Bied op soft- en hardware en red het regenwoud

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De audio-industrie zet zich in voor het goede doel. Bied op heel veel hard- en software en steun daarmee het WNF. De teller staat inmiddels op 17.219 dollar en op 31 oktober stopt de veiling. Meer info hier: https://go.rallyup.com/charity2019
 
Last edited by a moderator:
derp : Het was leuk, maar nu haal je er dingen bij wat ik niet heb gezegd en draaf je door. Ga je me nu beschuldigen van racisme? Niet cool. Lees even door wat ik heb gezegd, het is jouw uitleg en je weet niet eens in detail wat ik ermee bedoelde.
 
Volgens mij werkt deze draad tegen klimaatverandering, het voelt al zeker 10 graden kouder dan vanmiddag.
 
Als je echt denkt dat jij of enig westers land zou moeten of mogen bepalen wie in Niger mag leven en wie niet, ja, mag je je best voor gaan schamen en is met geen enkel woord goed te praten.

Nee, dat denk ik niet.Niet cool om daar gelijk maar racisme bij te slepen. Ben jij nou betoeterd?
 
derp : Het was leuk, maar nu haal je er dingen bij wat ik niet heb gezegd en draaf je door. Ga je me nu beschuldigen van racisme? Niet cool. Lees even door wat ik heb gezegd, het is jouw uitleg en je weet niet eens in detail wat ik ermee bedoelde.

Als je begint over volksbeperking in Niger, ja, dat is racisme en neo-kolonialistisch.

Ik zal dan ook wel een "rechtse rakker" zijn die van mening is dat we iets aan de bevolkingsgroei moeten doen ... het zet meer zoden aan de dijk om daar mee te beginnen in een land als Niger ... Dan ben ik maar "rechts" omdat ik denk dat dit beter is voor onze planeet en bovendien beter voor de bevolking van een land als Niger

Wat haal ik je hier dan uit de mond? Ik lees hier dat jij voor volksbeperking in Niger bent, dat lijkt me toch duidelijk? Dat is A) geen oplossing voor het klimaatprobleen, we stoten immers in Nederland meer CO2 uit dan in heel Niger, maar nog belangrijker: B) het is helemaal niet aan ons om te bepalen wie in welk land wel of niet geboren mag worden, dat is moreel niet zo netjes en tevens inhumaan. Als je nu ziet wat de volksbeperking maatregelen in China als invloed hebben is dat desastreus geweest, dat is niet iets wat je een ander land kan of mag willen opleggen en zeker niet een normaal gedachtegoed.

Nee, dat denk ik niet.Niet cool om daar gelijk maar racisme bij te slepen. Ben jij nou betoeterd?

Wat wil je het dan noemen dat je in een topic over klimaatopwarming over het belang van het inperken van de bevolking van Niger begint?
 
Wat een onzin weer: racisme is de opvatting dat een zekere etnische bevolkingsgroep minderwaardig is aan een andere bevolkingsgroep of aan de mensheid in het algemeen. Dat heb ik hier niemand zien beweren. De term racisme wordt tegenwoordig te pas en te onpas tevoorschijn gehaald om onwelgevallig gevonden opvattingen verdacht te maken, ook wanneer er van racisme helemaal geen sprake is. Nog even en Hitler wordt erbij gehaald, en dan kan dit topic gelijk gesloten worden.
 
derp :

tenor.gif
 
Bericht door een moderator:
Dit topic wordt inderdaad in de gaten gehouden.
Belangrijke onderwerpen komen aan bod die verband houden met het onderwerp wat TS aansnijdt.
Topic is (nog) niet in strijd met SF regels maar mocht het topic escaleren dan zal er geruimd moeten worden wat zal gebeuren a.d.h.v. de regel: "Discussies over politiek, geloof, ras of geslacht zijn niet toegestaan." opgenomen hier: https://www.synthforum.nl/help
Bespaar me deze klus want ik denk dat het ons niet siert als we met z'n allen moeten laten gebeuren dat zulke belangrijke onderwerpen in de prullenbak in gaan.
 
De term racisme wordt tegenwoordig te pas en te onpas tevoorschijn gehaald om onwelgevallig gevonden opvattingen verdacht te maken, ook wanneer er van racisme helemaal geen sprake is.

Inderdaad, en het slaat de discussie onmiddellijk dood zodra je de racisme-kaart speelt. In eerste instantie vond ik natuurlijk niet leuk dat derp daarmee kwam, maar ach, ik ben eigenlijk niet de persoon die een ander gaat vertellen wat te denken of te voelen. Als iemand op grond van wat ik hier schreef werkelijk denkt dat ik een racist ben, so be it. Dan kan ik door discussieren tot ik een ons weeg, gaat me niet helpen.

De term racist is zo langzamerhand een geuzennaam geworden voor mensen met onwelgevallige opvattingen in bepaalde discussies. Degenen die de "goede" opvattingen hebben willen maar al te graag de mensen met deze "verkeerde" opvattingen in de verdachte hoek drukken. Met een fanatieke felheid, dat ook nog 'ns.
 
Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Dit topic wordt inderdaad in de gaten gehouden.
Belangrijke onderwerpen komen aan bod die verband houden met het onderwerp wat TS aansnijdt.
Topic is (nog) niet in strijd met SF regels maar mocht het topic escaleren dan zal er geruimd moeten worden wat zal gebeuren a.d.h.v. de regel: "Discussies over politiek, geloof, ras of geslacht zijn niet toegestaan." opgenomen hier: https://www.synthforum.nl/help
Bespaar me deze klus want ik denk dat het ons niet siert als we met z'n allen moeten laten gebeuren dat zulke belangrijke onderwerpen in de prullenbak in gaan.

Mja, m.i. is de regel 'geen politiek' er niet voor niets - juist om dit soort draadjes te voorkomen die echt helemaal niets oplossen maar wel verdeeldheid in de community zaaien. Dit forum is om over synths en (elektronische) muziek te bomen en er zijn op het internet al méér dan genoeg plekken om elkaar moreel de maat nemen en de eigen waarheden en oplossingen mbt wereldproblemen te verkondigen lijkt me.
 
Von Naphoven : Ja, voortaan moet ik me maar niet meer mengen in dit soort discussies. Komt goed uit, hou ik tijd over voor andere dingen. Sinterklaas staat voor de deur en ik moet m'n Zwarte Piet-pak nog in orde maken. Onder het genot van een leuk muziekje, Death in June lijkt me wel wat. ;)
 
En ik vertel je in meerdere berichten nu dat er ook destijds genoeg mensen waren die zich daar bewust van waren en hun best deden daar wat aan te doen. Aan jou om, als je dat inziet, een steentje bij te dragen i.p.v. te klagen dat niemand iets deed maar jij het wel al wist. Des te triest dat je daarna gaat verkondigen dat je zeker al genoeg doet en ik naïef ben om te denken dat we ook maar iets moeten doen omdat het toch geen zin heeft? :o:

Dat bedoelde ik toen ik het in m'n eerste bericht had over de millieudrammers, het gaat maar door tegenwoordig lijkt het.
Ik stop ermee want hier komt geen einde aan.
 
Helaas lossen politieke discussies zoals hier zelden of nooit iets op, en is het enige effect is dat mensen zich nog dieper ingraven in hun eigen schuttersputjes. Ik heb pas op een forum over taoïsme zelfs meegemaakt dat daar de helft van het politieke spectrum is opgestapt (dan wel weggejaagd). Een forum over synthesizers heeft evenmin politieke discussies nodig, en die kunnen hier naar mijn mening dan ook beter achterwege blijven. Dat heeft het grote voordeel dat men dan kan ervaren dat de omgang tussen mensen met verschillende politieke standpunten op niet-politieke gebieden heel goed mogelijk is en zelfs plezierig kan zijn.
 
Een forum over synthesizers heeft evenmin politieke discussies nodig, en die kunnen hier naar mijn mening dan ook beter achterwege blijven. Dat heeft het grote voordeel dat men dan kan ervaren dat de omgang tussen mensen met verschillende politieke standpunten op niet-politieke gebieden heel goed mogelijk is en zelfs plezierig kan zijn.

Bericht door een moderator:
Dit had niet beter gezegd kunnen worden. :halleluja
Klaar dus.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top