thé Expanding Your Mind Hurts Entanglement

Ben mijn pas gekochte Oeksound Soothe2 aan het proberen en dit lijkt tot nu toe de beste oplossing om resonanties te bestrijden. Was wel wat duur voor software.

goeie software, het heeft niet per se prijzig te zijn, maar wanneer het je geeft wat je wilt.....

en over resonanties/harmonics;

(Dirt (Prophecies)) is overgeheveld naar sadà\exposadà en die versie moet nog verder worden uitgewerkt; de vocals...

daarom een tussendoortje; (Xoibos (Prophecies))

 
Apart. Karakteristieke horrorwind =)

haha, dat is het zeker, dit is test-soundscape, wel zeer gekonstueerd. het geknetter is simpelweg pink noise door een moog filter, en arp2500 reverb (die zit zo op het einde van VM track).
en spectral resynthesis, ik weet dat natuurlik, al is het overigens additief in harmor (? ken het instrument niet zo goed, maar wel de basics van spectal/additief, te onderscheiden en overlap..), goed nog beter uitzoeken hoe Harmor samples overzet.. het voordeel is dat de fundemantel, i.e. de pitch, er in zit gebakken, en je de sample op elke toonhoogte kan afspelen, zonder versnelling, of vertraging.
natuurlik wist ik dat, en maakte daar al gebruik van, maar op 1 of andere redenen transponeerde (....) ik dat niet naar de resynthesis mogelikheden... van Harmor of Syne b.v.

goed... dat terzijde..

horrorwind.. (er zitten weer stemmen in, volgens mij).. 1 sample, en via Audiothing Noises afgekeken wijze in VM, wel met 4 sampler players, afgespeeld, en de sample komt zelf ook uit Voltage Modular, een patch die heel wat variatie kan geven.
en geïmporteerd in Harmor als 'image'.

verder geen effekten, behalve die in VM, dan... goed dit is weer zijn hop hop werkwijze, en wanneer ik de projekten waaruit ze ontstaan zijn niet voor mijn neus heb...

wilde hier wel een kleine YT vid reeks van maken, hoe kom je tot sounds...

geen behoefte tutorials te maken, maar wel om te delen, want ik leer daar juist zelf van, ik heb nog een AM tutorial in de maak, en ik leer nu veel meer van AM (en andere aanpakken, hard sync, waarom die erbij??), ik hoef waarschijnlik de tutorial, het verdient die naam niet eens te maken, AM audio rate modulatie, is wat overstemd door FM (wat meestal PM is...) audio rate modulatie.

AM is best goed....
 
Zone. Leuke schets, beetje kort, ben benieuwd naar het schilderij. Waar komen die synthpauken in het begin vandaan? Zelfgemaakt?
 
Zone. Leuke schets, beetje kort, ben benieuwd naar het schilderij. Waar komen die synthpauken in het begin vandaan? Zelfgemaakt?

ja zeer kort, het is ook een poging om het instrument te leren; géen samples, géen effekten (behalve de ingebouwde reverb).
zelfgemaakt is dan een groot woord. het instrument wel zelf afgesteld natuurlik, maar het is een zeer specifiek instrument, maar heeft toch een vrij grote bandbreedte.
 
Prophecies => Prachtige duistere soundscapes :okdan:

ha! thanks! (Xoibos, is gebaseerd op 1 sample... overigens, gemaakt met VM, dan ge-importeerd in VM, in 4 samplers, die alle op een andere snelheid lopen, simpel en dan crossfaden, 1 naar 2 etc, en dan weer naar 1, en Harmor mag het net wat anders afspelen, er bovenop...)
 
The Still Point Of The Turning World

(titel geroofd van t.s. eliot, een regel uit de the four quartets, uit mijn hoofd in; burnt norton..)

(en ik weet dat de video veel beter kan en wilde wachten, i.e. systematisch en precies werken, maar met een zieke kop, wil ik toch ff iets laten zien/heuren. overigens met dit soort vid's verknalt YT, een aantal stukken...)

2 VST instrumenten:

Physical Audio Derailer
Physical Audio Preparation

patch from scratch, vanzelfsprekend, geen MPE, deze instrumenten spelen nog beter met 'normaal keyboard' + touchscreen.

de Preparation heeft alleen wat hulp van de Arturia COMP DIODE-609.

vid gemaakt, met originele beelden, bewerkt in HitFilm Express (Artist, is met wat ekstra add-ons, wel erg belangrijke add-ons...)

o ja, niet geschikt voor mensen met epilepsie, vertigo, etc. etc.

dit valt nog net onder EYHM exploratie, al is het meer een leerproces, net als Zone dat was, die kan wel weg, The Number Of Times his Tail, is zeker een exploratie vanwege hoe het technisch in elkaar zit, bijna DIY in ITB...

goed, duizelig worden, listen with your eyes wide open..................................... én Full Screen, en daarna even op de burostoel een paar rondjes...

 
Laatst gewijzigd:
mijn ekskuses, op YT kan men geen video's vervangen, dus...;

goed;

een oefening, kom ik weer met woord... een openbare stap, betekent altijd een schop onder je kont... om veel preciezer te werken...

niet geschikt voor mensen met epilepsie

duizelig worden, listen with your eyes wide open..................................... én Full Screen, en daarna even op de burostoel een paar rondjes...

 
Het einde van 2001: A Space Odyssey - en dan nog een tandje hoger.

Heel trippy, vooral fullscreen.. dat duizelig worden lukt wel haha.. Dit heel groot op een muur, met een kneiterharde PA. :duivels:
 
Het einde van 2001: A Space Odyssey - en dan nog een tandje hoger.

Heel trippy, vooral fullscreen.. dat duizelig worden lukt wel haha.. Dit heel groot op een muur, met een kneiterharde PA. :duivels:

haha, goed de muziek is niet goed, de video kan beter, is al beter. werkt wel, maar het is toch leuk om met een aantal trucjes, eigenlik, hele simpele, geen bizondere algoritmes, en origineel beeldmateriaal... kurieuze beelden te krijgen.
maar de muziek, deze instrumenten vind ik nog moeilik te bespelen, de MPE implementatie is niet goed genoeg, voor volledig expressie, al gemeld. of ik moet daar aan wennen, en met hulp van knoppen of pedalen. er zitten ook fouten in. met een zieke kop dit soort dingen ook laten liggen, wel heeft dat tot gevolg; een reeks nieuwe presets voor de instrumenten, al een betere beheersing van ze in te stellen, nu nog een fijn wijze van bespelen, de ouwerwetse methode, moet ik dan aan wennen, maar die is krachtiger.

goed.. thanks for watching and getting dizzy! he he
 
Headless

Ableton Live 11.1 Suite

Cherry Audio DreamSynth DS-1 (MPE + Ableton Microtuner) + Unfiltered Audio Silo as Send
Rhizomatich Plasmonic (MPE + Ableton Microtuner) + Amazing Noises Spectrum Runner 2 & Grip 2 as Send

patches from scratches...

listen with your eyes closed and mouth open....

 
Dit zit echt heel goed in elkaar.
Mooi gelaagd en erg duister en onheilspellend.

dank!! het grijpt, inderdaad, lekker in elkaar, de automation doet zijn werk... (nadat ik na 10 pogingen eindelik weer achter kwam hoe je automation zonder midi overschrijven kan doen... meestal lukt het me wel...), en de effekten... gemaakt onder invloed van @Disharmonic :D

het moet verboden worden!

flauw...

maar dit was eerder een 'test', toch greep alles lekker in elkaar, en zoals al gezegd, de automation maakt dat veel sterker (automation van de blend, voor scales).

Onheilspellend, maar mooi.

dank! :halleluja
 
Haha, geef mij maar de schuld! :D Weer een mooie, en al gebruik gemaakt van de Ableton Microtuner. :okdan:

kan ik eens iemand de schuld geven, komt die in opstand! en het was onder invloed, he, zeer onder invloed, bad trips... de komende dagen...

met die Microtuner van Ableton kan je best al wat, overigens. blend/morph (wat als je nogal verschillende scales hebt, meer tot pitchbends leidt... wat niet vreemd is.. maar zeker wanneer je die onder kontrole houdt, en beter met intonatie leert spelen -je = ik hier...-, en wat modulatie op de per note... goed wellicht niet noodzakelik met MPE...).

geen generators gebruikt, maar 3 scales, zeker de 8-EDO en die hoe heet ook alweer... ze liggen dicht bij elkaar, en een extreme scale..

nu, preciezer gaan werken... ik ga weer naar de microtuning thread... over...

EDIT: even geheel iets anders; de verdwenen video's.... (Dirt (Prophecies)), ik werkte aan die video terwijl aan die track werkte... en daarom passen ze erg goed bij elkaar, ipv de rommel die er onder zat...
dat was echt ff een momentje.... goed, ook fouten maken, die maak ik genoeg...
ik moet die video nog fine-tunen, iemand wiens oordeel ik zeer vertrouw, vond m goed, goed werken, maar maakte een aantal opmerkingen, die ik zelf ook zag, die fine-tuning, zal juist het meeste werk kosten... zoals altijd...
 
Back
Top