Apart. Karakteristieke horrorwind
haha, dat is het zeker, dit is test-soundscape, wel zeer gekonstueerd. het geknetter is simpelweg pink noise door een moog filter, en arp2500 reverb (die zit zo op het einde van VM track).
en spectral resynthesis, ik weet dat natuurlik, al is het overigens additief in harmor (? ken het instrument niet zo goed, maar wel de basics van spectal/additief, te onderscheiden en overlap..), goed nog beter uitzoeken hoe Harmor samples overzet.. het voordeel is dat de fundemantel, i.e. de pitch, er in zit gebakken, en je de sample op elke toonhoogte kan afspelen, zonder versnelling, of vertraging.
natuurlik wist ik dat, en maakte daar al gebruik van, maar op 1 of andere redenen transponeerde (....) ik dat niet naar de resynthesis mogelikheden... van Harmor of Syne b.v.
goed... dat terzijde..
horrorwind.. (er zitten weer stemmen in, volgens mij).. 1 sample, en via Audiothing Noises afgekeken wijze in VM, wel met 4 sampler players, afgespeeld, en de sample komt zelf ook uit Voltage Modular, een patch die heel wat variatie kan geven.
en geïmporteerd in Harmor als 'image'.
verder geen effekten, behalve die in VM, dan... goed dit is weer zijn hop hop werkwijze, en wanneer ik de projekten waaruit ze ontstaan zijn niet voor mijn neus heb...
wilde hier wel een kleine YT vid reeks van maken, hoe kom je tot sounds...
geen behoefte tutorials te maken, maar wel om te delen, want ik leer daar juist zelf van, ik heb nog een AM tutorial in de maak, en ik leer nu veel meer van AM (en andere aanpakken, hard sync, waarom die erbij??), ik hoef waarschijnlik de tutorial, het verdient die naam niet eens te maken, AM audio rate modulatie, is wat overstemd door FM (wat meestal PM is...) audio rate modulatie.
AM is best goed....