Bied op soft- en hardware en red het regenwoud

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De audio-industrie zet zich in voor het goede doel. Bied op heel veel hard- en software en steun daarmee het WNF. De teller staat inmiddels op 17.219 dollar en op 31 oktober stopt de veiling. Meer info hier: https://go.rallyup.com/charity2019
 
Last edited by a moderator:
Wetenschappelijk onderzoek kun je ook misbruiken..

Dat bedoel ik! Je kunt alles misbruiken, dus dat je ook wetenschappelijk onderzoek kunt misbruiken bewijst helemaal niets. Ik ga mij verder ook niet in deze discussie mengen want tegen de tijdgeest begin je zelfs met de beste argumenten van de wereld helemaal niets.
 
Wetenschappelijk onderzoek kun je ook misbruiken.. En tegenwoordig ben je al snel een 'deskundige'.. :-)

Eens. Overigens is wetenschap al sinds we het kennen niet 'pure' kennis of a-politiek. Veel wetenschap word juist gesubsidieerd of in opdracht van bedrijven gedaan die er juist baat bij hebben, of het nou klopt of niet. In het verleden hebben we zat wetenschappelijke studies gehad die het hebben over de pluspunten van roken & zure regen, bijvoorbeeld. Belang voor wetenschappelijk onderzoek is er zeker, maar 'geloven' in de puurheid van wetenschappelijke data is een valkuil waar je niet in wilt vallen.
Daarnaast zie je veel alternatieve nieuwssites (Obscuur al lang niet meer helaas) die -juist- proberen zo veel mogelijk wetenschappelijke onderbouwing te plaatsen, zonder de kennis te hebben die nodig is om de conclusies van een wetenschappelijke studie ook daadwerkelijk te begrijpen. Zinnen en grafiekjes worden dan vaak uit context gehaald & getoond om een punt te maken wat degelijk onderbouwd lijkt, maar daar vaak verre van is..
 
Dat bedoel ik! Je kunt alles misbruiken, dus dat je ook wetenschappelijk onderzoek kunt misbruiken bewijst helemaal niets. Ik ga mij verder ook niet in deze discussie mengen want tegen de tijdgeest begin je zelfs met de beste argumenten van de wereld helemaal niets.

Het positieve aan de huidige tijdgeest is juist dat mensen vaak steeds beter geïnformeerd zijn.
En zich kritischer (zouden kunnen) opstellen.
Als je een beetje bewust kijkt en luistert, filter je al snel de onzin eruit...
Wel heb je hele volksstammen die zelfs de meest bizarre waanzin letterlijk aannemen.. :-)
 
En sinds jij dat 35 jaar geleden al zag aankomen heb je de kans gehad die verandering door te zetten, in plaats daar van rijd je een Prius. Je klaagt dat niemand er toen iets aan deed, terwijl je er niks aan deed.

Je vertelt me dat ik me niet schuldig moet voelen met m'n prius maar ondertussen haal je toch steeds weer aan dat ik in zo'n auto rij en zeg je dat ik niets doe, dus dat komt toch wat tegenstrijdig over want eigenlijk klinkt het alsof je zeggen wilt van "doe die prius maar weg want dan doe je iets goed voor de wereld".
In die tijd dat ik met mensen over die zaken praatte had ik helemaal geen auto want ik woonde in Amsterdam met goed openbaar vervoer en daarnaast was het goedkoper om geen auto te rijden in die tijd.
Het was meer dat ik over dingen die ik las in de seventies/eighties daar wel met anderen over praatte want in die tijd was het niet zo'n hot onderwerp.
Maar ik heb me nooit gezien als wereldverbeteraar, ik vond wel dat indertijd de multinationals en politiek die wel de grote stappen kunnen maken er niet veel aan deden en nu moet het opeens zo allemaal, een beetje laat en achteraf allemaal.
Het komt op mij wat hypocriet over op de manier als ze zich nu voordoen alsof ze het wiel uitvinden en iedereen even gaan vertellen hoe we het moeten doen.

Je gaat er trouwens flink op in wat dit topic betreft en klinkt nogal verontwaardigt/boos.
Heb je geen zwemdiploma ivm de zeespiegelstijging? ;)
Maak je toch niet zo ontzettend druk man ipv net als al die anderen zich heel druk te maken met zoals je aangeeft zich in te zetten voor het millieu.
Enigste wat ik aangaf en over klaagde is dat als mensen nadenken dat ze wat er nu gebeurt dat al heel lang konden zien aankomen maar nu opeens gaat de regering van alles doen, is het in de reclame hoe groen alle produkten zijn en voelen mensen zich klimaat schuldig.
Nu wordt alles en iedereen opgeschud en gaat een Zweeds meisje met een volledig groene boot naar de VS om dan even de mensen te vertellen wat voor slechte dingen er allemaal gedaan worden.
Kinderen worden bang gemaakt en gaan de straat op om te demonstreren terwijl ondertussen de 1 % zich uit de naad lacht en denkt; "goed zo, mensen angstig en wij kunnen ze nog beter manipuleren".
De Rotschilds enz slapen er geen seconde minder onder maar zien wel dat het nog steeds lukt om mensen schrik aan te jagen, verdeel en heers heeft altijd gewerkt.
Ik slaap er ook geen seconde minder om en ik wens je succes met het verbeteren van de wereld.
 
Huh, waar komt dat opeens vandaan? :o:

Ik kom op mijn dagelijkse internetrondje zoveel waanzin tegen, dat ik wat sceptisch geworden ben over de mensheid..
Maar het zou ook kunnen dat ik gewoon boos op iedereen ben, omdat het niet altijd zo meezit.. ;-D
 
Dat bedoel ik! Je kunt alles misbruiken, dus dat je ook wetenschappelijk onderzoek kunt misbruiken bewijst helemaal niets. Ik ga mij verder ook niet in deze discussie mengen want tegen de tijdgeest begin je zelfs met de beste argumenten van de wereld helemaal niets.

Ben ik met je eens.
Maat wetenschap of niet, momenteel probeert men met wetenschappelijke bewijzen aan te tonen dat wij verantwoordelijk zijn voor de klimaatstijging.
En ik wil niet zeggen dat de mens geen invloed heeft maar het kan voor een deel ook komen dat we nu in een periode komen waarin het gewoon warmer wordt zoals in het verleden temperatuurwisselingen heel normaal waren.
Een hele belangrijke funktie van wetenschap is altijd geweest om dingen te kunnen verklaren en op die manier te beheersen/controleren.
De mens heeft zich de afgelopen paar honderd jaar steeds meer los gemaakt van de natuur en zich er boven verheven terwijl wij onderdeel van de natuur zijn.
Maar het is voor mensen en zeker voor wetenschappers een hele fijne gedachte dat je zelfs het klimaat/de natuur onder controle hebt, dat geeft een veilig gevoel want we sluiten graag zoveel mogelijk risico uit.
De natuur is nou eenmaal onberekenbaar ook al hebben we verzekeringen enz die ons het gevoel geven dat we veilig zijn.
Klimatwetenschap zou ons toch nog het gevoel kunnen geven dat we eigenlijk een beetje voor god kunnen spelen of lijkt het op grootheidswaanzin dat wij zelfs het klimaat onze wil op kunnen leggen?
Een beetje nederigheid zou ons niet misstaan denk ik?
 
derp : De correcte term is peer reviewed en ik heb ook niet gezegd dat het aangehaalde artikel een wetenschappelijke studie was. Gebruikelijk is om de referenties door te nemen en die studie verschenen in The Lancet waarbij men tot de conclusie komt dat op termijn een reductie tot 40% mogelijk is van CO2 is wel peer reviewed.

Ik zal dan ook wel een "rechtse rakker" zijn die van mening is dat we iets aan de bevolkingsgroei moeten doen. En ja, het zet meer zoden aan de dijk om daar mee te beginnen in een land als Niger waar vrouwen gemiddeld 7 kinderen krijgen, dan een land als Nederland waar het gemiddelde ligt op 1,6. Dan ben ik maar "rechts" omdat ik denk dat dit beter is voor onze planeet en bovendien beter voor de bevolking van een land als Niger om uit de armoede te komen. Armoede die alleen maar groter zal worden de komende decennia als de explosieve bevolkingsgroei maar doorgaat.

Maar goed, ik denk eerlijk gezegd niet dat het klimaat, milieu e.d. de komende pakweg twee decennia niet ons grootste probleem zal zijn. Zie m'n eerste post in dit draadje, ik maak me daar veel meer zorgen om.
 
Je vertelt me dat ik me niet schuldig moet voelen met m'n prius maar ondertussen haal je toch steeds weer aan dat ik in zo'n auto rij en zeg je dat ik niets doe, dus dat komt toch wat tegenstrijdig over want eigenlijk klinkt het alsof je zeggen wilt van "doe die prius maar weg want dan doe je iets goed voor de wereld".

Ik heb enkel gereageerd op je berichtje waarin je zegt een Prius te rijden en niet te vliegen dat je daarom genoeg voor het milieu doet. Als je daar om een of andere reden "Doe die prius maar weg" uit haalt kan ik je niet veel helpen, maar wat heb ik nergens gezegd of beschreven, noch wil ik je een schuldgevoel aanpraten. Maar als je continu blijft zeggen: "Ik zag het aankomen maar niemand deed iets" terwijl je niks deed, mag je daar best een reactie op verwachten.

Maar ik heb me nooit gezien als wereldverbeteraar, ik vond wel dat indertijd de multinationals en politiek die wel de grote stappen kunnen maken er niet veel aan deden

Onder kapitalisme is het in niemands interesse om 'grote stappen' te maken, het gaat uiteraard enkel om het massaal verzamelen van zoveel mogelijk geld over de ruggen van anderen. Verandering ligt niet bij multinationals en daar zul je nooit van kunnen verwachten dat ze een stap zullen maken uit het belang van het milieu.

Je gaat er trouwens flink op in wat dit topic betreft en klinkt nogal verontwaardigt/boos.

Excuses als het zo overkomt, had ik niet in dusverre willen laten doorschijnen. Verontwaardigt ben ik echter best een beetje, je noemt me naïef en verkondigt je mening over hoe je alles al zag aankomen en hoe niemand iets deed maar al te graag, maar iets doen is blijkbaar van den boze. Als iedereen zo denkt (En zo denken helaas ontzettend veel mensen), dan gaat er inderdaad nooit iets gebeuren omdat iedereen lekker passief in z'n kamertje zit.

Enigste wat ik aangaf en over klaagde is dat als mensen nadenken dat ze wat er nu gebeurt dat al heel lang konden zien aankomen maar nu opeens gaat de regering van alles doen, is het in de reclame hoe groen alle produkten zijn en voelen mensen zich klimaat schuldig.

En ik vertel je in meerdere berichten nu dat er ook destijds genoeg mensen waren die zich daar bewust van waren en hun best deden daar wat aan te doen. Aan jou om, als je dat inziet, een steentje bij te dragen i.p.v. te klagen dat niemand iets deed maar jij het wel al wist. Des te triest dat je daarna gaat verkondigen dat je zeker al genoeg doet en ik naïef ben om te denken dat we ook maar iets moeten doen omdat het toch geen zin heeft? :o:

Nu wordt alles en iedereen opgeschud en gaat een Zweeds meisje met een volledig groene boot naar de VS om dan even de mensen te vertellen wat voor slechte dingen er allemaal gedaan worden.
Kinderen worden bang gemaakt en gaan de straat op om te demonstreren terwijl ondertussen de 1 % zich uit de naad lacht en denkt; "goed zo, mensen angstig en wij kunnen ze nog beter manipuleren".
De Rotschilds enz slapen er geen seconde minder onder maar zien wel dat het nog steeds lukt om mensen schrik aan te jagen, verdeel en heers heeft altijd gewerkt.
Ik slaap er ook geen seconde minder om en ik wens je succes met het verbeteren van de wereld.

:? Waar heeft dit opeens iets mee te maken?
 
Typisch Hollands is om een ander de schuld te geven van onze eigen wanprestaties.
We staan dan ook in de wereld bekend als 1 van de wreedste volken..

Ehhh, zullen we het nu weer over muziek hebben? :D
 
Ik kom op mijn dagelijkse internetrondje zoveel waanzin tegen, dat ik wat sceptisch geworden ben over de mensheid..
Maar het zou ook kunnen dat ik gewoon boos op iedereen ben, omdat het niet altijd zo meezit.. ;-D

Maar beginnen over wat sommige volksstammen denken in een klimaat-topic klinkt gewoon ronduit racistisch. :o:

derp : De correcte term is peer reviewed en ik heb ook niet gezegd dat het aangehaalde artikel een wetenschappelijke studie was. Gebruikelijk is om de referenties door te nemen en die studie verschenen in The Lancet waarbij men tot de conclusie komt dat op termijn een reductie tot 40% mogelijk is van CO2 is wel peer reviewed.

Ik zal dan ook wel een "rechtse rakker" zijn die van mening is dat we iets aan de bevolkingsgroei moeten doen. En ja, het zet meer zoden aan de dijk om daar mee te beginnen in een land als Niger waar vrouwen gemiddeld 7 kinderen krijgen, dan een land als Nederland waar het gemiddelde ligt op 1,6. Dan ben ik maar "rechts" omdat ik denk dat dit beter is voor onze planeet en bovendien beter voor de bevolking van een land als Niger om uit de armoede te komen. Armoede die alleen maar groter zal worden de komende decennia als de explosieve bevolkingsgroei maar doorgaat.

Maar goed, ik denk eerlijk gezegd niet dat het klimaat, milieu e.d. de komende pakweg twee decennia niet ons grootste probleem zal zijn. Zie m'n eerste post in dit draadje, ik maak me daar veel meer zorgen om.

Wat fijn dat je m'n zinnen gaat corrigeren. :D Lekker begin alvast. Of je referenties peer reviewed zijn zegt geen zak, als je eigen research dat niet is kom je niet veel verder. Je denkt zelf dat we in Niger moeten beginnen met bevolkingspolitiek, terwijl Niger met z'n bevolking nog minder CO2 uitstoot dan ons eigen Nederland. Ging toch klimaatverwarming? Lijkt alsof we opeens in een vreemde ras-ideologie terecht zijn gekomen. Je wil mensen in Niger laten met stoppen met voortplanting, zonder enig bewijs dat dat iets zou doen. Laat staan van de mensenrechten die je daarmee schend, als je een land als dat wilt gaan helpen zou je toch bijvoorbeeld veel beter goede seksuele voorlichting kunnen gaan geven en het makkelijk en sociaal acceptabel te maken condooms te halen i.p.v. als westers landje daar maar heen te gaan en te zeggen "Nee, jij mag geen kinderen meer"? Dat is niet alleen rechts, maar ook inhumaan en bizar om te denken. En ja, daar hoor je je toch best schuldig over te voelen dat je denkt dat zoiets oké is. :erm:

Ehhh, zullen we het nu weer over muziek hebben? :D

Goed idee. :D Volgens mij word de Behringer Wing een klein vliegtuigje waarin je de luchtgolven die langs de vleugels gaan kunt gebruiken als oscillatoren. ...Oeps, wrong topic. :o:
 
Maar beginnen over wat sommige volksstammen denken in een klimaat-topic klinkt gewoon ronduit racistisch. :o:
:

'Volksstammen' bedoel ik figuurlijk niet letterlijk. Ik hoop dat het nu minder 'racistisch' klinkt..
Maar als ik 'Hollands' typ, bedoel ik dat wel spottend.. :-)
 
Mja, de een doet niets, de ander doet meer, de ander doet veel, ik zie nog niemand zijn gear verkopen om de opbrengst te gebruiken om bomen te planten, dus zo urgent vinden we het ook allemaal niet.
 
Mja, de een doet niets, de ander doet meer, de ander doet veel, ik zie nog niemand zijn gear verkopen om de opbrengst te gebruiken om bomen te planten, dus zo urgent vinden we het ook allemaal niet.

Als die gear zonder slavernij en milieurampen kan worden geproduceerd en gebruikt,
lijkt me dat een substantiële bijdrage voor een betere wereld.. ;-)
 
Aha, je gaat me even vertellen waar ik me schuldig over hoor te voelen. How cute! :D

Als je echt denkt dat jij of enig westers land zou moeten of mogen bepalen wie in Niger mag leven en wie niet, ja, mag je je best voor gaan schamen en is met geen enkel woord goed te praten.
Neo-kolialisme van de hoogste top, met een vleug racisme onder het mom van een beter klimaat. En dat terwijl wij als Nederland een veel hogere bijdrage leveren aan het slechte klimaat? :? Ben je nou betoeterd.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top