thé Expanding Your Mind Hurts Entanglement

Sonic cleansing. :)

Gezien de aard van de muziek en het doel van ontdekkingen doen... wat is er nog nodig om de stukken "af" te kunnen noemen? Ik zie dat je vrijwel alles post onder het motto "work in progress".. misschien kan je dat conceptueel onderdeel maken van EYMH.. worden je posts de "expansions", en vangen onze "minds" die pijn wel op :okdan:

Ohw en.. kan je (ooit) es een screenshot delen van zo'n modular patch, ter lering ende vermaeck?

sonic cleansing, hè hè.. deze stukken zijn inderdaad af. blijf ik inderdaad de term WIP gebruiken? o ja, inderdaad.
o je bedoelt, WIP als funktie van EYMH.... mmmmh niet zo over nagedacht.

het zijn opstootjes, huh, ik zie ze wel als, niet allen, 'achtergelaten', om een term te gebruiken, van een of andere dichter, ik kom nu niet op de naam.

ik merk dat ik eigenlik bedoel; ze zullen gebruikt worden, op talloze ad hoc wijzen, voor meer grotere kollages... met vocals, etc...

dat is nu natuurlik aan het ontstaan.

expansions, ja! hurt!! goeie, goed gevonden, dank!

ik plak ze aan deze reaktie, de screenshots, dan kun je ze ook vergroten?

De eerste 9 seconden kunnen er wel af.

Sound van de gemiste kans.

De Aliens zijn uitgestorven. de robotten leven nog maar hun lichamen zijn 80% weggeroest. Ze liggen stil.
Ze smeken om nieuwe body's maar de slangachtige bezoekers mogen niet helpen. Ze mogen enkel luisteren en kijken.

Ze vertrekken weer en de AI in de gebroken lichamen moeten nog duizenden jaren verder.

klopt, waarom ik die 9 sekonden behouden heb, hij is nog wel door Wavelab Pro 11 gehaald, voor minimale aanpassing, LUFS, en low cut. wilde nog meer aanpassen, maar goed, dit was het...

wow, zo komt er wel een landschap met jouw beschrijving, ik luister het nu met je beschrijving in mijn hoofd, ja! dank!!!


EDIT:

het zijn 2 simpele patches, vooral de 2e, waar de 296e wel erg simplistisch wordt gebruikt... niet wonderlik ik probeer altijd uit een klein aantal modules het maksimum te trekken, meestal overlappen de kabels in Softube Modular vrijwel geheel de modules.... feedback lusssen, etc... nou ja... deze werkten heel goed samen, er was nog een Voltage Modular patch bij, een vrij komplekse, op zich een goede patch, maar de track werkte veel beter zonder die patch....
 

Attachments

  • Schermopname (16).png
    Schermopname (16).png
    946,9 KB · Bekeken: 106
  • Schermopname (17).png
    Schermopname (17).png
    815,5 KB · Bekeken: 101
ik merk dat ik eigenlik bedoel; ze zullen gebruikt worden, op talloze ad hoc wijzen, voor meer grotere kollages... met vocals, etc...

dat is nu natuurlik aan het ontstaan.

Cool. En ik las de eerste post nog maar es opnieuw, dat had ik misschien beter gedaan voordat ik postte ;) (deze thread is precies dat wat ik bedoelde haha)

expansions, ja! hurt!! goeie, goed gevonden, dank!

Haha, alle credits naar jou hoor :D Je kwam zelf met die naam, toch? ;)


Thanks voor de screenshots, leuk om zo mee te spieken :okdan:
 
Cool. En ik las de eerste post nog maar es opnieuw, dat had ik misschien beter gedaan voordat ik postte ;) (deze thread is precies dat wat ik bedoelde haha)



Haha, alle credits naar jou hoor :D Je kwam zelf met die naam, toch? ;)


Thanks voor de screenshots, leuk om zo mee te spieken :okdan:

ja klopt, maar even er nog worden gewezen, met in het achterhoofd een 'uitgave'.., werkt dat toch anders.

expansions, ja Expanding Your Mind Hurts, komt van mij, inderdaad... maar ze zelf niet als expansions gezien... haha...

voor my mind, it hurts!
 
The Modelled Man (Entangled): Klinkt lekker, maar wel veel typisch digitale harshness in het geluid. Loop ik zelf ook vaak tegenaan met mijn softsynths.

de digitale harshness vind ik zelf wel mooi. ik weet niet of dat een typisch soft-synth probleem hoeft te zijn. misschien wel.

ik heb het juist hier ekstreem gebruikt, aangezet dus...

dank!!!

EDIT: ik neem aan dat je met de digitale harshness vooral de 'parallel' patch bedoeld, die gaat juist over de rand vanwege Clouds, in granular mode (Softube Modular heeft niet de andere modi), dus je hoort een soort van granulaire oversturing, ook door de bouw van Clouds, of DSP programming. eigenlik benieuwd of de hardware versie dan ook zou kunnen klinken...

Clouds, wordt hier flink misbruikt, wanneer ik het projekt stop op een bepaald tijdstip, gaat Clouds door met oversturen, te hard, zeker... wel mooi...
wil dat nog wel gebruiken, maar is niet heel goed te kontroleren nu, nog niet, kan wat aanpassingen maken...

ik heb het gevoel dat hier in de verdediging ga.... wat maakt het uit... dat het soft-synths zijn, er zijn zeker soft-synths die zeer digitaal klinken, zoals Music Developments Syne, maar dat ligt aan het speciale karakter van die synth, of beter hoe ie werkt; met partials.. all the way down... en veul... kun je ook temperen, ik gebruik het juist.

wat ik heel soms doe, is Softube Tape op de master, niet om het analoog te maken, meer voor de 'glue', het tast ook niet heel sterk het algehele karakter aan.

satuarators, die werken bij veel tracks niet, want ze zijn al satuarated; i.e. vol met harmonics/inharmonics.

wellicht reageer ik met zoveel woorden, dat het me zeker opvalt, en me zeker ook bevalt, maar wil wel een bandbreedte, dat ook die geluiden kan gebruiken op een minder harsh wijze.

het digitale van een aantal soft-synths trekt me juist aan. ik weet niet of dat geheel aan de soft-synths zelf ligt, als ze een hardware counterpart zouden hebben (het zijn meestal originele synths, waarover ik het nu heb).

goed... bij welke soft-synths, heb je daar last van, het bevalt je juist niet, neem ik aan.
 
Laatst gewijzigd:
Mijn gevecht tegen digitale harshness woedt al lang. Tapesimulaties, dynamische resonantie onderdrukkers, eq's, het helpt een beetje, maar vaak niet super. Vooral belachtige geluiden in het midden en hoog. Ik gebruik vaak Softube Tape en sinds kort Soothe 2. Ik vindt trouwens dat vooral de granulaire software te lijden heeft aan harshness.
 
Ik vindt trouwens dat vooral de granulaire software te lijden heeft aan harshness.

je nog getagd, in de granular thread. belachtige geluiden, zijn meestal FM/Resonators/Spectral, niet per se natuurlik. die zijn vrij digitaal. harshness, wellicht vind ik het juist mooi, of we hebben het toch over de uitersten, die ik soms wel of niet temper; hang van het effekt geproducederd af, daarom de tag in de granular thread, gaat ook over meerdere synthese vormen, wellicht kan ik er ook wat leren, wat je precies bedoeld (al ken ik natuurlik de berichten over resonanties..).
Prachtige buitenaardse sferen van een planeet met vredelievende kruipende monstertjes. Mooie sfeer !! :okdan:

thanks!!! vredelievende? ja, eigenlik wel, maar niet verder vertellen!

daarom een echte WIP, zit nog een synth track in die of vervangen wordt (en dan wel de FX send bewaard blijft...), of goed aangepast, of opnieuw ingespeeld, en wellicht een bredere opzet..

2 x Music Developments Syne
Cypher 2

de Synes hebben ieder een Silo (...), éen daarvan kreëert het ritme...

 
No More Signs is heerlijk. Krachtige sound, harmonieus met een bite. Hypnotiserend.

Ik blijf er graag in hangen. Jammer zelfs dat het stopt op 2:20. Of eigenlijk, dat er dan nog een epiloog komt. Je zou me wat "gretiger" achterlaten als het zou stoppen op die 2:20.
 
Zo zeg!
Deze komt weer echt binnen.
Een knap staaltje werk.

dank!!!!!! :halleluja
No More Signs is heerlijk. Krachtige sound, harmonieus met een bite. Hypnotiserend.

Ik blijf er graag in hangen. Jammer zelfs dat het stopt op 2:20. Of eigenlijk, dat er dan nog een epiloog komt. Je zou me wat "gretiger" achterlaten als het zou stoppen op die 2:20.

het is eigenlik geen epiloog.. maar een rest.... daarom heet No More Signs, huh, nu No More Signs V1...

dit is echt een WIP; wat ingrepen gedaan op 1 Syne patch, werkt misschien wel in V1, maar deze vind ik beter;

(achteraf geschreven, wat ik nu schrijf; wellicht No More Signs zonder de epiloog, en de verbeterde patch/preset??? of zo laten, zo laten... dat is wat EYHM is, tenzij ik geheel over de schreef ga, goed Stockhausen Syndrome, blijft lekker staan! wat een ding, maar moet je ook eens doen... de +43dBFS pieken aangepakt, zonder transient verlies.)

(2e EDIT: dank! harmonieus met een bite, en hypnotiserend, je moet in wezen natuurlik nooit woorden herhalen... ik herhaal ze om dat je iets te pakken hebt, wat ik zeker moet blijven behouden, voor de volgende;)

dus No More Signs V2 (WIP);



hoe ik deze verder ga aanpakken, ik neem de tijd...

ik gooi gelijk een 2e EYHM erbij; gemaakt met 1 instantie van Abyss, wilde deze ook bijna in de MPE thread zetten (@Jason31 ...), maar dat is wat overdreven...
in de MPE thread zie de 'nieuwe' opzet van mijn MPE 'surface', die was wat anders (een 2e Seabord block erbij nu, en nu alles op 1 kabel..).
dat is, wat ik in de MPE thread, al meldde, toch net wat anders werken. 2 oktaven erbij (die ik natuurlik al had via de lightpad M blocks, maar dat is een andere speelwijze, dus andere resultaten, beviel me uitstekend, en je kunt de slide relatief zetten, maar het blijft toch spelen op 5 x 5 pads... die speelwijze is niet verloren, is in No More Signs V2 nog goed gebruikt... lightpad M blocks, met slide op absoluut...)

BxZZ is volledige op de Seabord Blocks gespeeld, met Abyss probeerde ik de mogelikheden te ontdekken. de patch wilde ik veel verder uitwerken, maar ik ging de patch of preset (er zijn puristen!!), vond ik toch bizonder genoeg, al zijn vooral 2 sounds (de Abyss 'oscillator' of bestaat uit 3 sounds, in deze preset), wat herkenbaar als...

na het inspelen, heb ik de preset wat getweakt, dus after-the-fact manipulatie.

vrij Sound Brut, het kan subtieler. en het is wat konservatief. ach, waarom niet he, dogmatiek is voor de..... (ik zal dat maar niet zeggen, want dan word ik totaal verkeerd begrepen, in mijn kruistocht tegen... (nee heeft niets te maken met het het C-woord.....), want de kruistocht is ook bedoeld om op te zwepen, niet neer te halen, of beter niet bedoeld om de zeis te gebruiken, of beter het zwaard, maar de scherpte van de Eis. Eisvergetelheid, dat haat ik.... en wat is dat, ik zwijg. luister.....).

 
Prachtig geluidslandschap met klassieke elementen. Ook mooie dynamische afwisseling in volume die de fantasie prikkelen. Lijkt wel een film. Erg mooi en Well done !!! :halleluja
 
Prachtig geluidslandschap met klassieke elementen. Ook mooie dynamische afwisseling in volume die de fantasie prikkelen. Lijkt wel een film. Erg mooi en Well done !!! :halleluja

(neem aan dat je het over BxZZ hebt, wat dat ook betekenen mag...) jazeker! klassieke elementen... niet bij toeval maar wilde de preset veel komplekser maken, maar -ik heb dit al gemeld- het beviel me simpelweg, de basisversie, die wel goed is uitgewerkt.

uit deze preset ga ik na andere halen, zoals ik dat eerst wilde... goed. de dynamische afwisseling, vind ik zelf ook erg goed werken, haha...

dank!!!!

No More Signs; Uitstekende opbouw. En erg mooi gelaagd.
BxZZ; Erg duister en onheilspellend. Echt ijzersterk.

wow! dank, dank dank.

No More Signs wil ik nog gelaagder krijgen, ik werk met minder lagen veelal, de laatste tijd, al heb ik zeker een aantal projekten die wel veel meer lagen hebben, maar moeten nog worden afgemaakt, worden ze ook, maar geniet te veel -nu- van deze eksploraties.

maar No More Signs V2, vandaag nog geluisterd, merk wel dat ik wat dingen aan kan pakken, en wellicht meerdere synths er bij, gewoon volgooien.....

maar, wederom; BxZZ, werkt beter dan ik dacht.... dank dank dank
 
Back
Top