Nieuws van Behringer

Volgens FB niet alleen ribboncontroller maar ook: "This is the first draft of our powerful Polykeys 61-key USB/Midi, poly-aftertouch and ribbon controller with CV control. We believe we could make such a product for US$ 199 retail."
Het is nog niet zeker dat ze deze op deze manier gaan maken overigens

Yep, slechts een feeler.

Dus mogelijk gaan ze die spiegelingscopieerfouten t.o.v. het inspiratie-apparaat nog corrigeren 8o)
 
En gaat die high-end synth er dan voor zorgen dat je muziek dan ook beter zal klinken?
Uiteindelijk is het nog altijd wat je er mee doet lijkt mij.
Zo bedoelde ik 'm niet. Mijn observatie is dat we als synth-liefhebbers wat bewuster moeten kiezen wat we nou willen. Dit is wat ik zie gebeuren. Ik noem het de "Oh, hmm, nou, ai" theorie:
- oh wat een mooie synth, die wil ik!
- hmmm, is toch wel erg duur. Ik koop voor nu ondertussen vast zo'n instap bakkie
- nou, die dingen kosten echt niks. ik kan er net zo goed meteen 3 kopen.
- ai, nu ik het zo optel met alle kabels, ascessoires en adapter spullen die ik er los bij moest kopen had ik net zo goed die ene die ik eigenlijk wou in huis kunnen halen.

Als je inspiratie haalt uit veel kleine kastjes: supermooi! Dan kies je er bewust voor. Is ook deels een waarschuwing aan mezelf, want bij de kassa van de action sta ik toch ook vaak met dingen die ik eigenlijk niet nodig heb maar voor dat geld niet kon laten liggen. stukkie mentale weerbaarheid zeg maar :)
 
is vaak ook gewoon onkunde.
mensen die er wellicht weinig van af weten zijn natuurlijk sneller overgehaald.
Iemand met wat meer ervaring in synths en mixen koopt op denk ik op een hele andere manier spullen.
In de wereld van synths gaat het vaak om referentie.
Tenzij iemand gewoon koop verslaaft is.

ik vind het nogal lomp dat mensen helemaal wild zijn van Behringer synths die nog niet eens bestaan.

Maar goed iedereen beleeft zijn hobby/passie op zijn eigen manier.

laat je niet gek maken door reclames en nerdsop fora maar gebruik je eigen oren en gevoel.
 
Na eerder al inspiratie te hebben opgehaald bij ARTURIA...
... heeft BEHRINGER nu besloten ook producten van het bedrijf AIRUTRA te gaan clonen :doei:

Uitgelekte notulen van BUTT (Behringer-Uli-Tactical-Team) leren dat intern berekend is dat
her & der wat irritatie oproepen, opgetrokken wenkbrauwen, meelijwekkend gegrinnik etc
minder ten koste gaan van de verkoopcijfers dan dat het inhuren van een origineel team van vormgevers zou gaan kosten :duivels:

Bekijk bijlage 3822660
Arturia is ook zo'n onwijs innovatief bedrijf ahem... faders, rotary encoders, midi en een paar benders... de een doet ze links de ander doet ze rechts.. zzzzz
 
Arturia is ook zo'n onwijs innovatief bedrijf ahem... faders, rotary encoders, midi en een paar benders... de een doet ze links de ander doet ze rechts.. zzzzz

Hi, dat was het punt niet. Tuurlijk dit soort controllers etc niks meer dan een doos met die spullen erin gemonteerd, met universeel saaie resultaten vaak.

Maar Beh. speelt het dan toch steeds weer klaar om een ander merk in gedachten te laten komen. _Dat_ was het punt: waarom dat nu toch steeds ?

En dan spelen ze het ook nog klaar ondanks L <-> R swaps het toch nog steeds op een ander merk te laten lijken :D
 
Ik zie vooral de zoveelste dertien-in-een dozijn MIDI controller, maar dat zal wel aan mij liggen. Feit dat 'ie PolyAT en een MIDI DIN uit heeft maakt hem wel interessant. Ben vooral benieuwd of die PolyAT een beetje goed is (en het klavier sowieso), want dat lijkt me vrij makkelijk om verkeerd te doen, zeker als het allemaal geen reet mag kosten.
 
Kijk, ik zou het dan weer wel stoer van Beh. vinden als ze diverse dingetjes die Arturia her&der along the way (for unknown reasons)
heeft laten vervallen (of er nooit lekker in hebben gezeten) weer weten terug te brengen of toe te voegen.

Ik heb het dan bijv. over:

- met name: instant recall van stuk of tien Analog Lab sounds (niet via PREV & NEXT)

- en voor de fun ook: chord trigger, zoals dat ooit onder de KeyLab & MiniLab pads kon zitten - inmiddels vervallen naar ik begreep


(disclaimer: wellicht zijn hier workarounds voor, of heb ik 't zelf niet goed gaande weten te krijgen, if so, please tell)
 
Screenshot 2022-04-24 at 19.02.34.jpg
 
Grappig hoe zure merk idioten ineens wel creatief kunnen zijn als je tegen heilige huisjes durft te schoppen 😂
Ik vind het gewoon hoog tijd dat ze nu eens eindelijk ofwel de DS80, ofwel hun Wave, ofwel de P16, of de UBX op de markt zetten. Kortom iets deftig in plaats van alle dagen 300 berichten te posten die niks vertellen dan reclame voor sleutelhangers en speelgoed. Boemboem ipv blabla.
 
Ja maar wat dan als ze allemaal tegelijk uitkomen :duivels:
Tegen die tijd gaan we met de huidige inflatie onze spaarcenten in brandstof, eten en huisvesting moeten investeren.
Mogelijks gaat elke muziekwinkel nog een extra BH showroom moeten bijbouwen...
 
tegen die tijd gaan we met de huidige inflatie onze spaarcenten in brandstof, eten en huisvesting moeten investeren
Ik fiets zoveel mogelijk, heb een huis en eet dan wel lokale seizoensgewassen. Kan ik misschien wel 3 nieuwe behringers halen :D

Je hoeft natuurlijk niet altijd mee te doen met de gekte van onze maatschappij (en dan heb ik het niet over behringer kopen)
 
heerlijk hoe meer haat... hoe meer zin ik heb om behangers (autocorrect maar vond m wel leuk om te laten staan..) te kopen.. die wasp is trouwens wel echt een killer synth zeg Jezus... ik zeg, pik gewoon de krenten uit de pap... toch blijf ik frictie voelen bij de synths die ze clonen waarvan ik de originelen heb.. maar ja.. die zijn dan ook niet nodig. je luistert ineens ook een stuk kritischer.. die edge mogen ze van mij ook asap launchen.
 
Denk dat dit bij eurorakkers wel aanslaat en je hebt nog kans om er voor te sparen want het zal nog wel even duren voor het in de winkel ligt.
 
Dit ziet er extreem interessant uit, maar ik begrijp vooralsnog echt de ballen van deze interface. Mogelijk ben ik te dom voor dit product.
Is er al meer duidelijk? Bv heeft dit ding een eigen sequencer, zitten alle geluiden erin, wat is cv moduleerbaar? De prijs die ze als target hebben is echt stupide laag vergeleken met de concurrentie. Opvallend dat ze dit alleen met de 909 doen en niet de 808, al komt dat mss nog. Heel benieuwd of dit aanslaat bij de eurocrack junkies.
 
Toont weer dat ze het modulaire concept niet begrijpen. Smijt de midi eruit, doe de sequencer als een aparte module en maak een 909 met knopen en moduleerbare cv en die komt op mijn ljjstje.
 
Back
Top