• Het stemmen voor de Synthforum Contest 2021 is begonnen.
    En dat mag je hier doen.

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

thé Expanding Your Mind Hurts Entanglement

vink

atropos-krans-os
in de meest diepteloze stad van dit kale land
Sonic cleansing. :)

Gezien de aard van de muziek en het doel van ontdekkingen doen... wat is er nog nodig om de stukken "af" te kunnen noemen? Ik zie dat je vrijwel alles post onder het motto "work in progress".. misschien kan je dat conceptueel onderdeel maken van EYMH.. worden je posts de "expansions", en vangen onze "minds" die pijn wel op :okdan:

Ohw en.. kan je (ooit) es een screenshot delen van zo'n modular patch, ter lering ende vermaeck?

sonic cleansing, hè hè.. deze stukken zijn inderdaad af. blijf ik inderdaad de term WIP gebruiken? o ja, inderdaad.
o je bedoelt, WIP als funktie van EYMH.... mmmmh niet zo over nagedacht.

het zijn opstootjes, huh, ik zie ze wel als, niet allen, 'achtergelaten', om een term te gebruiken, van een of andere dichter, ik kom nu niet op de naam.

ik merk dat ik eigenlik bedoel; ze zullen gebruikt worden, op talloze ad hoc wijzen, voor meer grotere kollages... met vocals, etc...

dat is nu natuurlik aan het ontstaan.

expansions, ja! hurt!! goeie, goed gevonden, dank!

ik plak ze aan deze reaktie, de screenshots, dan kun je ze ook vergroten?

De eerste 9 seconden kunnen er wel af.

Sound van de gemiste kans.

De Aliens zijn uitgestorven. de robotten leven nog maar hun lichamen zijn 80% weggeroest. Ze liggen stil.
Ze smeken om nieuwe body's maar de slangachtige bezoekers mogen niet helpen. Ze mogen enkel luisteren en kijken.

Ze vertrekken weer en de AI in de gebroken lichamen moeten nog duizenden jaren verder.

klopt, waarom ik die 9 sekonden behouden heb, hij is nog wel door Wavelab Pro 11 gehaald, voor minimale aanpassing, LUFS, en low cut. wilde nog meer aanpassen, maar goed, dit was het...

wow, zo komt er wel een landschap met jouw beschrijving, ik luister het nu met je beschrijving in mijn hoofd, ja! dank!!!

EDIT:

het zijn 2 simpele patches, vooral de 2e, waar de 296e wel erg simplistisch wordt gebruikt... niet wonderlik ik probeer altijd uit een klein aantal modules het maksimum te trekken, meestal overlappen de kabels in Softube Modular vrijwel geheel de modules.... feedback lusssen, etc... nou ja... deze werkten heel goed samen, er was nog een Voltage Modular patch bij, een vrij komplekse, op zich een goede patch, maar de track werkte veel beter zonder die patch....

Attachments

• Schermopname (16).png
    Schermopname (16).png
    946,9 KB · Bekeken: 9
  • Schermopname (17).png
    Schermopname (17).png
    815,5 KB · Bekeken: 11

stoter

Stamgast
ik merk dat ik eigenlik bedoel; ze zullen gebruikt worden, op talloze ad hoc wijzen, voor meer grotere kollages... met vocals, etc...

dat is nu natuurlik aan het ontstaan.

Cool. En ik las de eerste post nog maar es opnieuw, dat had ik misschien beter gedaan voordat ik postte ;) (deze thread is precies dat wat ik bedoelde haha)

expansions, ja! hurt!! goeie, goed gevonden, dank!

Haha, alle credits naar jou hoor :D Je kwam zelf met die naam, toch? ;)

Thanks voor de screenshots, leuk om zo mee te spieken :okdan:

vink

atropos-krans-os
Cool. En ik las de eerste post nog maar es opnieuw, dat had ik misschien beter gedaan voordat ik postte ;) (deze thread is precies dat wat ik bedoelde haha)

Haha, alle credits naar jou hoor :D Je kwam zelf met die naam, toch? ;)

Thanks voor de screenshots, leuk om zo mee te spieken :okdan:

ja klopt, maar even er nog worden gewezen, met in het achterhoofd een 'uitgave'.., werkt dat toch anders.

expansions, ja Expanding Your Mind Hurts, komt van mij, inderdaad... maar ze zelf niet als expansions gezien... haha...

voor my mind, it hurts!

vink

atropos-krans-os
The Modelled Man (Entangled): Klinkt lekker, maar wel veel typisch digitale harshness in het geluid. Loop ik zelf ook vaak tegenaan met mijn softsynths.

de digitale harshness vind ik zelf wel mooi. ik weet niet of dat een typisch soft-synth probleem hoeft te zijn. misschien wel.

ik heb het juist hier ekstreem gebruikt, aangezet dus...

dank!!!

EDIT: ik neem aan dat je met de digitale harshness vooral de 'parallel' patch bedoeld, die gaat juist over de rand vanwege Clouds, in granular mode (Softube Modular heeft niet de andere modi), dus je hoort een soort van granulaire oversturing, ook door de bouw van Clouds, of DSP programming. eigenlik benieuwd of de hardware versie dan ook zou kunnen klinken...

Clouds, wordt hier flink misbruikt, wanneer ik het projekt stop op een bepaald tijdstip, gaat Clouds door met oversturen, te hard, zeker... wel mooi...
wil dat nog wel gebruiken, maar is niet heel goed te kontroleren nu, nog niet, kan wat aanpassingen maken...

ik heb het gevoel dat hier in de verdediging ga.... wat maakt het uit... dat het soft-synths zijn, er zijn zeker soft-synths die zeer digitaal klinken, zoals Music Developments Syne, maar dat ligt aan het speciale karakter van die synth, of beter hoe ie werkt; met partials.. all the way down... en veul... kun je ook temperen, ik gebruik het juist.

wat ik heel soms doe, is Softube Tape op de master, niet om het analoog te maken, meer voor de 'glue', het tast ook niet heel sterk het algehele karakter aan.

satuarators, die werken bij veel tracks niet, want ze zijn al satuarated; i.e. vol met harmonics/inharmonics.

wellicht reageer ik met zoveel woorden, dat het me zeker opvalt, en me zeker ook bevalt, maar wil wel een bandbreedte, dat ook die geluiden kan gebruiken op een minder harsh wijze.

het digitale van een aantal soft-synths trekt me juist aan. ik weet niet of dat geheel aan de soft-synths zelf ligt, als ze een hardware counterpart zouden hebben (het zijn meestal originele synths, waarover ik het nu heb).

goed... bij welke soft-synths, heb je daar last van, het bevalt je juist niet, neem ik aan.

Laatst gewijzigd:

peterdh

Ringtones & notifications
Mijn gevecht tegen digitale harshness woedt al lang. Tapesimulaties, dynamische resonantie onderdrukkers, eq's, het helpt een beetje, maar vaak niet super. Vooral belachtige geluiden in het midden en hoog. Ik gebruik vaak Softube Tape en sinds kort Soothe 2. Ik vindt trouwens dat vooral de granulaire software te lijden heeft aan harshness.

vink

atropos-krans-os
Ik vindt trouwens dat vooral de granulaire software te lijden heeft aan harshness.

je nog getagd, in de granular thread. belachtige geluiden, zijn meestal FM/Resonators/Spectral, niet per se natuurlik. die zijn vrij digitaal. harshness, wellicht vind ik het juist mooi, of we hebben het toch over de uitersten, die ik soms wel of niet temper; hang van het effekt geproducederd af, daarom de tag in de granular thread, gaat ook over meerdere synthese vormen, wellicht kan ik er ook wat leren, wat je precies bedoeld (al ken ik natuurlik de berichten over resonanties..).
Prachtige buitenaardse sferen van een planeet met vredelievende kruipende monstertjes. Mooie sfeer !! :okdan:

thanks!!! vredelievende? ja, eigenlik wel, maar niet verder vertellen!

daarom een echte WIP, zit nog een synth track in die of vervangen wordt (en dan wel de FX send bewaard blijft...), of goed aangepast, of opnieuw ingespeeld, en wellicht een bredere opzet..

2 x Music Developments Syne
Cypher 2

de Synes hebben ieder een Silo (...), éen daarvan kreëert het ritme...

https://soundcloud.com/sada-exposada%2Fno-more-signs