thé Expanding Your Mind Hurts Entanglement

Heerlijk, op het punt staan om heen te gaan naar het hiernamaals, een mooi vooruitzicht. Geweldige donkere soundscapes heb je hier neergepoot, Arjan ;)
 
Opnames gemaakt vanuit een bootje varend in het riolenstelsel van een wereldstad, met 't mobieltje in de kontzak... ;)
 
In de Bermuda driehoek vinden we een grot diep onder water.
Op onderzoek met ons duikbootje en duikspulletjes.
Hier is wel iets anders, iets onverklaarbaars, iets donker...Zijn we hier alleen???????
 
Heerlijk, op het punt staan om heen te gaan naar het hiernamaals, een mooi vooruitzicht. Geweldige donkere soundscapes heb je hier neergepoot, Arjan ;)

dank je!!

Opnames gemaakt vanuit een bootje varend in het riolenstelsel van een wereldstad, met 't mobieltje in de kontzak... ;)

zeker een mooi beeld, en zie het dan ook..

Heel gaaf. ik zou wel meer willen weten over je proces. Ik denk heel veel modulatie? En je werkt ook met MPE toch?

MPE, en 6 scales... voor 3 synths... vooral MPE, timbre/pressure naar meedere destinations, dat werkt erg goed, en de wijze van spelen, die dan mogelik is, de variaties.
plasmonic heeft ook nog 3 LFO's die, sja, moduleren. de rest is MPE...

daarom deze vid: leek me ook wel eens leuk;



zie je het projekt spelen.

(er is een verschil met de soundcloud versie: die is nog door post-produktie gegaan, nadat ik m hier gepost heb. wavelab, vooral LUFS, en kleine zeer minieme aanpassingen, die niet hoorbaar moeten zijn, maar wel... nou ja...)

In de Bermuda driehoek vinden we een grot diep onder water.
Op onderzoek met ons duikbootje en duikspulletjes.
Hier is wel iets anders, iets onverklaarbaars, iets donker...Zijn we hier alleen???????

wow ook een mooie beschrijving! dank!!

Duister, speelt zich af in de kelders van een afgelegen gebouw, wat je daar vindt, wil je liever niet vinden.

ook erg goed.

blijft me opvallen hoeveel beelden het oproept. en geniet van de beelden die de tracks oproepen. zoals al eens gemeld, ik heb zelf geen beelden.

je zou heel simpel, gereduceerd; het zijn in zekere zin wel natuurlik resonanties van mijn gevoel. en gevoel, is natuurlik ook verbonden met beelden, dat het toch op 1 of andere wijze, er via een omweg insluipt.

ik werk sterk op gevoel, al is in (Kontakte (Prophecies)), heel wat keren zaken opnieuw ingespeeld, de scales anders gedaan (tegelijkertijd met het spelen). dus techniek hoort erbij, als instrument voor het gevoel, of zoiets.. nou ja, wederomm....
 
De muziek heeft iets van een hoorspel waarbij je (of althans ikzelf) vanzelf op zoek gaat naar wat er zich zou kunnen afspelen...
 
Wat een leuke collecties van vst's heb je man... en je kunt er klaar blijkelijk wat van... zo te zien en te horen.

dank! in dit projekt vooral soft synths, de meer 'unieke', zoals ik ze noem, en vrij recente plugins, gebruikt. er zijn zoveel mooie, goede soft synths, fijn om een arsenaal te hebben...

De muziek heeft iets van een hoorspel waarbij je (of althans ikzelf) vanzelf op zoek gaat naar wat er zich zou kunnen afspelen...

ja, dat wilde al in het algemeen vragen; hoe ervaart men muziek; met beelden, komen die vanzelf, of verlies je zelf in de klanken, het ritme, oftewel de muziek zelf. etc.

dank voor het delen, geeft inzicht, in de werking. neem ik altijd mee, ik maak geen compromissen, maar het kan altijd scherper (stijl = scherper, van stilo... en de sporen geven met... o, mijn frans en geheugen..)
 
ja, dat wilde al in het algemeen vragen; hoe ervaart men muziek; met beelden, komen die vanzelf, of verlies je zelf in de klanken, het ritme, oftewel de muziek zelf. etc.

dank voor het delen, geeft inzicht, in de werking. neem ik altijd mee, ik maak geen compromissen, maar het kan altijd scherper (stijl = scherper, van stilo... en de sporen geven met... o, mijn frans en geheugen..)

Het hangt af van de soort muziek, de abstractere muziek waarbij je niet direct naar de dansvloer rent ervaar ik als een puzzel, of beter gezegd mijn brein gaat daarmee vanzelf aan de slag alsof er iets te duiden is. Bij "dansmuziek" wordt ik vanzelf meegesleept in het ritme en de melodie, en komen er bij mij geen beelden. Maar bij al te eenvoudige muziek ervaar ik enkel verveling en ergernis.
 
een nummer dat al wat ouder is, maar niet werkt, gewoon wat synths gehaald, die eigenlik meer verwarring brachten, in de negatieve zin, dan...
en 1 synth toegevoegd, met een zeer recente preset.

Phyiscal Audio Derailer
Physical Audio Preperation
Dawesome Novum (MPE)
Arturia Augmented Voices

waarbij ik eens moet opmerken, soms heb ik presets van soft synts gebruikt, weet ze bijna allen uit mijn hoofd (en drum kits natuurlik, maar dan wel zelf de patterns, etc..), dat Augmented Voices, een factory preset is. ik moet daar echt aan wennen...

dit is een eerste opzet, daarom staat ie nog privé..

 
een nummer dat al wat ouder is, maar niet werkt, gewoon wat synths gehaald, die eigenlik meer verwarring brachten, in de negatieve zin, dan...
en 1 synth toegevoegd, met een zeer recente preset.

Phyiscal Audio Derailer
Physical Audio Preperation
Dawesome Novum (MPE)
Arturia Augmented Voices

waarbij ik eens moet opmerken, soms heb ik presets van soft synts gebruikt, weet ze bijna allen uit mijn hoofd (en drum kits natuurlik, maar dan wel zelf de patterns, etc..), dat Augmented Voices, een factory preset is. ik moet daar echt aan wennen...

dit is een eerste opzet, daarom staat ie nog privé..


Deze heeft zeker wel potentie, ik zou wat meer doen met die voice, die kan nog dieper, misschien met filters en delays, of je gooit hem nog even in spacecraft. Je gaat met deze track een klein beetje uit je comfort zone, hoewel de science fiction nog volop aanwezig is. zeker afmaken!!
 
een nummer dat al wat ouder is, maar niet werkt, gewoon wat synths gehaald, die eigenlik meer verwarring brachten, in de negatieve zin, dan...
en 1 synth toegevoegd, met een zeer recente preset.

Phyiscal Audio Derailer
Physical Audio Preperation
Dawesome Novum (MPE)
Arturia Augmented Voices

waarbij ik eens moet opmerken, soms heb ik presets van soft synts gebruikt, weet ze bijna allen uit mijn hoofd (en drum kits natuurlik, maar dan wel zelf de patterns, etc..), dat Augmented Voices, een factory preset is. ik moet daar echt aan wennen...

dit is een eerste opzet, daarom staat ie nog privé..


Ik voel het niet Vink, Sorry. Weet niet welke emoties je wil overbrengen, welk verhaal je wil vertellen.

Tussen 1m.26s en 2m.00s is wel een mooi stukje.
 
wat een gave geluiden weer joh! Lijkt wel of Darth Vader zijn harnas aan het slijpen is.

dank!!!.... idd, ik hoorde pas later, de Darth Vader achtige sound (het is geheel Novum, die met een veeg op de lightpad M, wel een speciale.., meerdere timbres pakt...). mooie omschrijving!

Deze heeft zeker wel potentie, ik zou wat meer doen met die voice, die kan nog dieper, misschien met filters en delays, of je gooit hem nog even in spacecraft. Je gaat met deze track een klein beetje uit je comfort zone, hoewel de science fiction nog volop aanwezig is. zeker afmaken!!

potentie zeker, maar te gefragmenteerd denk ik. goed idee om met die voice verder te gaan, Spacecraft idd, of Crusher-X 10... b.v. goed idee.

wat bedoel precies met een beetje uit je comfort zone?
 
Ik voel het niet Vink, Sorry. Weet niet welke emoties je wil overbrengen, welk verhaal je wil vertellen.

Tussen 1m.26s en 2m.00s is wel een mooi stukje.

je hebt gelijk, het hangt nog aan te kleine draadjes aan elkaar, dit is versie 4 van deze track, waarom er toch aan blijven doorwerken, er zit iets, er zit iets...

geeft richting, dat 1.26 -2.00 wel een mooi stukje is, ik merk dat nu ook, daar is tensie, spanning...

Knap gedaan hoor... mag er reeds zijn.

dank!!!
 
De voice maakt deze tracks een ander karakter hebben dan je andere tracks, desalniettemin zit jouw stempel er wel degelijk op :okdan:

aha, dan had ik toch gelijk waar je op doelde. ja dat is het inderdaad, buiten comfort zone. maar ik ga deur! deur!
 
Ik vind het bij je laatste goed werken dat er meer (open) ruimte is in de mix. Geeft mij als luisteraar het gevoel dat ik nog beter de details van het geluid mee krijg. Qua met name lengte/einde voelt het nog wat onaf.
 
Back
Top