tips ! Ik ga gewoon lekker youtube kijken naar verschillende gear en short list maken. En de Digitakt van binnen naar buiten leren kennen👌
 
De Oct heeft te moeilijke learning curve wat ik overal zie en lees. De faderfox pc12 is wel een goed idee👌
Ja zou zeker geen octa kopen aangezien je al een digitakt hebt. Maar dat de learning curve stijl is, is onzin. Gebruikte het alleen als voorbeeld om beide machines zoveel gemeen hebben.
 
Back
Top