Expanding Your Mind Hurts - The Terrible Adventures Of A Goldfish

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.451
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
Expanding Your Mind Hurts - The Terrible Adventures Of A Goldfish

ik wil er graag een soort raadspelletje van maken, wat voor technieken, synths, hardware etc. zijn gebruikt (vergeet niet dat ik in volledide hardware studio kán werken, heb er een naast mij...).
dus heel precies zal het nooit kunnen worden, de antwoorden. het is meer om voor mij te leren hoe mensen luisteren, naar technieken, een heel algemeen woord, die gebruikt worden.

in hetzelfde account staan ook andere eksperimenten, éen heb ik voor een guess the synth gebruikt, niemand heeft die geraden.... (Aleph V2).

goed, wellicht een onzinnig raadsel en heb gewoon plezier, of denk waarom? waarom? bestaat dit, wie maakt dit?

 
Mooie sfeervolle geluiden, soort van chillout geluid/muziek lijkt me, ik heb geen idee waarmee het gemaakt is en hoe.

dank voor je reaktie! de vraag is eigenlik niet van belang, wel voor mij, hoe krijg je iets werkend, dat meer soundscape is dan song, en toch geen soundscape ís. en andere vorm van dynamiek, nog zoekende. deze had ik al liggen, maar kreeg 'm vandaag mooi afgestemd, dat alles elkaar gaat beïnvloeden. door 1 of 2 eenvoudige ingrepen. geen mastering, puur. direct to tape.......

wel opvallend dat jouw reaktie opvallend anders dan van jan... f*kicing creepy staat er bij...

Klinkt goed!

wow dank!

Vet yo Arjan, grijpt me bij de strot. Missie geslaagd :)

nu val ik achterover, wow jan, ja dan is de missie zeker geslaagd. dank! :luv:


(overigens dit account heb ik aangemaakt voor ekspirementen, en schetsen die uiteindelik ook het andere account zullen halen, of ze blijven gescheiden. het toont tevens dat ik mijn stijl niet heb verlaten, maar wel ook nu dingen maak, het juiste woord heb ik nog niet gevonden, die ------- (vul in) zijn, of is het de volgende stap? heerlik om het níet te weten. maar heb veel schetsen, die ik zelf sterk vind, wellicht zijn het al meer dan schetsen, daar kom ik pas over een tijd achter.)
 

Begrijp me niet verkeerd, het is een knap stukje muziek. En het roept bij mij een sinistere sfeer op, vandaar mijn reactie. Overigens houd ik persoonlijk wel van zulke muziek. Ik meen er ook zwaar vervormde stemmen doorheen te horen.
 
De titel staat me wel aan. De track zou niet misstaan als intro bij een technoset volgens mij. Lekker duistere sfeer :okdan:

deze had ik toch bijna gemist, waarschijnlik geplaatst toen ik mijn vorige reaktie plaatste. ja, de titel vond ik zelf wel leuk...

als een intro bij een technoset, zo heb ik het zelf even geluisterd, en ja, ik snap m! en dank, lekker duister yeah!

Begrijp me niet verkeerd, het is een knap stukje muziek. En het roept bij mij een sinistere sfeer op, vandaar mijn reactie. Overigens houd ik persoonlijk wel van zulke muziek. Ik meen er ook zwaar vervormde stemmen doorheen te horen.

ow ik begreep je absoluut niet verkeerd, dit soort opmerkingen in andere vormen, komen vaker langs. en de duivel en valse profeten, voor dramatisch effekt i like, verder heb ik er niets mee..

al heeft niemand ooit rondleiding geschreven, heb je dante gelezen? (mooi!)

je hebt geheel gelijk, en aangezien ook de staart van minos mij intrigeert... (die draait de staart om zijn lijf (?) zoveel malen als de ziel moet afdalen in de hel).

sinistere sfeer, zeker. en dank! opmerkelik dat je zegt dat je er zwaar vervormde stemmen er door heen hoort. ik zeg nog niets... ik weet dat ik dat vaker doe, dat bepaalde geluiden stemachtige kwaliteit krijgen. ik kan nu even niet beter uitdrukken (en het vreemde is het zijn nooit stemmen, en wanneer ik mijn stem, als sample gebruik, wordt het meestal een instrument dat geheel geen stemkwaliteit meer heeft.). maar ik heb die neiging, dat te doen, soms moedwillig, soms vanzelf. dus dat heb je goed opgemerkt, en maakt mij ook meer opmerkzaam, dat ik dit vaker doe. hier was het niet de bedoeling, maar ik weet dat een van de geluiden die wordt gebruikt een zekere vervormde stemkwaliteit heeft. ik was dat zelf vergeten...
ja, dat gebeurt vaker. ik heb wel een gevoel, waarom ik dat doe. wellicht van het sinistere karakter dat het geeft...

Gave track. Het geluid van een goudvis in een Granular Sampler :W? Dit is heel zwaar experimenteel inderdaad, toffe geluiden!

dank! haha een goudvis in een granular sampler! ja de geluiden zijn erg goed gelukt, vind ik zelf. en het is een geheel geworden, door wat koncentratie en aandacht, soms met wat simpele, maar overdachte ingrepen, kan je dat verkrijgen.

zit er een granular sampler in? ik zou het zelf, hahahaha, moeten na kijken, er zit zeker geen granular sampler in, maar wel een module ergens, die volgens mij wel grains gebruikt. maar het kan ook een modulatie zijn, die het veroorzaakt, ik snap wel waarom je granular sampler noemt. er zit grein in, maar hoe?? het was een projekt dat er al 2 weken lag, ik heb verder niet meer omgekeken naar de basis, maar op de afstemming.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top