Nieuws van Behringer

Toont weer dat ze het modulaire concept niet begrijpen. Smijt de midi eruit, doe de sequencer als een aparte module en maak een 909 met knopen en moduleerbare cv en die komt op mijn ljjstje.
Wellicht komen er nog individuele drum modules. 909 808 kick snare hats.... Als die zooi waar er al heel veel van zijn :)
Vind het maar een lompe sequencer. Alleen maar triggers en accents. En neemt nog veel ruimte in ook.
Ik vind midi wel fijn want zo kan ik mijn modular makkelijk met andere gear syncen.
Zo is min Squarp Hermod ook geschikt voor midi synths.
 
Dit ziet er extreem interessant uit, maar ik begrijp vooralsnog echt de ballen van deze interface. Mogelijk ben ik te dom voor dit product.
Is er al meer duidelijk? Bv heeft dit ding een eigen sequencer, zitten alle geluiden erin, wat is cv moduleerbaar? De prijs die ze als target hebben is echt stupide laag vergeleken met de concurrentie. Opvallend dat ze dit alleen met de 909 doen en niet de 808, al komt dat mss nog. Heel benieuwd of dit aanslaat bij de eurocrack junkies.
Wat ik begrijp is dat ze de sequencer van de RD-9 hebben genomen en deze (zonder voices) in Eurorack hebben gegoten. De sequencer van de RD-8 en RD-9 zijn vergelijkbaar, dus het heeft niet echt meerwaarde om er ook een '808' versie van te maken.
Dat verklaart dus ook de prijs; ze kunnen een groot deel van zowel het hardware design als de firmware kunnen hergebruiken. Uitgebreide nieuwe functionaliteit toevoegen zou de prijs waarschijnlijk drastisch omhoog sturen.

Toont weer dat ze het modulaire concept niet begrijpen. Smijt de midi eruit, doe de sequencer als een aparte module en maak een 909 met knopen en moduleerbare cv en die komt op mijn ljjstje.
Ik vind het geen probleem dat er midi op zit. Ik heb zelf op dit moment 0 eurorack drum modules. Al zou ik nu bijvoorbeeld beginnen met eurorack kick en snare en 1 of 2 tracks gebruiken voor het triggeren van envelopes oid, dan heb ik nog 6 kanalen over waarmee sounds in midi spul dat ik al heb kan triggeren.
Sowieso zat de midi implementatie al in het hergebruikte ontwerp, dus het is misschien nog wel het makkelijkst om het er gewoon in te laten.
 
Wat ik begrijp is dat ze de sequencer van de RD-9 hebben genomen en deze (zonder voices) in Eurorack hebben gegoten. De sequencer van de RD-8 en RD-9 zijn vergelijkbaar, dus het heeft niet echt meerwaarde om er ook een '808' versie van te maken.
Dat verklaart dus ook de prijs; ze kunnen een groot deel van zowel het hardware design als de firmware kunnen hergebruiken. Uitgebreide nieuwe functionaliteit toevoegen zou de prijs waarschijnlijk drastisch omhoog sturen.


Ik vind het geen probleem dat er midi op zit. Ik heb zelf op dit moment 0 eurorack drum modules. Al zou ik nu bijvoorbeeld beginnen met eurorack kick en snare en 1 of 2 tracks gebruiken voor het triggeren van envelopes oid, dan heb ik nog 6 kanalen over waarmee sounds in midi spul dat ik al heb kan triggeren.
Sowieso zat de midi implementatie al in het hergebruikte ontwerp, dus het is misschien nog wel het makkelijkst om het er gewoon in te laten.
Ja was er na wat zoeken ook achter dat t alleen de sequencer is. Lijkt me dan verder een redelijk product, alleen moeilijk groot voor sommige euroracks.
 
Zou tof zijn als ze een expander zouden maken voor de rd9, misschien alleen de output en midi in, kan je de rd9 zelf gebruiken als controller, sowieso fijner als t toch al zo'n groot ding is
 
Dit ziet er extreem interessant uit, maar ik begrijp vooralsnog echt de ballen van deze interface. Mogelijk ben ik te dom voor dit product.
Is er al meer duidelijk? Bv heeft dit ding een eigen sequencer, zitten alle geluiden erin, wat is cv moduleerbaar? De prijs die ze als target hebben is echt stupide laag vergeleken met de concurrentie. Opvallend dat ze dit alleen met de 909 doen en niet de 808, al komt dat mss nog. Heel benieuwd of dit aanslaat bij de eurocrack junkies.
Volgens mij is dit de RD9 "sequencer only" (dus zonder de sounds?!?!?) in eurorackformaat.
De omschrijving heeft het specifiek over triggeren van externe modules/sounds... En ook de naam...+ RD9... "Ported to a drum sequencer.." Vandaar dat ik denk dat de sounds hier niet inzitten, maar kan het mis hebben...

Wat @MPCman schrijft dus
 
Volgens mij is dit de RD9 "sequencer only" (dus zonder de sounds?!?!?) in eurorackformaat.
De omschrijving heeft het specifiek over triggeren van externe modules/sounds... En ook de naam...+ RD9... "Ported to a drum sequencer.." Vandaar dat ik denk dat de sounds hier niet inzitten, maar kan het mis hebben...

Wat @MPCman schrijft dus
Ja dat was me ondertussen duidelijk. Wat mij toffer lijkt is als ze de RD9 eurorack compatible maken. Ik heb dat ook op de Behringer FB gezet. Een losse module die Midi naar CV (triggers en accent iig) omzet en de RD9 zelf is dan de controller, als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Als de RD9 alle triggers en accent als midi uitstuurt, kom je een heel eind met de hexinverter mutant brain. Die heeft midi naar 4x cv en 12x gate. De RD9 zal het als de RD8 wel een paar trigger outs hebben? Dan heb je al een startpunt zonder midi-cv converter te hoeven gebruiken.
 
Als de RD9 alle triggers en accent als midi uitstuurt, kom je een heel eind met de hexinverter mutant brain. Die heeft midi naar 4x cv en 12x gate. De RD9 zal het als de RD8 wel een paar trigger outs hebben? Dan heb je al een startpunt zonder midi-cv converter te hoeven gebruiken.
Ok tof, ik wist niet dat de rd 8 triggers uit had
 
Samen met de Neutron en/of die nieuwe variant in een 19" rack heb je een heel tof en krachtig semi-modular systeem voor een relatieve habbekrats.
 
Ghehe, en dan hun eigen Poly D er ook nog ff tussendoor om te laten zien hoe onhandig ze daar de patchpunten hebben gepositioneerd... :)

Leuk bakkie wel zo te horen... Inderdaad geinig om naast bv. een neutron te hebben qua patchability vermoed ik.
 
Onder $1k5 !

Oberheim Matrix 1000 @ 1k,anybody?,1x,2x... ok ik gooi hem maar beter weg..

Wat een killer synth zeg!
 
Daar is t'ie dan, de UB-Xa.
(ik vond vooral de Vintage Modes (12:55) erg interessant.)


Erg dikke synth met mooie opties hoor... En als dit inderdaad voor rond de 13/14/1500 EU te koop komt wil ik hem wel hebben. Net iets boven -voor mij- impulswaardig aankoopbedrag, maar komop... No brainer idd. voor dat geld. Dan maar ff 1 weekje minder vakantie ofzo :)
Ook absoluut niet de beste demo nog denk ik.. maar dus wel weer goed genoeg om vast na te gaan denken over waar deze gaat passen in m'n muziekhoekje en licht opspelende GAS symptomen.

Hopelijk komt Behringer hier snel fysiek mee in de winkels.
 
jammer dat ze niet met de prophet 16 komen. die wil ik eigenlijk harder hebben dan een ubxa. vind het wel een geweldig ding. weet niet of ik mezelf toesta om ze allebij te kopen.

hier word uitgelegt dat ze klaar zijn om de p16 in elkaar te lussen maar dat ze chips missen.


Maar hoe kunnen ze dan de ubxa in 6 maanden beloven?
Zouden de hoge prijzen van Oberheim en Dave dan komen omdat ze chips van resellers kopen voor hoge prijzen?
 
Back
Top