Behringer vcs 3

Als hij al gepost is, sorry!

Al in een ver gevorderd stadium zo te zien, wel een prototype. Complete assemblage zou snel het licht jt zien.

Dit wordt voor mij wel een instant buy denk ik.

FB_IMG_16106212229919215.jpg
 
Persoonlijk denk ik, je moet niet te veel verwachten qua mogelijkheden of nieuwe bruikbare sounds, de VCS3 is niet de heilige graal op het gebied van modulaire synthese.
Het is een leuk bakkie, en als kloon waarschijnlijk goed betaalbaar, maar met een goed samengesteld setje eurorack kan je al vrij snel veel meer en ook meer bruikbare dingen er uithalen.
 
Daarom zei ik ook "eerst horen, dan gassen". Voor mij heeft hij enkel bestaandsrecht als de geluidskwaliteit fenomenaal is. Anders is het gewoon weer een bliebbakje en daar kan ik ook ander spul voor inzetten. Aangezien de geluidskwaliteit bij Behriclones in het verleden wat hit & miss was, kijk ik de cat euhm kat dus nog even uit de boom. Top of flop? We weten het binnenkort in 2025!
 
Persoonlijk denk ik, je moet niet te veel verwachten qua mogelijkheden of nieuwe bruikbare sounds, de VCS3 is niet de heilige graal op het gebied van modulaire synthese.
Het is een leuk bakkie, en als kloon waarschijnlijk goed betaalbaar, maar met een goed samengesteld setje eurorack kan je al vrij snel veel meer en ook meer bruikbare dingen er uithalen.
Ja denk dat veel mensen van een koude kermis thuiskomen.
De VCS is eigenlijk een low-cost synth met een low-cost / instabiele sound.
Ik hou daar wel van want dat maakt het allemaal extra organisch.

Zo persoonlijk juist niet de ARP2600, MS20 en VCS met eurocrack combineren maar alleen op zichzelf gebruiken en werken binnen de beperking.

Het is heel grappig idd hoe mensen keihard gassen puur om hoe een apparaat eruit ziet of welk merk/model het is.
 
Inderdaad, als je ziet wat mensen (niet) uit hun VCS / Synthi krijgen dan zullen een hoop mensen verbaasd/teleurgesteld zijn. Voor mij gaat het om hoe de interface de uitkomst stuurt.
 
Het blijft natuurlijk een leuk synth om op te experimenteren in de eerst plaats en voor sommige muzieksoorten bijvoorbeeld Beriner-schule/ambient is hij nog steeds heel goed bruikbaar.
Afgezien van space-disco is de VCS3 niet echt een synth die je zou moeten kopen voor dance.
 
Ik verwacht eigenlijk meer een soort klanklaboratorium dan een instant muzikaal inzetbaar intrument.
Integratie in modular is voor mij ook niet het punt.
Die weinige keren dat ik er één heb gezien en gehoord en zelfs mee heb kunnen spelen bevestigde dat de aantrekkingsracht die het apparaat al op mij had.

Het is dus geen absolute must er één te hebben (anders had ik er ondanks de prijs al één gehad), maar als de mogelijkheden er zijn, de klank klopt en de prijs goed is is het een verleiding waar ik aan toe mag geven.
 
Het is heel grappig idd hoe mensen keihard gassen puur om hoe een apparaat eruit ziet of welk merk/model het is.

Ziedaar de Behringer Dual-Phase clone vd Mutron Bi-Phase ja. 8o) Leek een no brainer, the looks waren goed, maar dan moet de sound ook wel raak zijn, anders is het idd alleen maar een leuk uitziend bakje.

Tegelijk lijkt bij al dit soort oude-designs-versus-de-clones de standaard disclaimer te plaatsen dat waarschijnlijk de oudjes vanaf fabriek destijds onderling ook al wild in klank zullen hebben verschild.
Dus wellicht dat de hedendaagse Behringers (die waarschijnlijk een stuk minder onderlinge spreiding hebben) wel in de buurt komen van de nieuw-klank van 1 van die oudjes - maar mogelijk dus net niet degene die je mee naar huis zou willen nemen.

Of - laatste disclaimer - wellicht zit het verschil er mede of zelfs meer in omdat Behringer op afregeltijd moet bezuinigen, dus dat hun hardware wel beter in de buurt is te brengen door meer tijd te besteden aan de interne afregelpunten.
 
Wat vooral opvalt is dat de outputs van de oude apparaten veel beefier zijn. Klinken echt dik en in your face, waar die van behringer vaak wat ielig of dunner klinken.
Niet iets waar je niks aan kan doen met bijv preamps en andere outboard tijdens opnames maar het verschil is er zeker.

Zouden het alleen de converters zijn van behringer die zo klinken of ligt het ook (gedeeltelijk) aan de overige onderdelen om het signaalpad.
 
Ja denk dat veel mensen van een koude kermis thuiskomen.
De VCS is eigenlijk een low-cost synth met een low-cost / instabiele sound.
Ik hou daar wel van want dat maakt het allemaal extra organisch.

Zo persoonlijk juist niet de ARP2600, MS20 en VCS met eurocrack combineren maar alleen op zichzelf gebruiken en werken binnen de beperking.

Het is heel grappig idd hoe mensen keihard gassen puur om hoe een apparaat eruit ziet of welk merk/model het is.

Hoe het apparaat eruit ziet en welk historisch belang het gehad heeft vind ik juist heel belangrijk. Vandaar ook dat de ARP2600, de MS20, de VCS3 en de Minimoog voor mij de absolute top vormen. Dat er tegenwoordig synths zijn die meer kunnen doet daar niets aan af.
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Zouden het alleen de converters zijn van behringer die zo klinken of ligt het ook (gedeeltelijk) aan de overige onderdelen om het signaalpad.
Hier geen converters in het signaalpad, analoog aparaat, net zoals die Dual-Phase. Wellicht dat ze (al dan niet n.a.v. wat lagere gebruikte voedingsspanningen) de outputs op wat lager level omdesignen. Ik kan me niet voorstellen dat ze aan kantelpunten vh signaalpad hebben gesleuteld, want kleinere waardes van koppelcondensatoren zou toch wel verkeerde bezuiniging zijn.
 
Ja dat is in mijn wereld een van de belangrijke taken.
Is eigenlijk spiritueel.
Dingen zien, horen voor wat ze werkelijk zijn.

@ProgHead leuk als hij er goed uitziet. Maar als het niet goed klinkt/voelt is dat voor mij niets waard.
Tuurlijk is de interface belangrijk...das niet het punt.

@MonoTron dat komt door meerdere dingen maar denk het meest de PSU.
Voor mij is een hoger voltage vaak beter, meer headroom.
Ik weet van mijn Pro One en Model D klonen dat ze wat minder dik dan de originele klinken.
Maar ze klinken goed genoeg.
Zo werken de originele Model D en Pro One op +-15v ... denk de klonen niet.
 
Blijkbaar werkt alles wat ik zeg als een rode lap op een stier op je de laatste tijd, en dat terwijl mijn avatar zwart is en de jouwe rood.
Nee hoor, beetje saai op werk. Trek het je niet aan. Dan ga ik weer tutorials kijken want voor handleidingen ben ik te dom.
 
Je mag wel een dagje met mij mee als je wil, avontuur zat! :)

Handleidingen trek ik ook niet..
 
ik wel, handleidingen maken de meester. Wel eerst pielen en klooien.
Dan beetje handleiding en vice versa.
Totdat je alles uit de manual weet en daarna het apparaat masteren.

Maar goed ik ben waarschijnlijk maar een nerd :)
 
Back
Top