thé Expanding Your Mind Hurts Entanglement

een eerste uitvoering van hét elastiekje van @Laboratorio Incognito ;
gebaseerd op een sample gemaakt door Laboratorio Incognito (@user-279156880), een opname van een elastiek....
processed in Voltage Modular, Sampler via 1 Playerton Module (TET effector) naar 2 Playerton Modules (Oscillator Tunnel), heel simpel.

verschillende recordings gemaakt in Voltage Modular standalone, met andere settings.

geïmporteerd in Bitwig 4.0.8

wat verplaatst, gedupliceerd, verplaatst, slicing en éen track heeft de luxe van Native Instruments RC 24.

DC offset(s) van hier tot gunter, maar werkt..

Sound Brut!

 
Ah heerlijk. weer ongekende nieuwe geluiden uit het simpele elastiekje die het daglicht zien. Super gedaan :okdan:

dank! het was de bedoeling er samples, slices uit te halen, maar ging toch de recordings simpelweg importeren, aangezien ze allemaal ongeveer dezelfde BPM hebben, of zeker, al zit er een delay in vanwege een buffer instelling op de TET effector. nou, echt een delay? ze lopen, allemaal strak, lijkt het wel.

ik ga er nog mee verder.

overigens ook m al gehaald door de overbekende paulstretch.... en met Cecilia 5 wat bewerkingen gemaakt.

ook de sample uit elkaar gehaald, de sample die in dit nummer is gebruikt is de volledige sample, wellicht de iets ingekorte? (de sustain, die dan vrijwel is uitgedoofd).
maar attack, de decay, apart. ook.

blijft wel leuk om er mee te werken.

en met 3 (2 unieke...) Playerton Modules voor Voltage Modular, kun je al een sample zo vernaggelen, dat er geheel andere timbres/strukturen uit komen, was een leuke oefening, want de eerste keer dat ik ze gebruikte.

overigens de maker van deze modules, de Playerton Modules, de track viel hem op in de Voltage Modular User Group (op FB); 'and I just saw your super interesting rubber band track - very cool!', ik gebruikte de vertaling elastic, maar rubber band is beter lijkt me... de Rubber Band... mmmmmmmh.....
 
Distant Hunt

gemaakt in Reaper 6.46

Glitchmachines Palindrome, met 4 home brewed samples, met als insert: Native Instruments RC48
Izotope Iris 2, met 1 home brewed sample, ge-edit, natuurlik... over 2 layers verspreidt, met als insert: Native Instruments Choral
Kontakt 6 + Riot Audio Ritual Gong

Kontakt als send naar Unfiltered Audio Specops en D16 Sigmund
en Specops ook als send naar D16 Sigmund...

(de eerste keer dat ik een kontakt library heb gebruikt zover ik me kan herinneren, iig de eerste keer dat ik een third party kontakt library gebruik voor een track)

 
Mooie sounds hoor...:okdan:
In de verte, daar zit de jager te wachten op zijn volgende prooi...
oke 44.png
 
Perfect om vanaf de Dom te blazen over de binnenstad :D

yeah! ha! doen we!
Distant Hunt: Mysterieus, vervreemdend, Sci-fi horrorscene voor het geweld...

thnx! heeft ie zeker...

overigens gebaseerd op een projekt dat nog in een de bak zat, zeg maar, nog heel wat schetsen liggen, Palindrome was alleen aanwezig.. 1 sample veranderd, en wat aanpassingen aan de playheads MSEG's... en uitgebreid...
Mooie sounds hoor...:okdan:
In de verte, daar zit de jager te wachten op zijn volgende prooi...Bekijk bijlage 3820223

ha! ja! thnx!
Deep,,,,Deep.

Deeper!

thnx!
Prachtige experimentele sounds uit het donkere vergeten woud. :okdan:

thnx!!!! mooi gezegd!

en dan het stiekje wederom, maar dan een V2 versie van Elastique Brut V1...

Elastique Brut V2

een recording, een korte toegevoegd, verspreid in 'events', gemaakt in Voltage Modular met de Scanned Oscillator (nog niet in de store) van Weevil, eigenlik een soort van elastique oscillator, de waveform is 0 volt, en wordt aangeslagen... ik zeg maar iets... door een hamer, kan op verschillende wijzen, de waveform is wel ingedeeld in nodes, en mass, spring, center, damping etc kun je allemaal toepassen...
dus een elastiekje, maar dan anders, dus V2 is niet geheel meer een one sample track... 2 Bode FIlters op L/R output (de VM1630).. simpel..

MSoundFactory heeft wel het stiekje als generator, geladen in de Sampler generator, door granulars, modal filters per voice en uiteindelijk door character (een harmonische treatment dingetje) gehaald, binnen MSF. die mag wat meedoen voor ekstra, sja...

en Unfiltered Silo geeft wat meer bandbreedte aan 2 ritmische tracks.

patches from scratches, natuurlik..

over de mix, zojuist geluisterd waar ik de mixen uiteindelik op beoordeel, klinkt ie goed. toch had ik al ingrepen gedaan, die nog niet in deze versie zitten, want ik dacht..... soms zit je kop niet mee, want hij klinkt op de 'reference' zoals ik m gemaakt heb. ik ga nu brabbelen, so withouth further ado;

listen with you eyes closed...............

 
Dit is gaaf. Dit heeft een beetje weg het ambient nummer van Jarre zijn Waiting for Cousteau;(tip:okdan:)
Het vierde langste nummer van 47 min van de cd 'Waiting for Cousteau'.

Jou stukje heeft wat meer een industriële sound.:okdan:
 
Dit is gaaf. Dit heeft een beetje weg het ambient nummer van Jarre zijn Waiting for Cousteau;(tip:okdan:)
Het vierde langste nummer van 47 min van de cd 'Waiting for Cousteau'.

Jou stukje heeft wat meer een industriële sound.:okdan:

dat nummer van Jarre ken ik niet (ik luisterde Jarre zo'n... 40 jaar geleden, aaaaah, ik gooi er een decennia af, 30 jaar geleden, voel ik me jonger...). zal eens luisteren.

thnx! (en sja het zal eens géen industriële sound hebben...)......

:halleluja
 
it's time again!

ik zeg niks. behalve dat éen instrument in de render, en ook na het herladen van het projekt, anders klinkt.... patches from scratches... de 2e keer dat me dit overkomt, in dezelfde DAW... andere synth/instrument.. goed, beide keren, bevalt het me wel, musique concrète, hè... maar wat er nu precies gebeurde, 2 maal, andere synths, zelfs ander systeem, maar zelfde DAW.. en de render is gemaakt na het maken van de preset in die DAW en het inspelen natuurlik... nou ja...

VINK™ presenteert (Dirt (Prophecies));

 
Film makers schreeuwen om sound designers...:okdan:

ha!

ach, ik ga de video's zelf maken.... het lijkt alsof dit eindelik gaat gebeuren (en ik heb ervaring.., maar is lang geleden... vooral video-editing is mijn kracht).

dank voor het kompliment!
 
Ik zou het geluid bijna van de conussen aflikken, sijperfijntjes!

ha! yeah! thnx!
perfect met koptelefoon, goede spanning en mooi ruimtelijk

soms maak ik de fout, om niet op een koptelefoon te kontroleren, maar geeft meestal alleen problemen, wanneer ik echt kanalen scheid, die louter apart L/R aansturen, in Voltage Modular maak ik soms die fout, om niet even een mixer te gebruiken, en dan wel te pannen, maar geen hard pan (die ontstaat door 2 'lijnen').
goed, maar inderdaad meestal vertaald het erg mooi naar een koptelefoon (ik heb 4 koptelefoons van high end, eentje, naar cheap, 3... klinken allemaal anders...).

ow weer een VINK™ uitwijding, gratis en voor nix...

thanks! voor je heerlikke reaktie.
IJzig, metalig stukje. Je hebt de resonanties ook net onder controle.

ja? moet wel dan weer, idd de resonanties zijn net onder controle, soms vind ik dat heerlik om ze niet onder kontrole te hebben... maar meestal, wil ik ze zeker meer kracht geven, wanneer ze niet -bewust, aangestoten, gespeeld...- uit de bocht vliegen.

ik heb inderdaad bij deze track daar goed opgelet, omdat deze track dat eiste. Plasmonic en Kaivo doen mee. en mijn stem door MConvolutionMB, een zanglijn, ik zing soms voor de fun een idiote zanglijn/tekst, neem het op. en laat het daarbij, maar de basis van dit nummer is een idiote zanglijn, door MConvolutionMB met IR, oftewel gewoon een sample (ook een voice sample uit/gemaakt me Palindrome), een bekende truc, heb dat hier al herhaald... en dan krijg je, sja....

altijd fijn, heerlik je reakties! dank!

ijzig, ja zeker, metalig, ja snap dat wel dat je dat zo zegt, het moet ook wel zo zijn, wellicht verplaatst ik de normen.....

een nieuwe versie in de maak, een lading synths. zoals ik, tot vorige zomer, niet een track zou kunnen maken.... moet nog veel aan worden gedaan, en wellicht.

terug naar deze versie, thnx! nogmaals!
 
idd de resonanties zijn net onder controle
Ben mijn pas gekochte Oeksound Soothe2 aan het proberen en dit lijkt tot nu toe de beste oplossing om resonanties te bestrijden. Was wel wat duur voor software.
 
Back
Top