Behringer vcs 3

Als hij al gepost is, sorry!

Al in een ver gevorderd stadium zo te zien, wel een prototype. Complete assemblage zou snel het licht jt zien.

Dit wordt voor mij wel een instant buy denk ik.

FB_IMG_16106212229919215.jpg
 
De VCS3 van Behringer zou wat ik begrepen heb in november dit jaar uitkomen of in elk geval voor kerst.
Ik heb afgelopen week contact gehad met Music Store hierover en zij weten te melden dat de VCS3 van Behringer nog lang niet in zicht is en dat het allemaal nog bij geruchten blijft.
Het zal toch geen RD09 verhaal gaan worden? ;)
 
De VCS3 van Behringer zou wat ik begrepen heb in november dit jaar uitkomen of in elk geval voor kerst.

Dat bericht werd wel verspreid ja, misschien volgend jaar kerst? :D
Het gaat ook soms een beetje gek bij Behringer moet ik zeggen.
Het ene moment wordt er wat gelekt maar kan het rustig nog een jaar of langer duren terwijl met die Brains en Edge bijv komt er zomaar van de ene op de andere dag een clip.
Dan wil dat nog niet zeggen dat iets leverbaar is want ze zijn nergens te krijgen maar een RD-6 wel weer maar de RD-9 en de TD-3 MO dan weer niet. :?
Je kan er geen touw aan vastknopen, misschien hebben hun ook net als anderen wel leveringsproblemen door tekorten en gebrek aan containers enz.
 
De VCS3 van Behringer zou wat ik begrepen heb in november dit jaar uitkomen of in elk geval voor kerst.
Ik heb afgelopen week contact gehad met Music Store hierover en zij weten te melden dat de VCS3 van Behringer nog lang niet in zicht is en dat het allemaal nog bij geruchten blijft.
Het zal toch geen RD09 verhaal gaan worden? ;)
Wat bedoel je precies? Ik heb het Behringer RD-9 verhaal niet zo gevolgd. Hij is voor zover ik weet inmiddels officieel uit, toch? Ik zie op Thomann dat 'ie "op aanvraag" te leveren is (raar). Anyway, Behringer kondigt nieuwe hardware aan en zegt dat het binnen een jaar in de winkels ligt. Dat duurt dan 1,5 jaar. Gezien de chiptekorten door Corona reken ik niet op de B. VCS3 voor het einde van volgend jaar. Maar het baart mij wel zorgen dat we er echt niets meer over horen sinds januari 2021. Ze hadden al foto's v/h prototype gepubliceerd...
 
Wat bedoel je precies? Ik heb het Behringer RD-9 verhaal niet zo gevolgd. Hij is voor zover ik weet inmiddels officieel uit, toch?
Ja hij is inmiddels alweer een tijdje uit. Maar het heeft in het totaal drie jaar geduurd na de aankondiging totdat de RD09 eindelijk uitkwam en ik heb een klein vermoeden dat de VCS3 hetzelfde lot is toebedeeld ;)
 
Ja hij is inmiddels alweer een tijdje uit. Maar het heeft in het totaal drie jaar geduurd na de aankondiging totdat de RD09 eindelijk uitkwam en ik heb een klein vermoeden dat de VCS3 hetzelfde lot is toebedeeld ;)
DRIE jaar? Dat is zelfs voor B. een record. Ik hoop verdorie niet dat het zo lang gaat duren zeg! In ieder geval bedankt voor de waarschuwing. :)
 
Maar het baart mij wel zorgen dat we er echt niets meer over horen sinds januari 2021. Ze hadden al foto's v/h prototype gepubliceerd...
@MeneerJansen ; speciaal bij deze wordt je ongeduldig toch? ;)
Maar ik denk dat velen er happy van worden als ie in e winkel ligt (ook ik) en dat ie na de eerste batch dan voorlopig weer niet op voorraad is. :D
Een tijdje geleden heeft of @ishi of @SmartBits een interview gepost van Rob Keeble waarin hij vertelde dat ie oa had gewerkt aan een 2600 en een monofone synth met diode ladder filter waarvan hij de naam niet noemde maar waar we op het forum al snel bedachten dat dit een VCS3 moet zijn.
Ondertussen is de 2600 er al lang en breed maar van deze taal noch teken op het moment?
Zelf zit ik te denken dat misschien de pin matrix een beetje voor oponthoud zorgt?
Aan de andere kant; ze maken veel onderdelen zelf en je kan ook veel met 3d printen doen natuurlijk.
 
DRIE jaar? Dat is zelfs voor B. een record. Ik hoop verdorie niet dat het zo lang gaat duren zeg! In ieder geval bedankt voor de waarschuwing. :)
Er valt wel wat voor te zeggen. Behringer wist dat de oplage groot moest worden vanwege de wereldwijd zeer grote vraag naar de RD09.
Daarnaast heeft Behringer wat ik begreep nogal wat modificatie toegevoegd waardoor de RD09 vertraging opliep.

Omdat de vraag naar de VCS3 zeer waarschijnlijk ook hoog zal zijn moet je ook hier uitgaan van een zeer hoge oplage en al helemaal als de prijs "Behringer-prijs" onder de 1000 euro zal gaan worden.
Voor diegene de VCS3 heel graag willen hebben is het raadzaam om alvast een bedrag te reserveren. ;)
 
"Ja hij is inmiddels alweer een tijdje uit" is iets volstrekt anders dan verkrijgbaar. De TD-3 MO staat bij mij al ruim 7 maanden in bestelling bij onze Germaanse vrienden en ze mailden me onlangs dat het zeker eind januari 2022 wordt. De RD-9 heb ik afbesteld, daar kreeg de rede weer de overhand. Maar dat zal met de RD-9 niet anders zijn, qua levertijd.
 
Ik snap alleen nog niet waarom ze een vcs3 style synth maken, dat ding is 3x zo groot als een synthi model en transport is niet bepaald gratis.

Ik zie niet hoe een vcs3 model onder de 1000 euro kan blijven, maar, we zullen het zien.
 
Ik had ook liever een suitcase model maar I will take it.
 
Ik zie niet hoe een vcs3 model onder de 1000 euro kan blijven, maar, we zullen het zien.
Aan de binnenkant hooguit zoveel elektronica als de (monofone) Minimoog. Aan de buitenkant wat houtwerk, maar dat heeft de Poly-D ook. Er is een matrix en joystickje, maar geen klavier. Dus als ze een Poly-D voor 635 op de markt kunnen zetten, zie ik niet waarom een verUlide VCS3 dat niet zou kunnen.
 
Of je dan heel gelukkig wordt van de kwaliteit van bv de verniers en joystick om dit mogelijk te maken, laat ik in het midden...
 
Ik snap alleen nog niet waarom ze een vcs3 style synth maken, dat ding is 3x zo groot als een synthi model en transport is niet bepaald gratis.
De grootte valt mee, hij is wel flink wat hoger dan andere synths, dus wat je in hoogte kwijt bent win je weer in de lengte tov een 61 key synth, een beetje lood om oud ijzer als je het in volume bekijkt denk ik.
Zelf vind ik het wel lekker "vintage" dat ie niet als Synthi gemaakt wordt maar in het hoge model.
Ik las op wiki dat deze 330 Britse ponden kostte toen ie op de markt kwam, dat was voor een synthesizer in die tijd niet duur.
 
De grootte valt mee, hij is wel flink wat hoger dan andere synths, dus wat je in hoogte kwijt bent win je weer in de lengte tov een 61 key synth, een beetje lood om oud ijzer als je het in volume bekijkt denk ik.
Zelf vind ik het wel lekker "vintage" dat ie niet als Synthi gemaakt wordt maar in het hoge model.
Ik las op wiki dat deze 330 Britse ponden kostte toen ie op de markt kwam, dat was voor een synthesizer in die tijd niet duur.
Nou daar kan je je toch in vergissen
Tel de inflatie en het feit dat de pond toen ca 4 gulden of meer deed even mee en je komt op een hedendaags bedrag uit can over de 5k , in ponden . Niet echt voor de kleine man of vrouw dus
 
De grootte valt mee, hij is wel flink wat hoger dan andere synths, dus wat je in hoogte kwijt bent win je weer in de lengte tov een 61 key synth, een beetje lood om oud ijzer als je het in volume bekijkt denk ik.
Zelf vind ik het wel lekker "vintage" dat ie niet als Synthi gemaakt wordt maar in het hoge model.

Eerlijk gezegd hoop ik op een ietwat kleinere versie dan het origineel en dat zal het ook wel worden Behringer kennende. Zo op de foto's bekeken "lijkt" het prototype in elk geval wel kleiner dan het origineel.
De originele maten zijn zo rond de 42 cm aan alle kanten. Er is hier al een plek gereserveerd en daar zou hij net inpassen :okdan:
 
Nou daar kan je je toch in vergissen
Tel de inflatie en het feit dat de pond toen ca 4 gulden of meer deed even mee en je komt op een hedendaags bedrag uit can over de 5k , in ponden . Niet echt voor de kleine man of vrouw dus
Zeker niet als je in je beredenering meeneemt dat een gemiddeld huis in london in de jaren 70 ook ergens tussen 5 en 25k ukp was.
 
Nou daar kan je je toch in vergissen
Tel de inflatie en het feit dat de pond toen ca 4 gulden of meer
eind jaren 60 en begin 70 zelfs met uitschieters van fl.7,50 tot fl.11 per pond......... :bekdicht:
electronica was in die jaren erg duuuuuuuuurrrrrrrrrrr.....
reel to reel 2 sporen vanaf fl.1500... zwart wit tv min. fl.1000, kleur zelfs fl.2500.. videorecorder fl.2000... hifi set vanaf fl.1500... stofzuiger fl.500 etc
en wat MonoTron zegt :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik snap alleen nog niet waarom ze een vcs3 style synth maken, dat ding is 3x zo groot als een synthi model en transport is niet bepaald gratis.

Ik zie niet hoe een vcs3 model onder de 1000 euro kan blijven, maar, we zullen het zien.
Ik ben het met je eens. Als je de foto's van het prototype van B. vergelijkt met foto's van het origineel dal valt mij op dat de knoppen dichter op elkaar zitten en daardoor groter lijken. Verder ben ik het eens met de meesten dat dit ding grotendeels leeg zal zijn van binnen omdat ales met chips gaat tegenwoordig. Veel zal 'ie niet veel wegen denk/hoop ik. Maar hoe je het ook wendt of keert: iets dat in een zeer grote vierkante doos zit die je niet mee kan nemen in de bus of tram zal qua vervoerskosten niet goedkoop zijn. Wat dat betreft zou een Synthi (AKS) wellicht beter zijn geweest.

Hoe het afloopt met de prijs... Tja. Enerzijds zit er nauwelijks meer elektronica in dan in een Minimoog en heeft 't niet eens een keyboard. Anderzijds is het een groot ding. We zullen zien. Zelf reken ik op hooguit € 1.000 dan valt het waarschijnlijk eind 2022/begin 2023 wel mee.

Afmetingen v/d originele VCS3: 43 cm hoog x 43 cm diep x 44 cm breed. Ik denk dat de B. ongeveer zo breed zal worden als een liniaal (33 cm) en dus lekker past op elk bureau en daarom moet iedereen er 1 hebben! ;)

P.S. Over de prijs v/h origineel. Ik meen ergens te hebben gelezen dat het keyboard (de DK1) bijna de helft v/d VCS3 kostte. Een waarde van 330 GBP in 1969 is nu zo'n 5.700 GBP (!). De Minimoog kostte in 1974 1.600 USD wat nu zo'n 8.000 USD is. Maar dan had je er wel een keyboard bij. Hoe de prijs in 1974 v/d VCS3 was is niet te zeggen, als 'ie überhaupt nog te koop was (opgevolgd door de Synthi koffer reeks). De waarde v/d Pond en Dollar fluctueerde heel erg in die jaren (link: van 1 GBP = 2,50 USD in 1972 tot 1 GBP = 1,80 USD in 1976). Op Wikipedia noemt men de prijs als een v/d voordelen v/d VCS3. Misschien omdat in 1969 Moog nog met modulaire systemen werkte die al helemaal bezopen duur waren...
il_fullxfull.2794150323_bivv.jpg
138834311_10159077616088914_3558986476638380635_n.jpg

Links de "originele" VCS3 van EMS, rechts het prototype van Behringer. De knoppen v/d B. lijken groter dus zal de B. wat kleiner zijn dan het origineel.
 
Back
Top