Expanding Your Mind Hurts - Expanding Your Body For Feeding Cloacae

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.451
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
Expanding Your Mind Hurts - Expanding Your Body For Feeding Cloacae

zaagt je brein, dreunt je brein.

"And his dark secret love
Does thy life destroy." (william blake, bekend gedicht van hem, want leesbaar, william blake, voor al uw universele esotorie en eros).

dus alsof je door een rellende meute een boodschappen moet doen. zo'n gevoel...



(@roland kuit ; spectral morphing, en granular. sorry als ik je zo oproep, als een muzikale Geist.. o wat heb ik een vragen vragen over synthesis, maar uiteindelik, bouw ik toch zelf uit de puinhopen van theorieën en ervaringen een nieuwe puinhoop.)

EDIT: omschrijving van de methode, wat summier, op de soundcloud pagina van dit nummer. wanneer je dit echt weten wilt.

good luck!
 
Wederom erg bijzonder en ook best angstaanjagend.
Het is nauwelijks te omschrijven.
Je hebt zulke uitzonderlijke, industriële sounds gebruikt.
Dit is echt uniek!

wow, dank, jeroen!!

zit ik keihard mijn best te doen, ik lees veel over synthesis, ook YT dingen, voor de speciale plugins die ik heb. wat heerlik is, keihard mijn best te doen. en dan op een rustig moment, zet ik iets in elkaar, vrij snel voor mijn doen, dat werkt. het blijft een eksperiment, de lengte, etc. maar dat vond ik ook wel wat hebben, en de drums, nou ja.

fijn om te ervaren dat ik kan toepassen wat ik leer, en dat ook op gevoel (in kombinatie met techniek).

bij the death of the futuristic man, in de contest, vonden mensen het nummer ook angstaanjagend, of een aantal... bij dat nummer heb ik dat gevoel zelf niet, komt ook dat het nummer was waar ik lang aan heb gewerkt, en eenmaal klaar, zonder vocals, ik niet wist wat ik met de vocals, doen moest. ja, had een idee, zelf gerepeteerd, dubbelzang... mijn liefde en ik. zij kan erg goed zingen.. maar dat hebben we nooit werkelik ingezongen. vaak naar het nummer geluisterd, krijg je een soort van afstand, dat de vocals dan toch zeer geslaagd zijn...

goed, dit zijn allemaal volgende stappen, en vocals moeten ook een plek weer krijgen.

o waarom refereerde ik naar the death.... dit nummer komt bij mij wél binnen... haha... the death.. over een tijd ook, alhoewel pas geleden samen met iemand geluisterd, ogen dicht, komt het wel binnen.

waarom een hele tekst. ik ben erg bezig met veel uit te zoeken, en heb een richting, en ben blij dat op een onverwacht moment, er zo'n eksperimentele schets uitkomt, die werkt.

dank je voor je bizondere woorden, jeroen, doet me goed. geeft vertrouwen, al is het eigenzinnig wat ik doe, dat het kan werken. en ga steeds verder..

(en was weer in de val getrapt, ik kan iets niet, met hele arsenaal dat ik ter beschikking had, zat ik weer rond te kijken, wat het wel kon doen, dacht ik even beter na; met een 'omweg', kan ik hetzelfde en preciezer bereiken... vanweg de plugins die ik gebruik, en de technieken, dat ik deze al redelik beheers. ik heb meer dan voldoende om de vreemdste dingen te doen... en dat deze track, vrij goed werkt, terwijl de bouw, zelfs de drums zijn uitgelijnd.... vrij precies, is de MMorph, meer generatief, niet geheel waar; goed ingesteld. zonder automation zelfs.. spectral morphing...
nou ja, je kunt heel veel bereiken met gewoonweg een kombinatie van samples, granular syntheses en uiteindelik spectral morphing. zonder dat dat 1 plugin zit. eigenlik de werkwijze die ik het liefste wil, soms zo gefocust, terwijl het al in mijn vingers zit.
en blijf nog een leerling.)

een groot avontuur.

TL;DR

(ik ben vrij enthousiast geraakt, omdat ik eindelik een aantal ideeën die ik had, totaal onuitgewerkt, "samen kan binden", dat ik bezig ben te werken naar een doel.
en de eksperimenten; ik dacht, ga nu gewoon aanklooien, i.e. zonder na te denken, zonder de grote Eis van het doel, maar de Eis van het moment, de sounds zelf, wat ik eerst inspeelde op de crusher-x, en wat ik al had liggen in reason, dat die goed zouden samengaan. en ja.. dus ook immens veel plezier aan de ekspirementen, al is dit schets-account straks wel geheel vol... moet daar nog over nadenken, wellicht een aantal schetsen, nou ja, ik zit hier mijn persoonlikke "reis" of avontuur, op meerdere plekken in dit forum, nogal wijdlopig uiteen te zetten...
het helpt mij iig, meer inzicht te krijgen, grip te krijgen en ook nog niet te veel grip, dat ik vast kom te zitten. de eerste tijd is gewijd aan ekspirementen en dan wanneer ik het voldoende beheers, ga ik dingen echt uitwerken...)
 
Van het begin tot het eind geluisterd, het lijkt een soort kermis attractie, waarbij de eerste rondjes doodeng en onprettig zijn en na een tijdje weet wat je kan verwachten, waarna het onprettige gevoel plaats maakt voor een soort ritmische trance. Ik vind hem erg sterk, het weekt echt iets los in het hoofdje, ik luister op de koptelefoon en hoor de graantjes om de oren vliegen. Eentonig kan ik het ook niet noemen, zelfs in de laatste minuut hoor ik nog geluiden die niet eerder gebruikt waren. Ondefinieerbaar en bizarre nummer dit. Denk dat je inmiddels een album kan vullen? :mega:
 
Van het begin tot het eind geluisterd, het lijkt een soort kermis attractie, waarbij de eerste rondjes doodeng en onprettig zijn en na een tijdje weet wat je kan verwachten, waarna het onprettige gevoel plaats maakt voor een soort ritmische trance. Ik vind hem erg sterk, het weekt echt iets los in het hoofdje, ik luister op de koptelefoon en hoor de graantjes om de oren vliegen. Eentonig kan ik het ook niet noemen, zelfs in de laatste minuut hoor ik nog geluiden die niet eerder gebruikt waren. Ondefinieerbaar en bizarre nummer dit. Denk dat je inmiddels een album kan vullen? :mega:

een soort rollercoaster... ja de ritmische trance was een soort van tegengewicht, al vormt die mede, morft die de granulaire sessie.... verandert dan flink, leve melda (MMorph...)!

dank! fijn, dat het een ervaring was/is. en het blijft inderdaad zich geheel vernieuwen, niet vreemd... er zitten veel geluiden in...
ondefinieerbaar en bizar, dat neem ik, graag!

ja goed idee, om deze eksprimenten te 'bundelen'. een mooie eksprimentele titel, etc... voor de liefhebbers, de zelfkastijders...

(op een koptelefoon hoor je idd meer details, dieper, maf, dat is niet vaak bij mijn nummers, meestal is dat wel hetzelfde, heb m nog niet op mijn referentie installatie beluisterd. die geeft dat ook goed weer. de mix is nog niet af, dus...)
 
Een tas koffie, deze muziek.. en dan onmiddellijk boodschappen doen, lol. :)

Werkt goed in op de darmen, merci :)
:D :duivels:

zie de titel; het is darmen muziek, of muziek voor darmen en uiteindelik voor cloacae...

dus; het werkt, dit pharmakon...
 
Het is wat duizeligwekkend en doet me uiteindelijk denken aan het doorzagen van piepschuim.
Zaagt je brein schrijf je blijkbaar, kijk eens aan :D
 
Back
Top