Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

TB303.. Pff, wat een kutding..

eh.. o nee, ik bedoel een MC303 :)


de geluiden zijn wel okee, maar wel eerst sampelen natuurlijk.

Arv
 
mc303....jaar of vijf geleden of zo......het ding kwam in de boekjes....wij d'r op intekenen bij Dirk Witte(ook zo'n fijne zaak...not)
na maanden wachten konden we m dan eindelijk ophalen......wat een kreng.....midi deed ie nie.....hij wilde alleen standalone spelen...de 303 bliepjes waren het ook niet helemaal(understatement, als je het nonnie door had) en zo waren er nog wat kleinigheden....uiteindelijk dat ding maar teruggebracht....vervolgens wilde witte 'm niet terug nemen...na veel geschreeuw en gedreig de zaak kort en klein te slaan(was toen een tikje driftiger dan ik nu ben..:) ) wilde ze m terugnemen....wel met 500 piek dr af......ik weer over de rooie....uiteindelijk 250 piek verloren op dat ding....overigens wel de hele middag in de zaak gestaan en zeker tien klanten weggejaagd...."koop hier niets,oplichters!" hehehe....daarna eigenlijk nooit meer iets bij ze gekocht......alleen nog maar bij PPA in Gorinchem.....kreeg buiten goede service, ook nog eens wereldkortingen.....zoveel korting dat die zaak inmiddels failliet is..:(
 
Misschien had je eerst de manual moeten lezen, hoe je hem in module mode zet... Maar goed.... Genoeg over de MC-303.. Dat is zeker niet de meest waardeloze synth die ik heb. Waarschijnlijk is mijn Roland MSQ-700 de waardelooste bak die ik heb. Ik vind hem alleen super mooi....

msq700.jpg
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Misschien had je eerst de manual moeten lezen, hoe je hem in module mode zet...



Hebben we gedaan.....'T was één van de allereersten....sloeg ook regelmatig op tilt en zo....apparaatje was gewoon een beetje ziek...Voor de rest niets dan d lof over de andere roland spulletjes die we hadden
 
Hmm. heb niet zoveel kutspullen gehad. Alleen de Yamaha CS1x. Suffe bak is dat zeg!
 
Mijn yamaha psr4600 eigenlijk ook wel logisch want dat echt mijn eerste ding, toen had ik nog geen besef wat ik aanschafte, ik wilde iets waar je dans muziek mee kon maken.... Grote miskoop! Heb hem gister vervangen door een masterkeyboard :)

Daarnaast is mijn mc303 ook geen topbak, ik gebruik m eigenlijk nooit...:[>

wholesetup.jpg


Dit is BTW een oud plaatje, heb inmiddels meer; zie gear list *D
 
Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door PastMidnight
Hebben we gedaan.....'T was één van de allereersten....sloeg ook regelmatig op tilt en zo....apparaatje was gewoon een beetje ziek...Voor de rest niets dan d lof over de andere roland spulletjes die we hadden
Ik heb ook nog de oudste rom versie en die van mij loopt ook regelmatig vast.. ( Moet je eens een Oberheim Cyclone aan hangen... kun je lachen ). Verder als je drums in programmeerd hakkelt ie vaak.. Dat is niet gaaf, maar ik vind hem in play mode eigenlijk best stabiel. :) Ik begrijp je frustraties! :)
 
heren, hoe kunnen jullie iets waar geluid uit komt, en dat je met midi aan kunt sturen uberhaupt waardeloos noemen....ik vind alles wat aan die 2 eigenschappen voldoet al nuttig....
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
heren, hoe kunnen jullie iets waar geluid uit komt, en dat je met midi aan kunt sturen uberhaupt waardeloos noemen....ik vind alles wat aan die 2 eigenschappen voldoet al nuttig....
Uit een MSQ-700 komt geen geluid.. :) Okee, metronoom piepjes.
 
ja ok die multitracker zou idd vrij waardeloos kunnen zijn. Ware t niet dat ie idd mooi staat als decoratie
 
Pjotr G,

Ja hebt mijn psr4600 zeker nog nooit gehoort?

Zelfs met een kilo distortion klinkt ie nog zwak...
 
ik heb hem inderdaad nog nooit gehoord....maar als ie echt slecht is dan kun je zijn "grand piano" toch lekker gebruiken in een techno plaat? bijv

ik had vroeger ook een rippig keyboard (weet de naam helaas niet meer), maar wou dat ik m nu nog had! die piano's!
 
En toch..

En toch..

We gebruiken de metronoom bliepjes van de MSQ-700 in een van onze nummers... dus waardeloos ?

Je kunt er tijdens een live optreden een TB-303 van 'bank' mee wisselen (omdat je stop-start kunt doen zonder uit sync te raken)... dus waardeloos ?

Mijn eigen minst-goeie synth was de Spectral Audio Neptune.. slechte bouw-kwaliteit.. en niet echt interessant qua geluid. Geen miskoop.. dat zeker niet.. maar gewoon niet zo boeiend.
 
Ons avi filmpje met die filter sweep.... dus waardeloos? :D

Misschien dat de Simmons ClapTrap dan de meest waardeloze aanschaf is... (peppi en kokki?) Of de Oberheim Cyclone zonder manual!!! LOL
 
Back
Top