Vroeger was alles beter..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Zoveel kost een synth toch ook weer niet. Voor 500 euro kun je nog best een tweedehands VA of analoogje vinden. Software kost vaak meer. Misschien verkiezen mensen vaak software omdat het "gratis" te verkrijgen is. Ach ieder z'n ding.

ja maar met een leuke synth van 500 euro ben je er nog niet je wil natuurlijk wat je doet ook nog eens opnemen en laten horen wat je doet
de vraag of de software al dan niet gekocht is wil ik er even uitlaten

ik vraag ook nooit of de sofware legaal is [wat niet weet wat niet deert ]
 
Stel dat ik een juno 106 op de kop tik voor laten we zeggen 350 euro. Zoals ik het zie heb ik dan al genoeg om muziek te maken. Een pc is denk altijd al aanwezig en hoef je zo nog maar weinig extra geld uit te geven om muziek te maken. Midi is nog niet eens van levensbelang omdat je gewoon korte fragmenten audio kunt opnemen en deze kunt knippen en plakken in een meersporen audio-editor.

---
edit: en what the hell! Doe gek en koop voor 10 euro een midikabel die op zo'n joystickpoort op je pc. Dit blijft toch verrekte budgetmusicmaking :D
 
juno 's zijn heerlijke bakken om te leren
Alleen schijnen ze het een en ander te verliezen met de jaren :D

weet je hoe vaak ik hoor van ik heb een oude bak gekocht en nu doet dit en dat doen het niet maar toen ik hem ging ophalen was er niks aan de hand kan om de meeste van deze verhalen behoorlijk woest worden

jochie heeft hard gespaard voor zijn eerste echte analoog en dan direct het schip in met reparatie en instrument een tijd weg

ik ben absoluut geen software fanaat maar reason voor 339 euro / abelton live voor 259 euro en fruityloops voor maar 149 euro
en dan heb je toch behoorlijk wat spul dat de geluids kwaliteit niet voldoet dat leren ze later wel hier of op een ander forum

zie ook dat wanneer ze beginnen te zeiken over kwaliteit dat er heel wat van het spontane uit hun tracks verdwijnt
 
Weet je hoeveel euro je zojuist hebt gespendeerd? 8o)
Een juno-2 voor 200 eurootjes dan? Ach ja, ga jullie gang maar stelletje hightech computerwizzkids. Ik ga wel in m'n uppie door met m'n mpc'tje. Ik zal er vrede mee hebben dat ik tot het uitstervende ras behoor... ;)
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Weet je hoeveel euro je zojuist hebt gespendeerd? 8o)
Een juno-2 voor 200 eurootjes dan? Ach ja, ga jullie gang maar stelletje hightech computerwizzkids. Ik ga wel in m'n uppie door met m'n mpc'tje. Ik zal er vrede mee hebben dat ik tot het uitstervende ras behoor... ;)

nee o great one ik hou geen pleidooi voor software vind het in sommige gevallen gewoon handig voor erbij

maar als ik luister om mij heen en ook lees op meerdere forums dan zie je gewoon heel veel p.c. / mac / en natuurlijk geluidakaarten waar de meeste vragen over gaan

de meeste willen gewoon nu muziek maken en niet wachten en sparen voor hardware
want de meeste willen uiteindelijk toch wel wat meer harde waren
 
Origineel geplaatst door Slipperman
tja over de prijzen... voor een beetje goede G5 betaal ik meer als een Prophet 5 hoor ;)

Best een punt !

ik wil hier absoluut niet de heilige uit gaan hangen, maar ik stoor me wel aan het argument "prijs" als het om software gaat. Vaak is het zo dat de whizz die Zone-Cubase op z'n dikke pc heeft staan, nl wel centjes overheeft voor de nieuwste, dikste videokaart om het nieuwste spelletje vet mee te kunnen spelen, terwijl je voor hetzelfde geld een leuke synth kunt scoren. (reeds genoemd junootje, of polytje, of whatever)

en dan weer on-topic:

Bass, met alle respect, ben wat selectiever in de topics die je leest ! Je leven zal er een stuk mooier door worden !
En geloof me: er zijn net zoveel mensen die zich aan jou geblaat storen als mensen waar jij je aan stoort. ;)
 
Als ik zo de reacties van jullie lees dan denk ik dat we mogen concluderen dat we genoeg aandacht besteden aan de rand-gebieden van synthesizers. Ik denk ook niet dat we meer of minder aandacht aan dj, productie en computer gerelateerde zaken moeten besteden.

Pim heeft ook gelijk als ie zegt dat alles veranderd. Vroeger was dit een 303 club, zo ongeveer en nu kan ik toch wel zeggen dat er kennis is van een groot aantal synths, waar ik vroeger alleen maar door vintagesynth het bestaan van wist. Vroeger dacht ik dat je maar zelden een minimoog kon kopen, maar sinds Leo weet ik dat dat niet zo is. ;)

Verder is het software gedeelte toch ook erg interessant. Ik heb niets met software, maar als ik nu iets zou moeten kopen, dan zou ik hier te veel info over kunnen vinden.

Ik vind de post van Bass ook goed, omdat mensen af en toe stil moeten staan waarom ze hier zijn.

Ik moest ook erg om de reactie van Fuse lachen.
Trouwens jij kon vroeger nog wel eens irritant op draden ingaan wat weinig bijdrage tot het besproken had. Dus wat dat betreft hebben die 'pogingen om het tij te keren' weinig tot geen invloed gehad. Dat kun je onmogelijk verwachten denk ik zelf.

Volgens mij gaat het nu beter.
 
synthese blijft synthese. of dat nu hard/soft/analoog/digitaal/hybride is.

maar dit forum is iid meer een soort danceproducers forum, wat soms wel jammer is.

Misschien tijd voor een knoppenforum? (even niet dubbelzinnig opvatten svp)
 
sja, ik vind 't eigenlijk wel best zo.

Als ik te weinig kan vinden over Hardware, open ik gewoon een Topic. Of ik kijk een tijdje niet op 't forum (haha, nog niet gebeurd..).

Te veel Software? Misschien, lees ik toch niet altijd. En zoals JohnnyB al zei: 'Als ik dan een keer software wil kopen, kan ik hier zàt erover vinden!"

Teveel dance, e.d.? De meesten hier maken dat nu eenmaal. 'Problemen' ermee? Plaats dan zelf een/meerdere tracks; er zijn zàt liefhebbers van andere muziek hiero. Dus dat vind ik eigenlijk een beetje slappe klacht. Degenen die dance maken posten meer (en zijn ook in de meerderheid), dus ja, logisch..

Enfin, mocht ik 't niks meer vinden hier, ga ik hier weg, simpel toch?
 
Tsja, ik kan het 'openingsceremonie van de olympische spelen' draad als voorbeeld aanvoeren.
Bass moet gewoon wat te zeuren hebben. Niet om je terecht te wijzen maar puur als constatering. Denk dat als je negatieve energie buiten het forum laat je het voor iedereen fijner maakt.

Neem bijv de 'Experimentele electronische muziek' of 'DSF'er van de week' draden. Uit een positieve insteek begonnen. Zoiets is toch veel leuker om te lezen dan die negatieve draden?
 
:biertje: Fuse for 'Member o/t Week'!

(ben 't dus helemaal met Fuse eens.)
 
Origineel geplaatst door fuse
Tsja, ik kan het 'openingsceremonie van de olympische spelen' draad als voorbeeld aanvoeren.
Bass moet gewoon wat te zeuren hebben

:gaap:
 
Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Deze tendens valt ook waar te nemen bij (uitstekende bladen) als Sound-on-sound magazine.

Ik heb altijd wat te zeiken,
ISPdeRuiter

En hier hebben we de reden dat ik mijn interface abo opgezegd heb.
De laatst tijd werd er meer en meer over software geschreven, waar ik totaal niet in geinteresseerd ben (hooguit wavelab en recycle).
Een 2e reden was dat van de 64 bladzijden 31 bladzijden bestond uit reclame (ik heb hele en halve bladzijden geteld).

-C-
 
Origineel geplaatst door fuse
Tsja, ik kan het 'openingsceremonie van de olympische spelen' draad als voorbeeld aanvoeren.

Met een luchtige verwijzing naar tiesto aan het eind, waarmee een zoveelste tiesto afzeik topic geboren was.

Verder worden hier ware woorden gesproken m.b.t. eigen inbreng.
Je bouwt mee aan het forum. Breng je niets in, en de 'software boys' zijn wel fanatiek aan het posten, dan krijg je ook een situatie waarin je veel software topics hebt.

-C-
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top