Behringer vcs 3

Als hij al gepost is, sorry!

Al in een ver gevorderd stadium zo te zien, wel een prototype. Complete assemblage zou snel het licht jt zien.

Dit wordt voor mij wel een instant buy denk ik.

FB_IMG_16106212229919215.jpg
 
Nou daar kan je je toch in vergissen
Tel de inflatie en het feit dat de pond toen ca 4 gulden of meer deed even mee en je komt op een hedendaags bedrag uit can over de 5k , in ponden . Niet echt voor de kleine man of vrouw dus
Zeker niet als je in je beredenering meeneemt dat een gemiddeld huis in london in de jaren 70 ook ergens tussen 5 en 25k ukp was.
eind jaren 60 en begin 70 zelfs met uitschieters van fl.7,50 tot fl.11 per pond......... :bekdicht:
electronica was in die jaren erg duuuuuuuuurrrrrrrrrrr.....
reel to reel 2 sporen vanaf fl.1500... zwart wit tv min. fl.1000, kleur zelfs fl.2500.. videorecorder fl.2000... hifi set vanaf fl.1500... stofzuiger fl.500 etc
en wat MonoTron zegt :)
Ja dat er inflatie is daar had ik wel aan gedacht maar dat het zoveel zou zijn had ik niet verwacht.
Ik verdiende in 1974 met m'n eerste baantje als 16 jarige 150 gulden per week, da's zeg maar zo'n 650 gulden in de maand toen, dat zou voor mij ongeveer 2 maandsalarissen zijn geweest maar ik was wel 16 jaar.
M'n eerste hifi versterker (Luxman) kostte me toen in hetzelfde jaar zo'n 700 gulden en da's de helft zo'n beetje van een EMS toen, ik denk dat een volwassene toen ongeveer het dubbele had van mij dus die was één maandsalaris kwijt geweest aan een EMS.
Een Model D kostte in 1974 zo'n 1595$, dat was in guldens toen ongeveer 4500, en afgezet tegen een EMS was de EMS een stuk betaalbaarder dan een Model D, daarom vond ik een EMS niet duur.
Maar wat is duur of goedkoop, het is allemaal een beetje relatief natuurlijk.
 
Laatst gewijzigd:
Er is eindelijk weer eens een update uit rond de felbegeerde VCS3 clone! :okdan:

Het belangrijkste detail, het wordt echt een 1 op 1 schaal met het origineel en dus geen Behringer mini dingetje. :halleluja
Verder krijgt hij wat modificaties zoals oscillator sync en switchable filter responses. 8)

Laat maar komen dus 8~

 
De enige Behringer 'kloon' die mijn interesse heeft kunnen wekken tot nu toe.
Ik ben heel benieuwd naar hoe een en ander klinkt.

De toegevoegde functionaliteit lijkt mij ook interessant, maar zal voor puristen wel weer een 'no-go' zijn.
Ik ben ook benieuwd naar de prijs.
 
Als hij er zo uitziet als het prototype, dan ben ik al om. 😉 Blijft een van de mooist ogende synths allertijden.

Voordat ik met synths begon had ik weinig met keytars, 80s polysynths, supersaws, etc. Maar des te meer met al die filmpjes uit de jaren ‘60/‘70 waar muzikanten en wetenschappers de meest waanzinnige sounds haalden uit “laboratoriumapparatuur”. De Synthi valt in de laatste categorie. 🙂
 
Bij zo’n Synthi gaat het toch ook om de UI. Net als de Soma Lyra-8, daar ga je gewoon andere deuntjes mee maken.
Ik denk meer effecten dan deuntjes. Maar het is waar; je krijgt heel andere ideeën dan met andere synthesizers. Ik heb in principe een volledige EMS Synthi AKS als kloon van Analogue Systems, maar door het ontbreken van het matrixbord doe ik er heel andere dingen mee dan destijds met de Synthi in de CEM-studio. Dus ik sluit niet uit dat ik er een aanschaf.
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
het wordt echt een 1 op 1 schaal met het origineel en dus geen Behringer mini dingetje.
Is dat zo? Als ik de foto's van het prototype vergelijk met een echte dan lijkt me die van Behringer toch een stuk kleiner. Of de knoppen moeten gigantisch zijn.

1648621977244.png
1648622003930.png
 
Als ik de foto's van het prototype vergelijk met een echte dan lijkt me die van Behringer toch een stuk kleiner.

Beide van voren bekeken lijkt me het verschil niet zo groot, de Behringer mss een tikkeltje kleiner?

E_VCS_3.jpg


B_VCS_3.jpg
 
Ok... sorry als is in de herhaling val maar heeft de BH een spring reverb?
Een echte bedoel ik.
 
Hij lijkt me iets kleiner, maar niet zo klein dat het hinderlijk wordt.

Ik weet niet of de Synthi (of kloon) mij veel zou bieden. In de praktijk bedoel ik dan, bij het maken van mijn muziek. Ik weet wel dat hij anders kan klinken dan andere monosynths. Maar ik heb in mijn muziek ook maar zoveel plaats voor de meer atypische sounds. Met een goede step sequencer eraan waarschijnlijk wel.
 
Ja, zo ongeveer. Dat valt nog mee, ze volgen niet de lijn van al die nieuwe Bolca's. :D
Misschien is hij wel 73% van het origineel, net als de TTSH dat is van de ARP 2600... Maar op zich nog steeds genoeg ruimte voor je vingers. Zou het juist wel fijn vinden dat hij wat kleiner is dan het origineel. Zoveel ruimte om nog spullen neer te zetten heb ik nou ook niet meer.
 
Nu een demo, Behringer laat de laatste tijd wel veel plaatjes zien, maar we willen horen wat het doet...

exact!!! ik neem aan dat ze beginnen met sound gedeelte dus waarom krijgen we die niet als eerste te horen?
 
exact!!! ik neem aan dat ze beginnen met sound gedeelte dus waarom krijgen we die niet als eerste te horen?
Schijnt dat ze de prototypes eerst aan reviewers geven. Ik kan me voorstellen dat ze pas een audio demonstratie uit doen gaan als alles perfect is.
 
Dus een 20% kleiner misschien?
Ja een tikkie kleiner want je ziet ook bijv aan de zijkanten dat er bij de oude net wat meer ruimte is maar als ik het zo bekijk lijkt het me nog steeds een layout die in ieder geval niet te priegelig is.
Iets kleiner is voor mij wel prima eigenlijk want ik heb al niet veel ruimte op m'n desk.
 
Met een synthi kun j ook gewoon vette solo leads maken. het is niet alleen maar een synth fx bak.

Dat is absoluut waar. Er zwerft ergens op Youtube een filmpje rond die dit ook ruiterlijk bewijst.
Ik zal es kijken of deze nog ergens te traceren is.
 
Ok... sorry als is in de herhaling val maar heeft de BH een spring reverb?
Een echte bedoel ik.
If you're wondering if the Behringer VCS 3 will have a mechanical spring reverb and also real wood like the original, Behringer says, "the answer is a clear "yes"." (link)
;)
 
Back
Top