Ervaringen Roland cloud

matje123

Ingeburgerd
Lid sinds
24 september 2019
Berichten
51
Wat zijn jullie ervaringen met Roland cloud. Persoonlijk lijkt mij alleen het duurste abbo interessant. Maar €170 per jaar is toch veel geld voor iets wat je niet in je bezit hebt.

Daarom mijn vraag wat jullie ervaringen zijn. Klopt het overigens dat je na een jaar lid te zijn geweest een synth mag kiezen die je dan gratis krijgt en zo ja, is dit na ieder jaa?
 
k heb er ook over zitten brainstormen,,

Mijn conclusie: Als je maar in één plugin intresse hebt, bv in de System-1 omdat je ook de hardware hebt, dan is daar een lifetime key mss het beste voor,
vanaf twee lifetime keys, zoals voor mij de System-100 ook, dan kon ik beter elke maand abb betalen,

soit, als iets nieuw is, dan is dat het plezanste, die abbonementen zijn miserie vind 'k, da's geen vrij budget hebben,

roland cloud is duur, en dan moet je ook nog preset banks kopen van anderen, zoals mystery islands, enzo,
 
Zelf worstel ik nog met mijn System-1m. Hiervoor heb ik een papieren licentie voor de betreffende VST (voor oa bibliotheek functie). Echter Roland heeft de mogelijkheid nu om via deze licentie te registeren onmogelijk gemaakt en verwijst naar de Cloud. Volgens Roland heb ik dus een tijdelijk Cloud account moeten nemen om de VST te kunnen downloaden. Na de account proefperiode moet dan maar blijken of eea blijft werken. Deze loopt af over een week dus ben benieuwd.....
 
Zelf worstel ik nog met mijn System-1m.
Ik heb indertijd de SH-2 gekocht.
Het installatiebestand daarvan werkte nog steeds, maar updaten via de cloud was lange tijd niet mogelijk.
Enige tijd geleden bood Roland echter de mogelijkheid je in de contenststore aangeschafte plugouts om te zetten naar een Lifetime key en derhalve werkt de SH-2 weer vlekkeloos.

ik weet niet meer hoe dat precies in zijn werk ging, maar ik denk dat Roland support je daarbij wel kan helpen als je er niet uitkomt.
 
Klopt het overigens dat je na een jaar lid te zijn geweest een synth mag kiezen die je dan gratis krijgt en zo ja, is dit na ieder jaa?
Alleen als je dan lid wordt wanneer zo'n actie actief is. Ik ben lid sinds 2017 en heb inmiddels 8 lifetime keys, met een max van 10 lifetime keys. En dan heb ik zo'n beetje wel wat ik wou en zou dus van de sub afkunnen. Alleen de zenology pro kan je niet unlocken ermee, dus die zou ik dan nog los kunnen kopen.
 
Alleen als je dan lid wordt wanneer zo'n actie actief is

Op het moment is er weer zo'n actie.
Als je nu een jaarabonnement neemt krijg je één (Pro) of twee (Ultimate) lifetimekeys.
 
Ik ben geen fan van 'abonnementen'.
Heb een aantal lifetime keys gekocht voor soundpacks van m'n 707, maar ik verwacht dat ik nooit een abonnement voor iets wat hobbymatig is ga afsluiten.
(uitzonderingen zijn er natuurlijk, bankrekening, internet, telefoon, spotify, netniks etc.)
Maar ik begrijp dat de fabrikanten hier veel meer aan verdienen, want er zetten er en behoorlijk aantal op in.
 
Ik ben in principe ook geen fan van online abonnementen, maar in sommige gevallen ontkom je er tegenwoordig blijkbaar niet aan(bijv.: Photoshop).
Ook bij de tijdschriften die ik ontvang is een digitaal abonnement tegenwoordig een optie, maar daar heb ik toch nog steeds bij voorkeur de papieren versie, hoewel de digitale versie een prima aanvulling is.

Ik heb nu ruim een jaar een Roland CLoud abonnement, maar heb er vooralsnog geen cent voor hoeven betalen.
Dat gaat binnenkort wel veranderen, dus ik overweeg toch te gaan betalen voor mijn pro-abonnement.
 
Ik ben in principe ook geen fan van online abonnementen, maar in sommige gevallen ontkom je er tegenwoordig blijkbaar niet aan(bijv.: Photoshop).
Ook bij de tijdschriften die ik ontvang is een digitaal abonnement tegenwoordig een optie, maar daar heb ik toch nog steeds bij voorkeur de papieren versie, hoewel de digitale versie een prima aanvulling is.

Ik heb nu ruim een jaar een Roland CLoud abonnement, maar heb er vooralsnog geen cent voor hoeven betalen.
Dat gaat binnenkort wel veranderen, dus ik overweeg toch te gaan betalen voor mijn pro-abonnement.
Voor photoshop is een vrij goed alternatief. Affinity Photo.
Gebruik ik nu al weer een paar jaar naar tevredenheid omdat ik af wil van illegale software.
Photoshop is soms net wat makkelijker (vooral omdat ik daarvoor 20 jaar met photoshop heb gewerkt oid) en soms gewoon beter, maar lang niet altijd.
Affinity is i.i.g. flexibeler, sneller, kleiner, continue (gratis) updates en dus gewoon 'eigendom' en geen lease.

Grootste nadeel bij software vind ik dat je, als je stopt met betalen, geen toegang meer hebt tot je werk.
In het geval van de Roland cloud dus je muziek.
(anders dan dat je alle stems exporteert, zodat je i.i.g. nog iets kunt later)
Dus zolang het kan, wil ik dat vermijden.
 
Illegale software gebruik ik sowieso niet en werk heb ik ook al niet in de cloud.

Dat neemt niet weg dat ik niet gek ben op dit soort regelingen.
Nu vind ik twee abonnementen (van in totaal twee tientjes) nog wel te doen, maar veel meer moet het niet worden.

Dit gezegd hebbende vind ik wel dat Roland Cloud wel waar voor je geld biedt.
Het was mij vooral te doen om Zenology en de twee Legacy producten naar keuze die je kunt gebruiken zijn een leuke bonus voor mij.
Daarnaast vind ik het als platform ook wel handig en zie ik meteen of een en ander ge-update moet worden.
 
Illegale software gebruik ik sowieso niet en werk heb ik ook al niet in de cloud.

Dat neemt niet weg dat ik niet gek ben op dit soort regelingen.
Nu vind ik twee abonnementen (van in totaal twee tientjes) nog wel te doen, maar veel meer moet het niet worden.

Dit gezegd hebbende vind ik wel dat Roland Cloud wel waar voor je geld biedt.
Het was mij vooral te doen om Zenology en de twee Legacy producten naar keuze die je kunt gebruiken zijn een leuke bonus voor mij.
Daarnaast vind ik het als platform ook wel handig en zie ik meteen of een en ander ge-update moet worden.
Ik weet niet zeker hoe het met Roland werkt, maar heb je dan geen VST's die niet meer werken als je stopt met je abo?
 
maar heb je dan geen VST's die niet meer werken als je stopt met je abo?

Dat klopt, maar met 'mijn werk' doel ik op de compositie etc.
De vst's gaan in demo mode, dus die klanken zouden nog reproduceerbaar zijn, zeker als ik de instrumenten waar ze in zitten (Jupiter-X, System-8, Fantom) gebruik.
Bij Zenology vervalt de pro versie, maar kun je de geluiden op zich nog gewoon gebruiken, maar slechts heel basaal aanpassen.
Ik snap dat deze beperkingen voor andere gebruikers wel een probleem kan zijn.
 
ff hier meevolgen...

ik heb cloud voor mijn system 8, die logged mij minstens iedere week uit, soms wel erg vervelend.want zelfs als ik cloud niet gebruik, blijf ik melding krijgen.
gebruik ook de Zenology op tablet. Krijg geregeld gratis packs van Roland, vind ik wel fijn.
 
Wat zijn jullie ervaringen met Roland cloud. Persoonlijk lijkt mij alleen het duurste abbo interessant. Maar €170 per jaar is toch veel geld voor iets wat je niet in je bezit hebt.

Daarom mijn vraag wat jullie ervaringen zijn. Klopt het overigens dat je na een jaar lid te zijn geweest een synth mag kiezen die je dan gratis krijgt en zo ja, is dit na ieder jaa?
Komt nog btw bij op, dus reken maar goed 200 euro.

Ik heb nu Ultimate maar heb ondertussen via acties ook 4 lifetime keys. Sinds kort kun je bij een Pro abo ook zelf 2 legendary synths kiezen, dus ik denk dat na mijn huidige periode (duurt nog tot 5 augustus volgend jaar) een Pro abo ga doen. Ik gebruik namelijk maar een stuk of 6 synths echt regelmatig en ik heb ook een hoop als hardware (S8, S1m, TR-8S, MC-707)
 
Dat klopt, maar met 'mijn werk' doel ik op de compositie etc.
De vst's gaan in demo mode, dus die klanken zouden nog reproduceerbaar zijn, zeker als ik de instrumenten waar ze in zitten (Jupiter-X, System-8, Fantom) gebruik.
Bij Zenology vervalt de pro versie, maar kun je de geluiden op zich nog gewoon gebruiken, maar slechts heel basaal aanpassen.
Ik snap dat deze beperkingen voor andere gebruikers wel een probleem kan zijn.
Ah. In dat geval is het probleem minder groot (als het geluid het verder wel nog gewoon doet). Als je bijv. een Reason subscription hebt, dan kun je helemaal niks meer na het opzeggen daarvan.
 
Komt de JV-1080 met alle expansion packs, of moet je die ook los aanschaffen. Bij de M1 vst van Korg zitten ze er allemaal bij. Dan vind ik zelf wel erg fijn.

Al kun je bijna voor het geld ook de hardware versie kopen. Maar die lijken ook alleen maar duurder te worden.
 
Als je een professionele producer met een opnamestudio voor bandjes/klanten bent kan het denk ik wel handig zijn. Een producer gebruikt een synth misschien 1 keer voor een klant en dan ga je er geen kopen, al is het in VST vorm. Na een jaar ben je vergeten dat je 'm hebt.

Maar je zult DJ zijn en zo'n VST nodig hebben voor een (Ableton) Live optreden. Ik heb geen idee of je voortdurend on-line moet zijn voor die zooi maar ik kan me niet voorstellen dat een professional dit risico gaat nemen.

Voor de occasional hobbyist/consument met een krappe beurs die misschien om de paar maanden eens kijkt of 'ie nog een leuke synth (fysiek of in VST vorm) heeft liggen is dit een volstrekt belachelijk concept. Je kunt voor 300 Euro een Behringer kloon v/e klassieker kopen. Dan ga je niet voor 2 jaar Roland Cloud 340 Euro betalen. Op ze Haags gezeg: "Tyft op man!". Een virtueel instrument huren van Roland? Zijn ze helemaal debiel geworden daaro? Euh... Ja. Als je kijkt naar de Roland Boutique reeks (sorry: kon het niet laten, ze hebben er gister weeeeeeer 2 uitgebracht).

Argument kan zijn dat deze VST's stukken beter zijn dan gratis VST's en dat ze heel dure klassiekers emuleren die je niet betalen/vinden kunt. Maar voor de amateur doet dat er niet zoveel toe: wij zoeken wel een betaalbaar alternatief dat zo'n beetje dezelfde sound heeft.
 
Play-For-Life-JD-800-News-Teaser.png


Er is weer een actie (al enige tijd?) actief tot het einde van het jaar.
Als je de duurste variant neemt mag je twee plugins uitzoeken die altijd blijven werken.
Dan is het niet eens zo'n slechte deal lijkt mij.

Meer info hier: Play 4 Life is Back!
 
Er is weer een actie (al enige tijd?) actief tot het einde van het jaar.
Als je de duurste variant neemt mag je twee plugins uitzoeken die altijd blijven werken.
Dan is het niet eens zo'n slechte deal lijkt mij.

Meer info hier: Play 4 Life is Back!
Ik heb het idee dat je dan bij ieder gebruik van die VST moet registreren op internet om te bewijzen dat je de plugin gebruiken mag?
 
Ik heb het idee dat je dan bij ieder gebruik van die VST moet registreren op internet om te bewijzen dat je de plugin gebruiken mag?
Hij slaat dit op in de Cloud manager (lokaal). Ten minste, als ik geen internet heb, staan m'n licenties voor de 707 die ik gekocht heb er nog gewoon op. Ik ga er van uit dat ze dat ook met hun VST's en software dingen zo geregeld hebben. Maar dat is een aanname.
 
Back
Top