Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

Roland SC-55 en D-5, alhoewel er een 0 mist die ik nu wel heb staan achter de 5, kan ik als huidige D-50 bezitter zeggen dat ze verder compeet verschillen.
Helaas had ik eind jaren tachtig geen geld voor een D-50 en moest het maar met de D-5 doen :?.

D5, D10 en D20 waren echt zwaar teleurstellende romplers. Zelfs als keyboards voor bruiloften en partijen hadden die dingen weinig te melden.
 
D20 was ooit mijn eerste serieuze synth.. na een Casio CZ101 met mini toetsen.
Heb er ondanks slechte geluiden heel veel plezier mee beleefd maar ik wist toen ook niet beter. :D
Geloof dat ik er iets van 3200 gulden voor heb moeten betalen... nieuw dan :)

In die tijd was het wel erg baanbrekend dat je in een apparaat 8 tracks kon sequencen en ook nog een drumcomputer had. :)

Het meest waardeloze apparaat wat ik ooit heb aangeschaft was de CX5m muziekcomputer van Yamaha.
Er zat een keyboard bij en een sequencer programma bij wat met noten werkte.. het keyboard was in dat programma niet actief.
Wel leuk was de FM geluidjes maken en bespelen maar dit kon alleen maar via het keyboard, de midi ingang was standaard niet bruikbaar voor de synthgeluiden.. erg doordacht allemaal :mega:
 
Mijn scheerapparaat
 
De koffizet voor mijn volgende vriendin.
Werkloos blijf ie. Ik lust geen koffie :koffie:8o)
 
Mijn scheerapparaat

Net als de mijne, die kwam bij lidl vandaan.
Dacht lekker makkelijk ipv altijd maar met het mes.
Duurde uiteindelijk 5 keer zo lang en stukken minder glad dus na 2 keer ligt ie in de kast.
 
Een 2e hands Ro!and CR78 gekocht in een (nu niet meer bestaande) muziekinstrumentenwinkel. Nog geen 2 dagen in gebruik en kon hem weer terugbrengen om te laten repareren (niet dat ze dat leuk vonden, de kosten waren voor hun). Dat ging precies een week goed toen die weer defect raakte. Bleek de interne batterij gelekt te hebben en een groot aantal printbanen opgevreten te hebben (beyond repair). Uiteindelijk maar weggegooid (voorplaat en een paar knoppen heb ik nog ergens)

JurgeN
 
Mijn apple computer.
Misschien niet slim om en een apple computer en een windows computer te gebruiken. Iedere keer weer sukkelen met bestanden overzetten, usb-sticks of externe harde schijven.
 
Als eerbetoon aan dit draadje ben ik op vakantie langs de Bontempi fabriek gereden.

Misschien dat Dhr Kuit daar eens een diepte analyse op loslaat ? Deze baanbrekende muziekinstrumenten fabriek.
 
Yamaha PSR6700, Het eerste grote keyboardbeest van Yamaha.
Dat ding leek wel te groeien naarmate ik hem naar binnen sleepte.
Voor de rest superleuk en uitgebreid, maar veel te groot en te lomp, vergissinkje.
Verdwijnt binnenkort op MP.
 
Met stip op 1 de JD800. Wat een maandag morgen monster
 
Een audio interface van Echo...driver problemen en binnen enkele maanden al - onherstelbaar - defect.
En een Carmen haarföhn waar een steekvlam van 30 cm uitkwam toen ik 'm pas voor de tweede keer gebruikte.

Met stip op 1 de JD800. Wat een maandag morgen monster
Ik heb lang gedacht dat ik de JD-800 - met zijn vele schuiven / knoppen - moest hebben, maar het is eigenlijk niet veel meer dan een gepimpte D-70. De D-50 vind ik wel een great synth.
 
Mijn eerste grote synthesizer module:
De General Music S2R (3995 guldentjes...ruim 1800 euro)
http://www.vintagesynth.com/misc/gem_s.php
http://www.synthmania.com/s2r.htm

Destijds ingeruild voor een 2e hands Kurzweil K2000.

Aan de plus kant:
- mooie klank(en)
- mooi klinkende 12 dB filters (kan in serie 24 dB)
- kon samples laden (single cycle of one shot)
- uitgebreide ADSR's
- polyfone aftertouch

Maar als synthesizer een dodelijk nadeel:
- te weinig de modulatiestappen
- hoorbare stappen bij weinig en/of langzame modulatie (door LFO bijvoorbeeld)
- of te veel of te weinig modulatie (te weinig controle over de modulatie "amount")

Ik dacht destijds de sample load optie te gaan gebruiken voor gegenereerde/gesamplede short/single cylce samples: "onbegrensde" oscillator vormen.

Een software oplossing voor toen hele dure hardware (combi) oplossingen zoals de Roland SR-JV80 - xx Expansion Boards (SR-JV80-04 Vintage Synth !)
In combinatie met bijvoorbeeld de Roland JD 990 (die 990 kwam later alsnog, maar zonder Expansion Board. Was destijds "kaal" al 2995 guldentjes...ruim 1350 euro).
http://www.synthmania.com/sr-jv80-04.htm

Demo van Synthmania van de Generl Music S2R:
(met op onderop het stapeltje in de achtergrond, achter de Korg M1, onder die Korg TR Rack (Trinity) een blijvertje: de Roland JD 990)

 
Laatst gewijzigd:
Mijn eerste soundkaart was een Alesis IO2, in een metalen behuizing en metalen draaiknoppen, zag er superstrak uit en ijzersterk maar de driver was slechter als ASIO4ALL en de site zei zelfs dat je beter de ASIO4ALL kon gebruiken. De sound van de IO2 veranderde soms in een oorverdovende noise die je oren alles behalve ten goede kwam. En ze interfereerde met bijna alles wat je je kon indenken.
 
Een 2e hands Ro!and CR78 gekocht in een (nu niet meer bestaande) muziekinstrumentenwinkel. Nog geen 2 dagen in gebruik en kon hem weer terugbrengen om te laten repareren (niet dat ze dat leuk vonden, de kosten waren voor hun). Dat ging precies een week goed toen die weer defect raakte. Bleek de interne batterij gelekt te hebben en een groot aantal printbanen opgevreten te hebben (beyond repair). Uiteindelijk maar weggegooid (voorplaat en een paar knoppen heb ik nog ergens)

JurgeN

Domme pech ......
Ik heb mijne al jaren en direct na aankoop compleet laten recappen, nieuwe batterij erin en midi erop laten bouwen, nooit een probleem mee gehad.
Heb ooit een originele 808 en 909 gehad, maar de sound van de CR78 is mooier naar MIJN smaak.
De drummachine van eind jaren zeventig/begin tachtig, duidelijk hoorbaar op enola gay, tainted love en heart of glass :eureka:
 
Heb lang gedacht dat ik de JD-800 - met zijn vele schuiven / knoppen - moest hebben, maar het is eigenlijk niet veel meer dan een gepimpte D-70. De D-50 vind ik wel een great synth.

De D-50 is i.d.d. een geweldige synth (heb er 2), maar de JD-800 is zeker geen gepimpte D-70 maar ook een geweldige synth, niet beter maar ook niet slechter dan de D-50.
 
Back
Top