Reclame beïnvloed je denken op zoveel manieren, het idee dat je dat uit kunt zetten is gewoon niet mogelijk. Denk je echt dat reclame niks met je doet? Reclame op TV doet er nauwelijks meer toe vandaag de dag, dat gaat allemaal via social media, youtube kanaaltjes, peer-pressure, forum-hype e.a.. Lijkt me zelfs sterk dat we ook maar een degelijk idee hebben in hoeverre marketing ons denken beïnvloed, laat staan dat je je daar bewust genoeg van bent dat je het kunt uitschakelen. Zag ik jou niet juist in het hydrasynth topic praten over hoe je mening over een synth die je nog nooit hebt bespeeld door een gesponsord youtube videotje is 'bijgesteld'?
Je denkt echt dat je door een Prius te rijden en 2 mobieltjes te kopen in 15 jaar je ook maar 'iets' doet, laat staan 'genoeg'? Als je iets wilt bereiken zul je actie moeten ondernemen, niet een Prius kopen.
En ik vind het vreemd dat je denkt dat ik dat gezegd zou hebben.
Geen idee waar je dat vandaan haalt, staat schuin tegenover wat ik schreef.
Het probleem hier (En voor velen, zie ik steeds maar weer) is dat je
denkt dat je een eenling bent, dat jij de enige bent die ziet dat het de verkeerde kant op gaat, terwijl er juist erg veel georganiseerde groepen bestaan die dat besef ook hebben (Ja, ook ver voor die 35 jaar geleden van je) en continu bezig zijn hier iets aan trachten te doen, dan wel door ontregeling, onderzoek, publicaties, protest & what not. Maar blijf gerust denken dat je als eenling met je Prius 'genoeg doet' en dat het enkel niet uit maakt omdat je een eenling bent.