in elkaar gedraaid

Lekker, die zang, ik zou alleen niet meteen driestemmig beginnen, dan geef je meteen erg veel weg. Wel goed synchroon en in tune, dat is ook weer eens mooi om te horen. Heb je pitch correction gebruikt, of ben je zuiver van jezelf? Wel denk ik dat de stem "hees" of "op de keel" lijkt te klinken, misschien wat te hoog, of stem niet goed open gebruikt. Of misschien had je het zo bedoeld.

Het lijkt trouwens wel of de stem inkukelt na de staccato uithalen. Het volume is dan goed maar zakt meteen weer weg, is dat compressie of zo bedoeld?

Arrangement is lekker, zang mixt zo heerlijk als je akkoorden zingt die niet zo breed liggen (hee, vandaar close harmony?).

Ik vind dit wel erg lekker klinken maar de stem lijkt een beetje, ehm, wat zeiden ze nou tegen Joel destijds, niet zingen alsof het pijn doet! Ik zing ook zo en probeer dat te verbeteren (voor zover ik zing).
 
Origineel geplaatst door wesko
Lekker, die zang, ik zou alleen niet meteen driestemmig beginnen, dan geef je meteen erg veel weg. Wel goed synchroon en in tune, dat is ook weer eens mooi om te horen. Heb je pitch correction gebruikt, of ben je zuiver van jezelf? Wel denk ik dat de stem "hees" of "op de keel" lijkt te klinken, misschien wat te hoog, of stem niet goed open gebruikt. Of misschien had je het zo bedoeld.

Het lijkt trouwens wel of de stem inkukelt na de staccato uithalen. Het volume is dan goed maar zakt meteen weer weg, is dat compressie of zo bedoeld?

Arrangement is lekker, zang mixt zo heerlijk als je akkoorden zingt die niet zo breed liggen (hee, vandaar close harmony?).

Ik vind dit wel erg lekker klinken maar de stem lijkt een beetje, ehm, wat zeiden ze nou tegen Joel destijds, niet zingen alsof het pijn doet! Ik zing ook zo en probeer dat te verbeteren (voor zover ik zing).

Hee dank je had eigenlijk niet het plan zelf te zingen maar dit was bedoeld om het uit te proberen hoe het ging klinken.
Geen autotune van mezelf ben ik redelijk zuiver.
Van die heesheid klopt ben niet super bij stem.
Heb een probleem met mijn amandelen momenteel wat nog niet helemaal weg is.
Zit ook geen compressie op trouwens.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Hee dank je had eigenlijk niet het plan zelf te zingen maar dit was bedoeld om het uit te proberen hoe het ging klinken.
Geen autotune van mezelf ben ik redelijk zuiver.
Van die heesheid klopt ben niet super bij stem.
Heb een probleem met mijn amandelen momenteel wat nog niet helemaal weg is.
Zit ook geen compressie op trouwens.

Nou zo zingen maar weinigen, zo zuiver ook, meestal raakt de meute al heel snel de draad kwijt als ze de 2e stem doen, laat staan de 3e etc. Ik zou ik elk geval de stem lekker plat compressen, dan ligt ie mooi op de muziek. Microfoons zijn leuk, maar als je effe dichtbij komt heb je meteen een piek en als je te ver weg zit of iets inslikt dan is je signaal weg. Kost wel veel getest, maar een opname heeft (indien met volle begeleiding) flink compressie nodig. Ik heb zelf ooit 1 nummer met zang gedaan en inderdaad: dat was het lastigst.

Ik denk dat die pieken in volume dan komen door de zang zelf... Alls je trouwens zelf niet de lead wil doen kun je wel de backings doen, je stem leent zich daar wel voor denk ik. Die maak je meestal toch wat heser door er het laag uit te halen, dan krijg je zo'n achtergrondkoorsound.
 
Back
Top