Behringer vcs 3

Als hij al gepost is, sorry!

Al in een ver gevorderd stadium zo te zien, wel een prototype. Complete assemblage zou snel het licht jt zien.

Dit wordt voor mij wel een instant buy denk ik.

FB_IMG_16106212229919215.jpg
 
Dat is absoluut waar. Er zwerft ergens op Youtube een filmpje rond die dit ook ruiterlijk bewijst.
Ik zal es kijken of deze nog ergens te traceren is.

Ik heb even gekeken kon het filmpje helaas niet terug vinden. Kan zijn dat het niet Youtube was maar een ander media. Maar ik herinner me dat de eigenaar van een VCS3 verteld in dat filmpje dat deze synth meestal ten onrechte gebruikt word als effectenbak en dat je met wat geduld bijvoorbeeld ook gewoon Brass, Flute, String en Lead sounds kunt maken en toont dat daarna ook aan.
Dit maakt hem dus veel veelzijdiger dan je meestal ziet en hoort. Het lijkt me sowieso veel leuker om ook juist dit soort geluiden te maken met de VCS3.
 
Die joystick heeft een gat-diameter van 50mm, de ring die er over valt zal 55 a 60mm zijn.
De vernier dials hebben een breedte van ergens rond de 45mm als ik goed heb.
 
Met een synthi kun j ook gewoon vette solo leads maken. het is niet alleen maar een synth fx bak.
Ik hoor daar verschillende verhalen over. De ene zegt dat de tracking niet zuiver is, aan de andere kant werd de Synthi AKS door Pink Floyd ook als solo-instrument ingezet. Ik heb het in de CEM-studio niet geprobeerd en op het laatste stuk waaraan Ruud Heij en ik samenwerkten (titelstuk Deadlock), heeft hij de Synthi ook alleen als effectbak ingezet. Het zal wel door de interface komen. Als er een klavier aan vastzit, ga je vanzelf soleren en baslijntjes spelen. Ik kan me ook voorstellen dat er verschil in kwaliteit van de tracking zit, afhankelijk van het bouwjaar.
 
Nu een demo, Behringer laat de laatste tijd wel veel plaatjes zien, maar we willen horen wat het doet...
Zouden ze die 3 medewerkers die vorig jaar nog alle videos maakten hebben ontslagen? Die zie je iig niet meer terug. Nu laten ze liever youtubers wat demos maken lijkt wel
 
Ik heb even gekeken kon het filmpje helaas niet terug vinden. Kan zijn dat het niet Youtube was maar een ander media. Maar ik herinner me dat de eigenaar van een VCS3 verteld in dat filmpje dat deze synth meestal ten onrechte gebruikt word als effectenbak en dat je met wat geduld bijvoorbeeld ook gewoon Brass, Flute, String en Lead sounds kunt maken en toont dat daarna ook aan.
Dit maakt hem dus veel veelzijdiger dan je meestal ziet en hoort. Het lijkt me sowieso veel leuker om ook juist dit soort geluiden te maken met de VCS3.
ja mee eens, ik zou hem toch eerst voor leads en bassen kopen.
Ik hoor daar verschillende verhalen over. De ene zegt dat de tracking niet zuiver is, aan de andere kant werd de Synthi AKS door Pink Floyd ook als solo-instrument ingezet. ....... Ik kan me ook voorstellen dat er verschil in kwaliteit van de tracking zit, afhankelijk van het bouwjaar.
Ja het is juist wat de Synthi uniek maakt. Semi vals, industrieel veel saturatie.
Dat is niet makkelijk ok muziekaal in te zetten maar als het lukt wel erg karaktervol.
Kan me wel voorstellen dat de nog Synthi slechter tracked dan een Mini. maar goed beetje instellen en met 2.5 oktaafjes kun je prima los gaan en een basje of lead op spelen.

 
ja mee eens, ik zou hem toch eerst voor leads en bassen kopen.
Ik zie dat net wat anders, ik heb door alle verhalen die ik erover gelezen heb dat de VCS een wat onvoorspelbare bak is dus dat geeft mij het idee dat ik deze nou juist voor wat meer experimentele zaken moet kopen, voor een baslijntje of een lead heb ik al genoeg staan.
Maar als het zo'n karaktervolle bak is als men zegt dan kan ie denk ik zeker een vette leadlijn spelen, zeker met die joystick ernaast.
 
Ik hoor daar verschillende verhalen over. De ene zegt dat de tracking niet zuiver is, aan de andere kant werd de Synthi AKS door Pink Floyd ook als solo-instrument ingezet. Ik heb het in de CEM-studio niet geprobeerd en op het laatste stuk waaraan Ruud Heij en ik samenwerkten (titelstuk Deadlock), heeft hij de Synthi ook alleen als effectbak ingezet. Het zal wel door de interface komen. Als er een klavier aan vastzit, ga je vanzelf soleren en baslijntjes spelen. Ik kan me ook voorstellen dat er verschil in kwaliteit van de tracking zit, afhankelijk van het bouwjaar.
Volgens mij hadden al die analoge synths van eind jaren '60 begin jaren '70 last van tuning problemen. Schijnt af te hangen v/d temperatuur hoe zo'n ding moet stemmen/ijken. Ik ga ervan uit dat de B. VCS3 dit niet heeft (digitale analog modeling oscillatoren).
 
de VCS een wat onvoorspelbare bak is
Het onvoorspelbare hoeft niet zozeer in onstabiele oscillators te zitten. Ik heb zelf de Pin Electronics Portabella die gebaseerd is op de AKS en de tracking daarvan is toch echt dik in orde. Ouderdom zal, zoals @Akikaze aangaf, ook zeker meetellen. De VCS3 die in de W2 studio staat was wat dat betreft een ander verhaal. Dus ik denk dat een recente VCS3 van EMS zelf ook een stuk strakker zal klinken dan eentje uit de begintijd van EMS. Het onvoorspelbare zit 'm ook in de ongebufferde matrix, ik ben benieuwd wat Behringer met de Butney daar gaat doen. Je merkt dat als je twee pinnetjes in een signaalpad steekt dat het gedrag veranderd. Een gebufferde matrix zal anders reageren.

1 van mijn favoriete electronische platen is Avanti van Alessandro Cortini, die is grotendeels met een Synthi AKS gemaakt. Daar hoor je nauwelijks de rare effecten die die kan maken, maar juist vooral mooie melodielijnen en timbres.

 


Zie ook hier met AKS.

Hahaha, vind ik een prachtig voorbeeld van typisch live synthnerd sh*t:

Quasi hip geklede nerds hangend en kijkend naar een alto-nerd die knopjes draait tussen oude, peperdure spaghetti bakken om zo on-dansbare melodieën en geluid te produceren onder het genot van TL-licht..

😁

Maarre: hou ik van! (behalve de verlichting) 😬
 
Twitter bericht van 7 aug 2023; qua electronica is ie zo goed als klaar maar ze zijn nog bezig met verbeteringen aan de patchbay en testen 'm nog op kwaliteit/levensduur;

 
Haha, toevallig zei ik vandaag nog tegen m'n vriendin: die VCS3 gaat nog wel wat jaartjes duren..
Het laatste bericht op internet dateert alweer van 29 maar 2022 dus die gaan we voorlopig nog niet zien en kijk nu!! :D:D:D
 
Oh - komt die er nu toch aan? Hopelijk is die onbetaalbaar - dan hoef ik mijzelf ook niet in bedwang te houden! :D
 
Back
Top