Expanding Your Mind Hurts - The Absence of Theoretical Threads

Klinkt weer erg duister en onheilspellend.
Bijzondere industriële sounds ook.
Knap gedaan!

dank robi! de eerste track die ik eens met absynth 5 heb gemaakt, 2 instanties van absynth 5 zelfs. dus louter absynth 5. ja nu weten we het wel. het blijft een prachtige synth.

duister en onheilspellend, ja ik ging er voor!
 
Absynth, ooit wel eens aangeraakt, maar dat is lang geleden, volgens mij was het deeltje 4 toen. Ja was een mooie Synth destijds. Ik heb hem nu niet meer. Bij deze track krijg ik beelden binnen alsof ik in een soort fabriek ben waar martelwerktuig wordt geproduceerd. Als het je bedoeling is om zoiets te creeeren dan is dat je goed gelukt :okdan:
 
Absynth, ooit wel eens aangeraakt, maar dat is lang geleden, volgens mij was het deeltje 4 toen. Ja was een mooie Synth destijds. Ik heb hem nu niet meer. Bij deze track krijg ik beelden binnen alsof ik in een soort fabriek ben waar martelwerktuig wordt geproduceerd. Als het je bedoeling is om zoiets te creeeren dan is dat je goed gelukt :okdan:

haha, ja, dan is ie gelukt! fabrieken, martelwerktuigen, produktie.... :mega:

(en absynth is nog steeds een goede synth, goeie ogen mot je hebben, maar dan krijg ook wat, en niet zo moeilik als ie er uitziet, je kunt jezelf heel moeilik maken, met de vele mogelikheden, wat alleen maar voordelen biedt. lekkere synth, lang geleden dat ik m weer eens gebruikt heb..)
 
... Bij deze track krijg ik beelden binnen alsof ik in een soort fabriek ben waar martelwerktuig wordt geproduceerd. ...

Ik dacht aan een volgende film uit de Alien-reeks, en het monster is op zoek naar een kloon van Ripley in één of ander groot industrieel complex op een verre planeet... :D

Weer fraai gemaakt! :)
 
Ik dacht aan een volgende film uit de Alien-reeks, en het monster is op zoek naar een kloon van Ripley in één of ander groot industrieel complex op een verre planeet... :D

Weer fraai gemaakt! :)

dank! haha, ja (and me like de alien reeks.. behalve prometheus! die ik weer wel als god bewonder)! ha! ja dit zou heel mooi klinken als geluiden in oude fabriek..

Zalig als men akoustisch/organische resultaten bekomt met puur electronisch spul. Me like +1.

ja, daar heb je gelijk in akoustisch/organische resultaten, ik was daar niet naar op weg, heel bewust, al merk ik dat ik vooral de laatste tijd met puur elektronisch spul inderdaad deze geluiden bereik, niet alleen via absynth. ik voelde het wel, aan maar als je zo bezig bent met het programmeren van geluiden, ze laten afstemmen in een geheel, veel moet nog verder uitgewerkt worden, zit je er zo diep in. goed opgemerkt. en het zat al vrij lang in mijn muziek, maar speelt nu de grootste rol lijkt. nou ja, dit geeft me meer inzicht, dank je.

en dank! voor de me like +1!
 
Ik gebruik ook regelmatig Absynth 5, heb de software al vanaf versie 3. Val er regelmatig op terug als inspiratiebron. Dit stuk van jou noem je terecht een simpele schets, ook omdat ik weet dat je bij Absynth met 1 druk op de toets toch een complex klinkend geluid kan produceren. Dat doet niet af aan het feit dat je toch een mooi begin van een sterke sfeer weet neer te zetten. Dus verder uitwerken zou ik zeggen.
 
Ik gebruik ook regelmatig Absynth 5, heb de software al vanaf versie 3. Val er regelmatig op terug als inspiratiebron. Dit stuk van jou noem je terecht een simpele schets, ook omdat ik weet dat je bij Absynth met 1 druk op de toets toch een complex klinkend geluid kan produceren. Dat doet niet af aan het feit dat je toch een mooi begin van een sterke sfeer weet neer te zetten. Dus verder uitwerken zou ik zeggen.

dit verdient zeker verdere uitwerking. geen 1 druk op knop toets presets, hand built, per oscillator/etc, alle slots, effekten, nou. 2 oscillatoren, als ik het goed heb per absynth, kan even nu niet makkelik bij de presets die ik heb gebruikt.
en alles netjes afgestemd. dus vakmanschap :dubbel:8).....

ja er zit zo'n 1 knop funktie op, ik hou daar niet van, en soms uit verveling doe ik het wel soms, maar meestal levert het voor mij niets op, ik wil heel specifieke dingen. en dat vereist nogal afstemmingen, eigenlik heb ik met maar met een soft synth ooit gedaan zo'n randomize funktie, het afstellen daarna kost net zoveel tijd als een nieuwe preset van scratch maken...

och er is niets mis mee om het te gebruiken, mijn plezier ligt in sounds maken, en die tot tracks uit te bouwen. ik begin met sounds

maar je hebt gelijk absynth kan gelijk goed klinken. maar die funktie in absynth nooit gebruikt.

het is inderdaad een mooie begin met sterke sfeer. maar ik probeer meer schetsen te plaatsen, apart account, juist voor feedback. en soms kunnen ze toch werken. als snippets.

het houdt me ook wat meer alert wat ik aan schetsen heb liggen.

dank voor je duidelikke, behulpzame reaktie!
 
dit verdient zeker verdere uitwerking. geen 1 druk op knop toets presets, hand built, per oscillator/etc, alle slots, effekten, nou. 2 oscillatoren, als ik het goed heb per absynth, kan even nu niet makkelik bij de presets die ik heb gebruikt.
en alles netjes afgestemd. dus vakmanschap :dubbel:8).....

ja er zit zo'n 1 knop funktie op, ik hou daar niet van, en soms uit verveling doe ik het wel soms, maar meestal levert het voor mij niets op, ik wil heel specifieke dingen. en dat vereist nogal afstemmingen, eigenlik heb ik met maar met een soft synth ooit gedaan zo'n randomize funktie, het afstellen daarna kost net zoveel tijd als een nieuwe preset van scratch maken...

och er is niets mis mee om het te gebruiken, mijn plezier ligt in sounds maken, en die tot tracks uit te bouwen. ik begin met sounds

maar je hebt gelijk absynth kan gelijk goed klinken. maar die funktie in absynth nooit gebruikt.

het is inderdaad een mooie begin met sterke sfeer. maar ik probeer meer schetsen te plaatsen, apart account, juist voor feedback. en soms kunnen ze toch werken. als snippets.

het houdt me ook wat meer alert wat ik aan schetsen heb liggen.

dank voor je duidelikke, behulpzame reaktie!

Sorry dat ik je vakmanschap heb onderschat, ik had beter moeten weten, gezien al je andere producties. En dan gaat natuurlijk mijn petje af voor deze soundscapes die je eigenhandig hebt gebrouwen. Ik pas ook wel altijd de presets aan, maar blijf wel vaak dicht bij het origineel omdat die mij natuurlijk in de eerste plaats aansprak! Neem nou Voltage Modular, bomvol presets die ik allemaal zo kan gebruiken of met een kleine aanpassing. Nadeel is dat je het instrument niet goed leert kennen als je nooit vanaf scratch begint. Maar dan gaat het er om wat voor soort muzikant je bent. Als je pianospeler of violist (in wording) bent of welk ander individueel instrument dan ook bespeelt, dan wil je dat instrument maximaal leren beheersen. Ik was zo'n pianist, maar tegenwoordig zie ik mijzelf toch meer als multi-instrumentalist/producent, mede door het gemak en de mogelijkheden van de huidige sample software en software synthesizers. Dus ik zie mijzelf meer als een (om maar een posh woord te gebruiken) geluidskunstenaar.
 
dank robi! de eerste track die ik eens met absynth 5 heb gemaakt, 2 instanties van absynth 5 zelfs. dus louter absynth 5. ja nu weten we het wel. het blijft een prachtige synth.

duister en onheilspellend, ja ik ging er voor!

Ik gebruik die ook nog regelmatig, bij achtergrond of aanvulsel om een sound aan te dikken.Nog steeds één van de besten;(ik geloof dat de maker Brian Clevinger aan een nieuwe soft synth bezig is),te volgen.Mag ook beginnen werken aan de Absynth 6 voor mij.
 
Haaa!! Ik heb deze eerder gemist maar wat een geweldige track weer. Heel duister en sferisch.

Ja Absynth is echt geweldig en de aankomende Plasmonic (zoals hierboven genoemd) is ook geweldig, maar wel een ander beest dan absynth. De beta van plasmonic is al gedistribueerd onder backers van het project. De release kan ieder moment plaats vinden. De laatste hand wordt gelegd en er wordt gewerkt aan presets...
 
Haaa!! Ik heb deze eerder gemist maar wat een geweldige track weer. Heel duister en sferisch.

Ja Absynth is echt geweldig en de aankomende Plasmonic (zoals hierboven genoemd) is ook geweldig, maar wel een ander beest dan absynth. De beta van plasmonic is al gedistribueerd onder backers van het project. De release kan ieder moment plaats vinden. De laatste hand wordt gelegd en er wordt gewerkt aan presets...

Je kunt ook al een demo downloaden.
 
AAaaarrrrrGGgggHHhh, heerlijk. Ik zie meteen voor me dat alle kerken gesloopt worden met een sloophamer.. hun einde is nabij. De klokken vallen en worden hersmolten tot wat moois... Realistisch, toch?

Nee yo, je hebt me een fijne trip bezorgd met je geluiden, thanks voor dat.

Super!

Gloomy :)
 
Sorry dat ik je vakmanschap heb onderschat, ik had beter moeten weten, gezien al je andere producties. En dan gaat natuurlijk mijn petje af voor deze soundscapes die je eigenhandig hebt gebrouwen. Ik pas ook wel altijd de presets aan, maar blijf wel vaak dicht bij het origineel omdat die mij natuurlijk in de eerste plaats aansprak! Neem nou Voltage Modular, bomvol presets die ik allemaal zo kan gebruiken of met een kleine aanpassing. Nadeel is dat je het instrument niet goed leert kennen als je nooit vanaf scratch begint. Maar dan gaat het er om wat voor soort muzikant je bent. Als je pianospeler of violist (in wording) bent of welk ander individueel instrument dan ook bespeelt, dan wil je dat instrument maximaal leren beheersen. Ik was zo'n pianist, maar tegenwoordig zie ik mijzelf toch meer als multi-instrumentalist/producent, mede door het gemak en de mogelijkheden van de huidige sample software en software synthesizers. Dus ik zie mijzelf meer als een (om maar een posh woord te gebruiken) geluidskunstenaar.

ik heb nu eens de mutate knop gebruikt, sja.. ach voor inspiratie wellicht.. nix voor mij... was ik nu op mijn zieltje getrapt? heb toch een aardige olifanthuid, als het om "werk" gaat.

muziek bront uit souds, voor mij. wat een zin... voltage modular, die je noemt, is een heerlik speelveld, voor zeer eigenzinnige patches. of simpele patches..

komt daar het meeste plezier voor mij. bij het maken van patches/presets? eigenlik wel ja, ik maak er niet echt heel erg veel, heb geen ladingen presets (nou ja over de jaren..), ze zijn voor mij startpunten voor een song. gewoon een andere benadering, die mij ligt, voor mij vanzelfsprekend is, ik ben soms wel te dogmatisch merk ik. toch, vind ik dat ook heerlik, want het beste werk, komt uit geluiden, of ingespeelde loops, die ik render, als samples, en dan weer edit, en dan weer, b.v. in simpler weer "mangle"... of het beste werk, zo heb ik altijd gewerkt, wanneer met koncentratie en aandacht (de snelheid is niet altijd van belang, soms heel snel, soms dagen tweaken (niet 24 per dag, tussendoor..), ik de sounds krijg die gaan werken. en ze werken wanneer ze gespeeld worden en hoe ze gespeeld worden. samples kan zo door meerdere synths trekken, 1 sample om meerdere tracks voor een song te maken...

nou ja. ik snap jou benadering volledig, dat werkt voor jou, daar ligt je kracht. dat hoor je.

bij mij ligt mijn kracht bij sounddesign, al is het niet de juiste term, volgens mij. of het wordt in 2 betekenissen gebruikt.

absynth 5, is nu een synth, die vrij eenvoudig te programmeren valt, dat was 3/4 jaar geleden wel anders... of eenvoudig, ik weet wat ik moet doen, om in een bepaalde richting te komen. veel geleerd de afgelopen jaren, ja daar ligt het plezier, maar het is vooral de kombi natuurlik; de geluiden, hoe ik die kan spelen (hij ze gespeeld worden grote invloed op hoe ze klinken), en dan meerdere geluiden bij elkaar brengen. ook veel effekten er boven op soms, maar dat hangt altijd geheel af van wat er nodig is. mijn werkwijze, er is een lijn, is bij elk nummer nogal anders.

wel bizonder hoe je je werkwijze beschrijft, geeft inzicht, breidt mijn zicht ook uit. ik snap de term geluidskunstenaar dan zeker.

Ik gebruik die ook nog regelmatig, bij achtergrond of aanvulsel om een sound aan te dikken.Nog steeds één van de besten;(ik geloof dat de maker Brian Clevinger aan een nieuwe soft synth bezig is),te volgen.Mag ook beginnen werken aan de Absynth 6 voor mij.

absynth 6, wellicht, absynth 5 is al erg goed, GUI mag iets groter zijn, maar ik heb er eigenlik geen last van. ik denk dat maker, ik weet niet hoe het zit, of ie nog voor NI aan absynth zal sluiten.

Haaa!! Ik heb deze eerder gemist maar wat een geweldige track weer. Heel duister en sferisch.

Ja Absynth is echt geweldig en de aankomende Plasmonic (zoals hierboven genoemd) is ook geweldig, maar wel een ander beest dan absynth. De beta van plasmonic is al gedistribueerd onder backers van het project. De release kan ieder moment plaats vinden. De laatste hand wordt gelegd en er wordt gewerkt aan presets...

dank! absynth 5 blijft een geweldige synth. en een synth waar je immens veel kanten op kan. Plasmonic, ik vergeet het steeds, ja zeer benieuwd naar. zal wel op de lijst komen, maar nu zoveel weer te leren en te ontdekken en te gebruiken. wanneer ie echt uitkomt, geef een haaa!....

AAaaarrrrrGGgggHHhh, heerlijk. Ik zie meteen voor me dat alle kerken gesloopt worden met een sloophamer.. hun einde is nabij. De klokken vallen en worden hersmolten tot wat moois... Realistisch, toch?

Nee yo, je hebt me een fijne trip bezorgd met je geluiden, thanks voor dat.

Super!

Gloomy :)

haha, heel realistisch, het doel! heerlik om te horen dat ik je een fijne trip heb gegeven. beterschap, laat horen hoe het met je gaat!
 
laat horen hoe het met je gaat!

Dank je, en doen we. Morgenvroeg een echo van de nieren.. en dan later weet ik of ik kanker heb of niet.

Bedankt, lief makkertje.

Jan :)
 
Dank je, en doen we. Morgenvroeg een echo van de nieren.. en dan later weet ik of ik kanker heb of niet.

Bedankt, lief makkertje.

Jan :)

fuck de neuk. da is vandaag. nou ja, beter in je blog, dan hier, of waarom niet hier, overal! :luv::luv:
 
Back
Top