• Het stemmen voor de Synthforum Contest 2020 is begonnen.

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

Strymon Night Sky Time-Warped Reverberator

Disharmonic

Well-known member
Ja, ik verbaas me af en toe over de gitaarpedaaltjes hype in synth/studioland. Een goede 19" galm van lexicon of tc electronics klinkt voor mij nog steeds beter. En je hebt geen level problemen en groundloops bij het aansluiten.

Een pedaaltje is wat toegankelijker dan een 19" apparaat, in sommige situaties. Vooral in een setup om wat mee te jammen, een pedaal leg je gemakkelijk op tafel in de directe nabijheid van je andere gear en je kunt gemakkelijk aan een knop draaien, of een mep geven op een button.

4-Tek

Overjarig lid
Een pedaaltje is wat toegankelijker dan een 19" apparaat, in sommige situaties. Vooral in een setup om wat mee te jammen, een pedaal leg je gemakkelijk op tafel in de directe nabijheid van je andere gear en je kunt gemakkelijk aan een knop draaien, of een mep geven op een button.

Dat snap ik heel goed. Maar dit zorgt er ook weer voor dat er straks een hoop draadjes zijn op dit forum waar mensen zich afvragen waarom ze een brom horen, of rare piepgeluiden via hun USB aansluiting.
Ik vind het een beetje een gemiste kans dat er niet meer studio kwaliteit effecten zijn met dezelfde vorm. Een mooi desktop kastje met knoppen maar wel gebalanceerde line aansluitingen. Dreadbox Hyperion misschien? Maar dan met een goeie Lexicon galm oid.
En de hype rond Strymon vind ik ook grappig. Ze maken mooie modulatie galmen, lekker breed maar weinig diepte. Dat haal je ook uit een 2e hands Digitech S200. Het is soms een bruikbaar geluid maar neemt veel ruimte in je mix in en is volgens mij niet Hype-waardig. En persoonlijk hoor ik ook graag natuurlijke subtiele diepe galmen. En dat lukt me niet met Strymon. Wel met mijn Boss RV-500 (ook een pedaaltje)
Ik denk dat de gitaar pedalen hype en Strymon als merk vooral drijven op een hoop "influencer marketing". Ze sturen veel gratis spullen naar alle Nick Batts en Divkids zodat iedere synth demo die je ziet voorzien is van een strymon pedaaltje. En het klinkt zeker niet slecht. Dus dan denken veel mensen al snel dat dat is wat je moet hebben. En kunnen zij 500e of meer voor een pedaaltje vragen.

Ja, ik verbaas me af en toe over de gitaarpedaaltjes hype in synth/studioland. Een goede 19" galm van lexicon of tc electronics klinkt voor mij nog steeds beter. En je hebt geen level problemen en groundloops bij het aansluiten.

Ja maar ook zat mensen hebben een gitaar of zelf meerdere en een studiootje.
En veel fx bestaat alleen in pedaal vorm.
Ik heb een leuke collectie die op rhodes, keys, synth, gitaren en modular word gebruikt.
Maar dat geld ook voor de rack FX.

Disharmonic

Well-known member
Ik vind het een beetje een gemiste kans dat er niet meer studio kwaliteit effecten zijn met dezelfde vorm. Een mooi desktop kastje met knoppen maar wel gebalanceerde line aansluitingen. Dreadbox Hyperion misschien? Maar dan met een goeie Lexicon galm oid.

Ja, het is dan inderdaad een beetje een gat in de markt. Een fabrikant moet het wel aandurven om met zoiets te komen. Maar denk dat er best behoefte aan is, de markt om aan te boren is misschien de groep die een upgrade wil voor de bv. de Zoom Multistomp MS-70 (denk dat dit een heel populair pedaaltje is voor synths). Het prijspunt mag dan niet te hoog zijn, het moet concurreren tegen bv. de Strymons die al een naam hebben (inderdaad deels door slimme marketing).