in elkaar gedraaid

Het nummer klinkt lekker maar ik zou zelf 2 dingen anders willen zien:
- Iets meer opbouw qua overgang met ritme-instrumenten. Het gehele drumpatroon komt er na 20 seconden al in en daardoor is de spanning van het gehele nummer er al snel af. Misschien via een echo achter de hi-hat ofzo dat t veranderd...
- Ik vind alle verschillende melodie overgangen wel heel vet en het mellow-gevoel is er ook...maar het mist een climax. Misschien dat een hoge stringsolo op het einde wel heel vet zou staan...Of een verhoging van de synth lead met een nieuwe melodie...weetikveel...:P

...Maarja, wie ben ik :P
 
niks mis mee

niks mis mee

klink happy :D

Zou het zo in mijn auto draaien,.. wanneer ik een lange trip moet gaan maken,... echte hightway music..:D

Melodisch gezien zit er wat eentoonigheid in, maar het kan zijn, dat ik dat zo zie,.. aangezien ik wel dit soort muziek OOK maak..maar met een andere inslag...en kijkhoek ( ik hoop dat ik binnenkort OOK eens wat zal kunnen uploaden om te horen, wat anderen van mijn oncreatieve gerotzooi zullen vinden..;) )

algeheel klinkt het gewoon lekker.. (al is het nog niet af.. (het kan dus alleen maar nog beter worden...))
 
Origineel geplaatst door JDD1Nonly
Het nummer klinkt lekker maar ik zou zelf 2 dingen anders willen zien:
- Iets meer opbouw qua overgang met ritme-instrumenten. Het gehele drumpatroon komt er na 20 seconden al in en daardoor is de spanning van het gehele nummer er al snel af. Misschien via een echo achter de hi-hat ofzo dat t veranderd...
- Ik vind alle verschillende melodie overgangen wel heel vet en het mellow-gevoel is er ook...maar het mist een climax. Misschien dat een hoge stringsolo op het einde wel heel vet zou staan...Of een verhoging van de synth lead met een nieuwe melodie...weetikveel...:P

...Maarja, wie ben ik :P

bedankt voor de reactie.
Dat met die drums klopt is een beetje te eentonig daar ga ik ook nog wat aan veranderen.
Zat zelf ook al aan delay te denken op de hihatts en wat crash cymbals erbij.
 
Re: niks mis mee

Re: niks mis mee

Origineel geplaatst door Don Borito
klink happy :D

Zou het zo in mijn auto draaien,.. wanneer ik een lange trip moet gaan maken,... echte hightway music..:D

Melodisch gezien zit er wat eentoonigheid in, maar het kan zijn, dat ik dat zo zie,.. aangezien ik wel dit soort muziek OOK maak..maar met een andere inslag...en kijkhoek ( ik hoop dat ik binnenkort OOK eens wat zal kunnen uploaden om te horen, wat anderen van mijn oncreatieve gerotzooi zullen vinden..;) )

algeheel klinkt het gewoon lekker.. (al is het nog niet af.. (het kan dus alleen maar nog beter worden...))

Er zitten anders meer dan 6 verschillende akkoorden in. Maar ja dat zegt nog niet helemaal over melodie. Ik Heb er nog niet echt een lead in gedaan. Ik wacht tot mijn AN-200 binnen is.
 
Last edited by a moderator:
Lekker Chil!!!!!!!! :okdan:

Ik had je eerste versie nog en die had ik ff zitten luisteren. En ik moet zeggen, je tweede is al een flinke verbetering! In die zin van: "je hebt wat toegevoegd en dat zorgt voor meer variatie". In je eerste versie hadden de strings meer de aandacht en dat is gelukkig vervangen door nieuwe geluiden en ideetjes! Heel goed! :) Zeker het begin: PERFECT!!!

Ik mis alleen nog iets, ik vind je begin qua idee met al die geluidjes perfect, maar het moet iets opbouwends hebben nog. Misschien je drumpartijen aanpassen, want er zit nergens echt een goeie climax in. En vanaf 0.28 min komtdie strings er in, het idee is goed, maar misschien moet je je akkoorden wat aanpassen, of er een andere sound aangeven. 't Is een beetje moeilijk om uit te leggen.

Misschien is het belangrijker om eerst je spanning in je track op te bouwen.

Ik ben benieuwd naar t eindresultaat

Succes :okdan:
 
het is van een tijdje terug, maar ik beland hier door te zoeken naar info over de an200 (vraag me niet hoe!)

ik heb dan maar gelijk eens je track beluisterd :D

heel cool trancy-dingetje dat inderdaad een beetje nineties klinkt! (en dus wat retro)
Het zou van mij iets stouter mogen. een beetje een duistere bassline tussen of zo,
misschien ook vocalen.

voor de rest, leuke track! krijg er niet meteen kippevel van, maar hij is zeker degelijk, mooi, rustig en rustgevend,
de mix zit wel goed denk ik op het eerste gehoor, de klanken horen bij elkaar... lekker ding!

:okdan:

groetz

wolkie
 
Origineel geplaatst door cloudman
het is van een tijdje terug, maar ik beland hier door te zoeken naar info over de an200 (vraag me niet hoe!)

ik heb dan maar gelijk eens je track beluisterd :D

heel cool trancy-dingetje dat inderdaad een beetje nineties klinkt! (en dus wat retro)
Het zou van mij iets stouter mogen. een beetje een duistere bassline tussen of zo,
misschien ook vocalen.

voor de rest, leuke track! krijg er niet meteen kippevel van, maar hij is zeker degelijk, mooi, rustig en rustgevend,
de mix zit wel goed denk ik op het eerste gehoor, de klanken horen bij elkaar... lekker ding!

:okdan:

groetz

wolkie

Bedankt voor de reactie. Ik werk momenteel aan de vocalen. Als dat klaar is zal ik een nieuwe versie plaatsen.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Bedankt voor de reactie. Ik werk momenteel aan de vocalen. Als dat klaar is zal ik een nieuwe versie plaatsen.

ik ben in blijde verwachting ;)
 
Aan vocalen werken heefet even stil gelegen.
Wil vast een midden gedeelte laten horen.
Beetje een tekst in elkaar geprutst verwacht geen hoogstandjes op dat gebied.
Bij gebrek aan een zanger of zangeres maar zelf vorlopig ingezongen.
De zang tweestemmmig gemaakt.
Zang gaat opnieuw dit is meer om te kijken hoe het twee stemmig klinkt zitten missers in qua timing maar ik ben dan ook nog bezig met het arrangement. Denkt zelfs nog aan stukjes drie stemmig te maken.

Link:

http://home.planet.nl/~spee0153/bla.wma

commentaar graag positief of negatief maakt niet uit.

alvast bedankt!
 
Last edited by a moderator:
de 1/16 hihats links staan wel ERG links...op een hoofdtelefoon gemixed?

de voice-oohs klinken wat goedkoop, misschien nog wat nabewerken met fx om het wat meer een eigen sound te geven?

de FM7 past er leuk in (iig die synthlijn es d c es d c)
de reverb op de clap klinkt wat rommelig, daar zou ik ook nog even aan tweaken.

en uiteraard het arrangement want zo laat je je plaatje toch niet eindigen? :D

even voor de duidelijkheid: dit zijn tips he, geen kritiek ;)

succes!
 
Origineel geplaatst door hansbakker
de 1/16 hihats links staan wel ERG links...op een hoofdtelefoon gemixed?

de voice-oohs klinken wat goedkoop, misschien nog wat nabewerken met fx om het wat meer een eigen sound te geven?

de FM7 past er leuk in (iig die synthlijn es d c es d c)
de reverb op de clap klinkt wat rommelig, daar zou ik ook nog even aan tweaken.

en uiteraard het arrangement want zo laat je je plaatje toch niet eindigen? :D

even voor de duidelijkheid: dit zijn tips he, geen kritiek ;)

succes!

Ehmm hans
Dank voor commentaar.
Hihatts staan bij naar rechts.
De FM7 is een AN200
onderstaande link is voor het hele nummer:

http://home.planet.nl/~spee0153/tan.mp3

Maar het gaat mij om commentaar op het stukje vocal arangement bij onderstaande link ik ben daar mee bezig en even ingezongen ik heb het idee dat je naar de andere link heb zitten luisteren.

Vocal:

http://home.planet.nl/~spee0153/bla.wma
 
juist!

ik vind het allemaal vrij droog klinken, vooral de vocals...
probeer de vocals met eq wat op te frissen, en een delaytje erop, het liefst een LFO over Cutoff gestuurde delay als in de Ohmboys maar ik weet niet of je iets dergelijks hebt.

Verder is de track ingezongen alsof er een gigantische climax onder zit, probeer dat wat meer op elkaar af te stemmen!

:) nogmaals, succes!
 
Origineel geplaatst door hansbakker
juist!

ik vind het allemaal vrij droog klinken, vooral de vocals...
probeer de vocals met eq wat op te frissen, en een delaytje erop, het liefst een LFO over Cutoff gestuurde delay als in de Ohmboys maar ik weet niet of je iets dergelijks hebt.

Verder is de track ingezongen alsof er een gigantische climax onder zit, probeer dat wat meer op elkaar af te stemmen!

:) nogmaals, succes!

Hee bedankt voor de moeite.

Klopt zit geen tot weinig efect op. Die vocals zijn ook niet de definitieve opname.
Het gaat mij om de 2 stemigheid zit die goed in elkaar? Blijft de zang op zich boeien? Moet ik daaraan iets veranderen? Aan de tekst? Driestemmig?.
Ik ben nog niet in stadium definitieve opname vocals maar meer met arrangement bezig.

Link: http://home.planet.nl/~spee0153/bla.wma
 
eerlijk gezegd verveelt de zang na 3 zinnen al. maar dat komt zeker ook door het gebrek aan nabewerking en dezelfde manier van inzingen. probeer ook de onderste partij te varieren door bijvoorbeeld een secunde naar een terts te laten zingen, of de maj7 naar de grondtoon....

wat betreft driestemmigheid: wees er voorzichtig mee en doe het alleen als het een grote verbetering is. meestal doe ik het alleen vlak voor een climax als productietool ;)
 
Origineel geplaatst door hansbakker
eerlijk gezegd verveelt de zang na 3 zinnen al. maar dat komt zeker ook door het gebrek aan nabewerking en dezelfde manier van inzingen. probeer ook de onderste partij te varieren door bijvoorbeeld een secunde naar een terts te laten zingen, of de maj7 naar de grondtoon....

wat betreft driestemmigheid: wees er voorzichtig mee en doe het alleen als het een grote verbetering is. meestal doe ik het alleen vlak voor een climax als productietool ;)

http://home.planet.nl/~spee0153/bla.wma

Ok dank je.
Moet dan toch nog eens kijken ik dacht net weer eens af te zijn van al dat getel. terst secunde etc.
Ik heb hem op gehoor in gezongen.


Drie stemmig gebruik ik meestal alleen in stukjes koor in een refrein zelden in een couplet

zoals hier in een ander nummer waar ik nog mee bezig ben:

Link

http://home.planet.nl/~spee0153/drie2.wma

en inderdaad 1 naar een climax toe

Link

http://home.planet.nl/~spee0153/drie.wma
 
Back
Top