jouw muziek pc en geluidskaart..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door omc
Het valt me op dat veel mensen van die enorme hardeschijven hebben. Aangezien ik alleen muziek maak op mijn pc krijg ik de 40 gig die ik nu heb nog niet half vol. Zijn er mensen die echt 160 gig nodig hebben??

Ik neem in een project ook alle sporen als audio op zodat je ze later makkelijk kan remixen e.d.
Dan zit je HD zo vol hoor.
 
p4 3.0ghz + ht 800mhz(512kb cache model)
met 2gb ddr 800mhz (2x 1024mb 400mhz)
asus p4c800 deluxe moederbord
1 x creamware scope
2 X creamware pulsar2

bevalt me prima :)
 
P III 450mhz
128 mb
win 98 se
geluid; emagic audiowerk 8
midi; emagic mt4
logic 5.5
 
Audio machine
-------------
* AMD athlon(tm) xp 2800+
* ABIT AT7-max2 mainboard
* ABIT Siluro fx5200 graphics card
* Adaptec pci scsi card
* Adaptec pci firewire card
* 3x 512 Sd Ram 400
* Liteon dvd writer +/-
* Benq cdr writer
* Floppy disk
* 2x Barracuda 120 Gb (raid)
* 1 x 40 GB maxtor
* Logitech cordless keyboard & mouse
* 2x herculles tft 17"


men alles in één pc voor surfen mail enzo is een
amd athlon 1.00 Ghz met 512ram, hp cd writer, externe lacie schijf...blauwe tand voor het sync met pda.

heb nog een lappie celeron 1.7 met 128mb maar deze gaat morgen de deur uit... overweeg een ibook 12" als aanschaf bezig aan live setup
dit alles is verbonden aan een router
 
AMD Athlon XP 2400+ met Nexus koeler (gaat tot XP3200+, is temperatuurgestuurd)
1024 MB RAM PC2100 (Kingston)
Asus A7N8X-e Deluxe moederbord
3 Maxtor Liquid Bearing 8mb cache harddisks - 1 x 60gb, 1 x 80gb, 1 x 200gb
LiteOn 52x brander
ATi Radeon 9500 grafische kaart met Coolermaster koelermodificatie (fansnelheid wordt geregeld door moederbord, en dankzij de 2 dikke heatsinks en een grotere fan erop scheelt dat in het geluid). Eigenlijk heb ik maar een 9000 nodig maar voor de paar games...
Nexus NX 3500 350 watt voeding (extra stil, 120mm fan)
Windows XP SP2 (er komt nog een tweede install op te staan die nog audio-vriendelijker is)
Geluidskaart: (de M-Audio Delta 1010 kloon), een Hoontech DSP2000 C-port, 8 in, 8 out, mic preamps en ADAT/SPDIF coax.
Midex 3 en Midex 8.

Wat het meeste herrie maakt zijn nog de harddisks, en daar komt misschien al een oplossing voor in de vorm van een server zodat die van 200gb er weer uit kan. Scheelt echt een hele hoop, kost relatief weinig (koeler gpu was 15 euro op de HCC, koeler CPU kost 25 euro, voeding kost er 70 maar dan heb je ook wat; ik hoor vrijwel niks meer!). M'n PC moet gewoon soepel lopen, en dat doet 'ie ook, en daar heb ik geen 3ghz of meer voor nodig :).

Het enige wat ik nog ga vervangen dit jaar of in het begin van het volgende is de kast. Ik wil iets hebben met een betere airflow; nu resulteert de stilte helaas nog in een warmere kast. Die moet ik dan wel helemaal van de grond af gaan ontwerpen, de ATX kasten zijn me eigenlijk te smal en door het slimmer plaatsen van de componenten (dan krijg ik wel een lompere kubus maar daar geef ik weinig om) heb ik een betere airflow.

Het doel? Naja, patsen zonder schroom ;).
 
geen idee, maar ik doe gewoon vrolijk mee :engel:

p4 2.6ghz + ht 800mhz(512kb cache model)
met 1gb ddr 800mhz (2x 512mb 400mhz)
asus p4c800 deluxe moederbord
egosys WamiRack 24
 
AMD Athlon 64 3000+ 1600 FSB Boxed 512kb socket 754
ASUS K8N-E Deluxe NFORCE3
Corsair 512 MB DDR400 PC 3200 geheugen
Maxtor 160 GB Serial ata interface 7200 rpm
Asus ATI Radeon 9600se - 128 MB DDR DVI tv-out
NEC 3500 16x Dual layer DVD-/+R(W) Black
Echo Mia 24/96 met maar 1 dsp :D
Midisport 2x2
 
gewoon ff meedoen :P
ben ik toch wel men geluidskaart vergeten te melden zeker...
audiio wordt geregeld via mlan jaja 01x user fijne mixer, daw
 
1e bericht in deze thread

1e bericht in deze thread

Origineel geplaatst door Unic
... wil wat meer inzicht krijgen in het geen gebruikt wordt.


maar... wil je ook niet weten wie wát met zn pc doet... want er zit nogal wat verschil tussen het doen van enkel stereoopnames + nabewerken, of het werken met softsynths, soft-fx, et cetera.. toch?
 
Opname & Seq-bakje:

AMD 1800+, 768MB mem
2x 40GB HD's
Geforce4 videokaart (AGP)
Diamond viper videokaart (PCI)
Samsung DVD-spelert
Philips CD-brander
Terratec EWS8MT
Midex3

Softsynth-bakje:

Celeron333, 512MB EM
1x 40GB HD
heb-geen-idee-welke-videokaart
CD-R
Terratec EWS64XL

-edit-

deze 2 bakjes worden dus beide NIET gebruikt voor andere zaken als muziek (voor i-net heb ik een ECHT snelle bak :) )
 
Laatst gewijzigd:
Alles-in-een pc die dus ook gebruikt wordt voor audio :P :

Intel Pentium IV 2,8 GHz HT
1024 MB DDR400 PC3200 RAM
ATI Radeon 9500 Pro 128 MB
19" iiyama LS-UT190 (ofzo) scherm
Creative SB Audigy 2
Creative Inspire 6700 6.1 surround boxjes (die ik ook gebruik voor muziek)
2x120 GB HD
DVD-RW drive en CD-RW drive

Betere geluidskaart en boxjes komen ooit nog wel een keer als ik geld heb :P
 
Compaq Presario 6000 AMD XP 2600+
Terratec EWX 24/96
Terratec 5.1 Sky 24/96
Nvidea Gforce4 kaart MX440
DVD brander HP 200i
DVD rom
Dell flatscreen 17 inch
80 GB hardisk
XP Pro
Optische muis
Midisport 2/4
512 Ram
No softsynths!

En de volgende wordt echt een Aldi PC!!!
 
Last edited by a moderator:
Re: 1e bericht in deze thread

Re: 1e bericht in deze thread

Origineel geplaatst door Roel
maar... wil je ook niet weten wie wát met zn pc doet... want er zit nogal wat verschil tussen het doen van enkel stereoopnames + nabewerken, of het werken met softsynths, soft-fx, et cetera.. toch?

Idd...het is interessant om te lezen wat iedereen voor comp heeft, maar wie van deze gebruikers is een echte soft-synth gebruiker? Dat zou ik wel eens willen weten, want ik wil snel een nieuwe comp aanschaffen, maar deze moet zeeeeer soft-synth bestendig zijn... Mijn P4 1,5 ghz met 640 MB RAM is dat iig niet... ;) . Sorry als ik teveel off-topic ga...
 
Re: Re: 1e bericht in deze thread

Re: Re: 1e bericht in deze thread

Origineel geplaatst door musica
Idd...het is interessant om te lezen wat iedereen voor comp heeft, maar wie van deze gebruikers is een echte soft-synth gebruiker? Dat zou ik wel eens willen weten, want ik wil snel een nieuwe comp aanschaffen, maar deze moet zeeeeer soft-synth bestendig zijn... Mijn P4 1,5 ghz met 640 MB RAM is dat iig niet... ;) . Sorry als ik teveel off-topic ga...

een soft synth bestendige pc nja, als je kijkt naaar de nieuwste vsti sommige dan slorpen toch wel veel cpu op... dus liefst zo veel mogelijk ram geheugen en tja zo zwaar mogelijk als je het mij vraagt.

onlangs ook willen upgraden maar zit nog wat te twijfelen, of zo'n 64bit cpu, of een mobo die dual cpu is (prijzig dat wel) of een apparte pc samenstellen enkel voor vst's. Dus een goeie soundcard erin. die m-audio's delta lt1010 kost ook geen geld meer.

Die laatste optie zie ik wel zitten, ook doordat meer en meer fabrikanten zo'n pc alike achtige modules uitbrengen ik denk aan muse en varios van roland of hoe noemt het... dus muse is infeite een unit volgestopt met pc onderdelen runt een unix systeem die aangepast is (linux dus)
voor audio toepassingen

Nu heb ik ook zitten kijken naar VSL 2020 Digitalkarte für Cubase SX pci kaart van steinberg om twee pc's met elkaar te verbinden... kortom ben nog wat aan het speuren hoe ik dit allemaal op pootjes moet zetten.

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met die VSL 2020 Digitalkarte für Cubase SX.


redlijk offtopic ja maar nen mens moet zen gedachten gang ergens kwijt en sluit er toch bij aan :eureka:
 
Ik maak mijn producties in Cubase SX 3.0 en gebruik heeeeeel veeeeel VSTi's/VSTfx's. Kortom, heb hardware nodig die realtime met al die VST's kan werken:

Mijn PC:
2 x Xeon 3,0Ghz HT
ASUS PC-DL mobo
4 x Corsair 512MB 333MHz geheugen
RME Hammerfall HDSP 9652 Geluidskaart met expansion boards
LiteOn DVD en LiteOn DVD Dual Layer Brander
hele bak met HD's
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top