Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

Novation Nova,
tjah k vond hem niet echt overtuigend.
Je kan er wel hele weirde sounds mee maken maar k vond hem niet subtiel genoeg en hij viel ook wel es uit.
 
Korg Poly-800
semi-analoog en Midi...maar daar is dan ook alles mee gezegd..
Voor de rest: niet leuk om te programmeren, lelijk, plastic, gewoon een gaar ding....

equate
 
JV1080 Niets voor mij, gelukkig nog net kunnen verkopen voordat hij erg in prijs daalde

Heb er hier nog 1 staan met 4 expansionboards erin.
Heb hem ooit is in een opwelling gekocht.
Zou van mij zo de deur uit kunnen.
 
Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Misschien had je eerst de manual moeten lezen, hoe je hem in module mode zet... Maar goed.... Genoeg over de MC-303.. Dat is zeker niet de meest waardeloze synth die ik heb. Waarschijnlijk is mijn Roland MSQ-700 de waardelooste bak die ik heb. Ik vind hem alleen super mooi....

msq700.jpg

hee die had ik ook!

euh...inderdaad een vrij kansloos apparaat... :D

alhoewel ik er geloof ik wel een 808 er mee aanstuurde..:confused:
 
Laatst gewijzigd:
Mijn eerste synth was een DX-21 en het was ook gelijk mijn minst interresant. Ik snapte geen hol van dat ding. En als ik er weer een zou hebben zou ik waarschijnlijk weer geen hol van snappen.
 
Origineel geplaatst door equate
Korg Poly-800
semi-analoog en Midi...maar daar is dan ook alles mee gezegd..
Voor de rest: niet leuk om te programmeren, lelijk, plastic, gewoon een gaar ding....

equate

Semi analoog??? HEt ding heeft 2 DCO's ok dan wel een analoog filter maar ja om hem dan semi analoog te noemen.........

Maar goed even on topic, ik durf niet echt te zeggen dat ik een echte waardeloze aankoop heb gehad maar de minst goede aankoop zal dan wel ook mijn poly 800 zijn. Ondank dit staat ie nog steeds in mijn setup en gebruik ik hem ook nog steeds.
 
Origineel geplaatst door Blinx


Semi analoog??? HEt ding heeft 2 DCO's ok dan wel een analoog filter maar ja om hem dan semi analoog te noemen.........

Maar goed even on topic, ik durf niet echt te zeggen dat ik een echte waardeloze aankoop heb gehad maar de minst goede aankoop zal dan wel ook mijn poly 800 zijn. Ondank dit staat ie nog steeds in mijn setup en gebruik ik hem ook nog steeds.

ik geloof dat de oscilatoren idd digitaal aamngestuurd worden wat overigens niet het zelfde is als compleet digitale osc(het is geen va). de rest van het apparaat is wel analoog, net zoals de juno's op zich kan je dus wel van semi analoog spreken. of zoals ze het ook wel noemen hybride.
 
maar om ff op het onderwerp terugtekomen:

waardeloos

rave-o-lution, dacht altijd dat het net zoiets was als de bassstation. is ook het enigste apparaat waarin ik me vantenvoren niet in heb verdiept. heb hem ook precies 1 week en 6 dagen gehad geloof ik

en de emu xl-1. op zich leuke bak. maar dit soort dingen is niets voor mij
 
Origineel geplaatst door synthiaks
Novation Nova,
tjah k vond hem niet echt overtuigend.
Je kan er wel hele weirde sounds mee maken maar k vond hem niet subtiel genoeg en hij viel ook wel es uit.

he die heb ikook gehad. ik vond hem eigenlijk te gelikt klinken. beetje hetzelfde wat je ook bij de jv 1080 en zo hebt. beetje hifi
 
MC-303

MC-303

Een te hoog grooveboxgehalte. Bij aankoop besefte ik dat nog niet. Pattern-based spullen zijn helaas niet aan mij besteed.

Nu staat deze enkel stof te verzamelen. Verkopen, mja wat vang je daar nog voor. Misschien ooit eens ruilen voor iets 'anders' (voorstellen altijd welkom).
 
Origineel geplaatst door fuse
Zoom 1201
Te weinig gebruikt mede vanwege het ontbreken van teveel bussen. Hopelijk heeft degene die hem overgekocht heeft er meer aan.


Hehe thats me dus...

Die zoom vind ik supercool. Klinkt goedkoop, blikkerig en onrealistisch... heerlijk !
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Waarschijnlijk is mijn Roland MSQ-700 de waardelooste bak die ik heb. Ik vind hem alleen super mooi....

msq700.jpg

Hé hé hé! Niet zo naar doen tegen de MSQ, hè? Als MIDI en DCB sequencer is ie misschien waardeloos, maar als sync machine werkt ie prima. MIDI, DIN, Tape Sync, het maakt niet uit, de MSQ kan het. En hij ziet er inderdaad erg sexy uit. :{

Oh ja, dat piepje van de metronome is natuurlijk ook ganz geil. :P
 
Laatst gewijzigd:
EWS 64 van Terratec...

Vond ik eerder totaal niet hoor... Heb er ook veel plezier van gehad... was het beste in de prijsklasse wat je kon krijgen... maar ook het eerste en dus VEEEL bugs...erg ongebruiksvriendelijk en slechte service van Terratec..

Laatst nog een wazig probleem met bulkdumps...lag dus ook aan de EWS.. :(
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik nomineer de Alesis ME-Q 230: de bediening was echt om te =(...

Die heb ik ook... En ach voor die 50 piek neem ik die zielige schuifjes maar voor lief
 
Roland MKS-100, staat nog steeds in het stof te happen!

gr. Mario
 
De TerraTec EWS64/XL. Man, wat een rampzalige kaart was dat, zeg! Ik kreeg wel veel software en update's van TerraTec, maar er kwamen alleen maar vreemdere dingen van.

Nee, nooit meer een TerraTec...
 
Ik had een ms10 gekocht, "ja die kun je zo aan je 303 hangen hoor!" zij die gast, maar mooi niet, moet je een converter kopen die niet bestaat volgens music house. Ze zag er prachtig uit, maar ik heb em niet kunnen sequencen :( dus verkocht
 
He nee, dacht ik teringtec uit m'n hoofd had verdrongen komen jullie er weer mee.

ARGHHH!!!!!

Niemals wieder!
 
heb ooit een vage alesis drummodule te leen gehad, als ie beviel ging ik em misschien kopen...teringharrie..als je daar meer dan 2 midi noten tegelijk naartoe stuurde kreeg je minstens een verschil van 10ms tussen de drumhits....wat een ellende!

en nee, niet gekocht dus ;)

O.
 
Back
Top