Expanding Your Mind Hurts - Generate Cloacae For Space Time Travels (schets)

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.451
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
schets: Expanding Your Mind Hurts gebruik ik vooral voor schetsen, om samples uit te halen, ook om de mogelikheden, zoals nu van 1 instantie van een plugin te gebruiken met 3 MPE controllers..


gemaakt met éen instantie van newfangled audio generate (in reaper, jammer dat ik dat eigenlik tegenwoordig standaard doe, naar cubase overhevelen van 16 midi channels heb ik nog niet door..).

home brewed patch from scratch

een MPE patch gespeeld met een roli seaboard block + 2 lightpad M blocks (waarbij je soms overlappende midi channels krijgt, de blocks zijn apart aangesloten, apart van de seabord, dus de blocks via 1 kabel en de seaboard via 1 kabel, krijg je natuurlik soms een overlap, round robin is vooral hoe de midi channels gaan, niet altijd overigens. goed dat is nog soms onduidelik voor mij)

geen post-processing. alleen de ingebouwde reverb van generate en de ingebouwde limter.

een clean, one take track. het doel was te eksperimenteren met de MPE mogelikheden van éen patch voor verschillende ekspressie/timbres, etc. de pressure en timbre moduleren meerdere parameters, van oscillator -> wavefolder -> LPG. de modulatie sterkte en polariteit verschillen. simpele opzet, wel met precisie gemaakt. of simpele opzet. louter MPE. geen LFO, etc. wel natuurlik een AMP envelope.

ook geen post-editing van de midi, je kan horen dat ik soms zoek naar de juist ekspressie, vooral de kombi met de seabord en de blocks. op de blocks spelen, speelt geheel anders, dan op de seabord.
dat kun je horen, dat ik soms zoek, aangezien het vooral de lightpad M blocks zijn die ik bespeel, het speelt geheel anders op de seabord. deze kombi in one take, leidt tot nogal veel toevalligheden...

het meeste is op de lightpad M blocks gespeeld. wat een b.v. oplevert, als je een hogere noot pakt, de slide ook gelijk hoger staat. het speelt geheel anders, maar werkt erg goed, voor bepaalde resultaten.

 
Erg duister en zwaar.
Knap zoals je dit gemaakt hebt.
Zit erg sterk in elkaar.

dank jeroen! voor een one take track, vind ik m ook goed. ga m wel verder uitwerken. of delen. en hoe, weet ik nog niet:?:beard:

dit met 1 patch, en MPE, vond ik wel waard om hier te delen. en generate, heb ik via een fout, van eventide, een tijdelikke fout, heel goedkoop kunnen vangen, en heb het ding toch onderschat. is zijn volle prijs zeker waard (in sale, ik ga altijd uit van sale prijzen, de laagste...)
 
Wow man, een wonderbaarlijke productie... Zeer origineel, vrijwel unieke sounds. Goed geproduceerd, maar na tien minuten te luisteren had ik letterlijk buikpijn en ik werd kotmisselijk. Zoals steeds een track van Vink die je rechtstreeks naar de strot grijpt. :okdan:

Liefs,

Gloomy.
 
Wow man, een wonderbaarlijke productie... Zeer origineel, vrijwel unieke sounds. Goed geproduceerd, maar na tien minuten te luisteren had ik letterlijk buikpijn en ik werd kotmisselijk. Zoals steeds een track van Vink die je rechtstreeks naar de strot grijpt. :okdan:

Liefs,

Gloomy.

jan! buikpijn en kotsmisselijk! ik wil idd gruwelikke zintuiglikke sensaties, maar dit... dank mooie woorden, jan, liefs!! (hoop dat het beter met je gaat!) :luv:
 
Man geniaal dit, het is alsof ik me in een ware horrorfilm waan, dit zou ook niet misstaan in een nieuw deel van The Exorcist. Erg goed gedaan, dat is wel een hele vette Synth, ik heb alleen de Pendulate maar nog niet zoveel mee gedaan. Misschien toch ook eens induiken. Zo zie je maar weer dat je met MPE ook echt hele vette producties kan maken! :okdan:
 
Man geniaal dit, het is alsof ik me in een ware horrorfilm waan, dit zou ook niet misstaan in een nieuw deel van The Exorcist. Erg goed gedaan, dat is wel een hele vette Synth, ik heb alleen de Pendulate maar nog niet zoveel mee gedaan. Misschien toch ook eens induiken. Zo zie je maar weer dat je met MPE ook echt hele vette producties kan maken! :okdan:

wow dank! een horrorfilm! yeah. generate is veel en veel krachtiger dan ik dacht, en met MPE, het is ook gemaakt met MPE in gedachten. 1 instantie die dat kan voortbrengen, zonder enige andere effekten of ander spul, alleen de ingebouwde reverb dan, goed dat is wel een een effekt op zichzelf, een heel krachtige en goede reverb (de maker werkte bij en werkt nog steeds samen met eventide, dus hij kent de verbs...)

Gruwelikke zintuiglikke sensaties dus :dubbel: Maak het ook goed, Arjanneke.

:D fijn om te horen, janneke!!
 
Back
Top