in elkaar gedraaid

Derjano

Ouwe rot
Lid sinds
13 januari 2003
Berichten
2.930
Locatie
Ede
Hoi,

Even iets in elkaar gedraaid het is nog zeker niet af.
De drums zijn totaal mono.
De stringsgaan qua sound ook anders worden.
En de synth gaat op distortion op het einde door nog onbekende oorzaak waar ik naar moet kijken.
Maar commentaar is al welkom.
Ben nog niet helemaal zeker welke kant ik met dit nummer op wil.

groet Derk

Link

http://home.planet.nl/~spee0153/tan.mp3
 
Re: in elkaar gedraaid

Origineel geplaatst door Exzit
Ben nog niet helemaal zeker welke kant ik met dit nummer op wil.

Het is iets anders dan wat we normaal van je horen.

Het geeft mij wat het trancegevoel van een aantal jaar terug. Zeker niet slecht. Als je het nummer nog wat uitwerkt, kan het zeker ergens naartoe gaan.

Ik heb wel de indruk dat die hihats wat overheersend zijn. En wat ritmewisselingen zouden welkom zijn.
 
Eerst effe teuten:
Misschien wat effect erbij voor de "vocals", die pads op de achtergrond, dan wordt het wat breder, de rest zo laten. De overgangen zijn wat eh, rommelig ("ooh" valt net te laat in). Klinkt als veel van mijn probeersels: knoop wat stukken aan elkaar.

Akkoordenschema is wel grappig! Zit prima combinatie akkoorden/bas in om spanning op te wekken. Lekker rustig stuk, prima qua smaak (prive). Dit vind ik nou leuke muziek!
 
Re: Re: in elkaar gedraaid

Re: Re: in elkaar gedraaid

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Het is iets anders dan wat we normaal van je horen.

Het geeft mij wat het trancegevoel van een aantal jaar terug. Zeker niet slecht. Als je het nummer nog wat uitwerkt, kan het zeker ergens naartoe gaan.

Ik heb wel de indruk dat die hihats wat overheersend zijn. En wat ritmewisselingen zouden welkom zijn.

De muziek is inderdaad anders van wat ik meestal maak dus geen trance.
De hihats zijn inderdaad erg hard. zijn De drums zijn allemaal geluiden uit mijn yamaha tx16w sampler( 12 bit) klinken wat ranziger. Moet de volume verhoudingen nog afstellen en ook in stereobeeld zetten.
 
Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door wesko
Eerst effe teuten:
Misschien wat effect erbij voor de "vocals", die pads op de achtergrond, dan wordt het wat breder, de rest zo laten. De overgangen zijn wat eh, rommelig ("ooh" valt net te laat in). Klinkt als veel van mijn probeersels: knoop wat stukken aan elkaar.

Akkoordenschema is wel grappig! Zit prima combinatie akkoorden/bas in om spanning op te wekken. Lekker rustig stuk, prima qua smaak (prive). Dit vind ik nou leuke muziek!

Met die pad heb ik er even snel gevoegd van Oh ja dit lijkt er wel bij te kunnen.
Ga in iedergeval kijken of ik de strings/vocal nog iets verder kan uitwerken met layering en effect.
Het was trouwens al een layer met synth strings.
De ooh vocal timing is inderdaad niet je van het.
Ben voornamelijk bezig geweest met het synth gedeelte om dat goed te krijgen.
Ik was op mijn synth geluiden aan het zoeken in combinatie met een delay.
Beetje aan het pielen.
Toen kwamen deze akoordenn op. Daarna volgorde van akoorden nog wat verschoven.
De synth is trouwens een Roland MT-32 een erg oud beestje.
 
Vooraleerst ben ik geen trance man..
Maar buiten dat klinken de drums wat te braaf en steriel. Waar is de swing en funk?
De akkoorden, die zou ik juist heel erg goed in een 80's stijl track terug willen horen! Niet in een trens saus, want die stroming komt me de spreekwoordelijke strot uit!

Maw, leuke akkoorden, maar doe die aub in een 80's track met 80's drums en snare etc en ik ben tevree!

Arv
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Arv
Vooraleerst ben ik geen trance man..
Maar buiten dat klinken de drums wat te braaf en steriel. Waar is de swing en funk?
De akkoorden, die zou ik juist heel erg goed in een 80's stijl track terug willen horen! Niet in een trens saus, want die stroming komt me de spreekwoordelijke strot uit!

Maw, leuke akkoorden, maar doe die aub in een 80's track met 80's drums en snare etc en ik ben tevree!

Arv

Ik heb de drums dit keer in de grid van Sonar geprogrameerd anders dan wat ik normaal doe.
Meestal speel ik de drums met de hand in en krijg je ook meer swing.
Drums gaan ook nog wel wat anders worden dan ze nu zijn. Maar ik wil het wel een trance nummer laten blijven.
 
Ik heb mp3 op nieuw er opgzet. Was niet helemaal goed.
De drums heb ik niet veranderd qua snelheid zit wel wat reverb op en meer stereo.
de bassnoten wel iets veranderd het laag is de TX81Z en hoog de MT-32.
De strings zijn nog niet helemaal wat het moet zijn.

iemand nog commentaar?

Links

http://home.planet.nl/~spee0153/trance.mp3
 
Ligt het aan mij of klopt de timing niet? klinkt een beetje rommelig naar mijn idee.

Lijkt wel of de timing van de hihats schommelt tov de bassline en synthline.
 
Het klinkt imho lekker retro, maar zou wel iets sneller mogen. De stirngs: erg mooi. De melodielijn klinkt lekker.

De outro met drums duurt een beetje lang voor mijn idee.

Verder -> nice.
 
Ik hou ten eerste niet van trance?! Maar ik ben wel Trance bevoegd te horen dat dit nummer veels te langzaam draait?!
 
Origineel geplaatst door Cisco
Ik hou ten eerste niet van trance?! Maar ik ben wel Trance bevoegd te horen dat dit nummer veels te langzaam draait?!

Ik had niet de intentie om trance te maken. Maar iemand zei hier eerder dat het trance was.
Het is 119 BPM.
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Het klinkt imho lekker retro, maar zou wel iets sneller mogen. De stirngs: erg mooi. De melodielijn klinkt lekker.

De outro met drums duurt een beetje lang voor mijn idee.

Verder -> nice.

Grappig is een foutje vergeten er af te halen ik hoor het nu pas.
 
Origineel geplaatst door Bitcrusher
Ligt het aan mij of klopt de timing niet? klinkt een beetje rommelig naar mijn idee.

Lijkt wel of de timing van de hihats schommelt tov de bassline en synthline.

De drums zouden synchroon moeten lopen qua delay tijd met de bass.
Wat wel zo is dat ik de delay tijden van de synth partij lwel anger heb gezet dan vol;gens de officiele tabel..
Ik vond dat lekkerder klinken kreeg wat meer swing.
 
Alles liep inderdaad niet meer synchroon.
Ik heb nu een nieuwe en snellere versie.
Ik heb graag enige feedback.
Strings zijn in de stillere passages nog niet goed.
En de drum moet wat meet variate in komen.
Alvast bedankt voor commetaar goed of slecht maak me niet uit.
Als ik er maar iest mee kan.

Link onderaan:

http://home.planet.nl/~spee0153/tan.mp3
 
Back
Top