Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

Met een MC-303 zul je ongetwijfeld een muziekstukje kunnen voortbrengen. Als zou het maar de Vogeltjesdans zijn...
Met een Korg PSS-60 kun je geen enkel muziekstukje voortbrengen. Dat is waar ik de waardeloosheid van een instrument op baseer.
Neem een Yamaha PSS-20: 8 klankjes, 8 ritmes, monofoon... compleet onbruikbaar. Maar je kunt ermee multitracken, en dan is er ineens wél muziek mee te maken.
Op een Korg PSS-60 kun je niet eens fatsoenlijk een noot spelen, dus is er eigenlijk niets mee mogelijk...
 
Mijn miskoop was de Yamaha CS1x.
Een leuk bakkie hoor. Fijne geluiden en patches zitten er in, maar niet fatsoenlijk via Midi aan te sturen.
Dat kreng werkt op XG en wijkt totaal af van de standaard midi instructies.
De CS1x heeft nu een leuk plekje aan de muur. Ik kijk er wel veel naar :D
 
Mijn miskoop was de Yamaha CS1x.
Een leuk bakkie hoor. Fijne geluiden en patches zitten er in, maar niet fatsoenlijk via Midi aan te sturen.
Dat kreng werkt op XG en wijkt totaal af van de standaard midi instructies.
De CS1x heeft nu een leuk plekje aan de muur. Ik kijk er wel veel naar :D

Het is een eeuwigheid geleden dat ik dat ding had, maar ik gebruikte hem gewoon via MIDI hoor, multitimbraal over 16 kanalen, program changes, control changes, the works :) Je had alleen af en toe van die dubbele control change messages (LSB? MSB? I forget) nodig voor bepaalde parameters, maar die stonden gewoon in de Data List.
 
JD-800, veel te groot/zwaar (ik moest het ding telkens versleuren om erop te kunnen spelen), leuk dat ie zo hands-on is, maar verder vrij beperkt.
Ik heb deze verkocht en ter vervanging (voor heel wat minder euri) een JV-1080 gekocht inclusief vintage en techno expansie en hiermee heel gelukkig.
 
JD800 te beperkt??
Nou ik heb een Moog Voyager gehad die 4 keer zo duur was en nog veel beperkter qua sound
 
Juno 106.....gekocht dag later voice chips kadduk....0 keren kunnen gebruiken met verlies verkocht :o:
 
JD800 te beperkt??
Nou ik heb een Moog Voyager gehad die 4 keer zo duur was en nog veel beperkter qua sound
de JD800 moet het nutuulk wel voornamelijk hebben van de layering en de effecten, niet dat daar iets mis mee is maar toch...
de JD mist sync, ring en echte pwm bijv... de D-50 is wat synthese betreft al weer veel spannender...
 
Juno 106.....gekocht dag later voice chips kadduk....0 keren kunnen gebruiken met verlies verkocht :o:

Oeii dat is echt heel erg zuur! Heb je een mooie synth te pakken gaat ie kapot.

Ik was toch wel even bij de verkoper langsgegaan. Wat zei hij?
 
JD-800, veel te groot/zwaar (ik moest het ding telkens versleuren om erop te kunnen spelen), leuk dat ie zo hands-on is, maar verder vrij beperkt.
Ik heb deze verkocht en ter vervanging (voor heel wat minder euri) een JV-1080 gekocht inclusief vintage en techno expansie en hiermee heel gelukkig..

als je wat piano trompet soundjes nodig hebt voor je avrobode burgertrut josti knoop in je zakdoek pop cover band dan is een deepspace bak als de JD800 natuurlijk ook niet echt je van het :koffie:
 
Jomox xbase09

Dat kutding is al 4 keer stuk gegaan.

Jomox weigerd een service manual of onderdelen te verkopen.

Echt waardeloos !!!!!!!!!!!!!;{
 
Dat gebrek aan support is echt wel vervelend zeg. Als je dan ziet dat Kawai me tig jaar na datum nog binnen de dag via email een correct antwoord geeft op een vraag over een K1M die ik niet eens nieuw heb gekocht...da's support.

Mijn Crumartje heeft ook net defect 4 achter de rug, maar ik vind het nog steeds één van de meest waardevolle apparaten die ik heb. Het scheelt ook dat alle reparaties samen me 25 cent hebben gekost, als ik mijn eigen uren niet reken. :) En dat ding is in tegenstelling tot de Jomox natuurlijk ook al stokoud, en na reparatie is er ook nog nooit een defect teruggekeerd.

Toch maar tijd voor een echte 909 Vic? :)
 
M- Audio Fast track ultra .

Wat een troep.. Als ik hem aanzet krijg ik gray screen, ook op windows kreeg ik de bleuscreen. Het schijnt zo te zijn dat de F-Ultra te veel stroom trekt, zodra je hem aan zet. Dit probleem is te voorkomen door de ultra aan te sluiten op een powered usb hub. Soms ook last van de bekende geluidskaart problemen, kraakjes etc..
 
yamaha tg55
ik dacht dat het een kleinere tg77 was, maar het was redelijk kansloos qua sounds bouwen
 
yamaha tg55
ik dacht dat het een kleinere tg77 was, maar het was redelijk kansloos qua sounds bouwen

Precies mijn ervaring!! Ook een TG55 (2e hands) aangeschaft en nee hoor, viel dat even tegen. Maar..... ik gebruik hem toch in combinatie met een soundcanvas. Samen worden de geluidjes wél leuk....
 
Back
Top