Tony Foxx - new tracks

anthonievos

Stamgast
Lid sinds
12 januari 2004
Berichten
189
Nieuwe tracks te vinden op mijn site:
Graag jullie reactie op de volgende tracks:

Tony Foxx - Previous day ( trance )
Tony Foxx - Energised ( trance )
Tony Foxx - Beat it ( hardstyle )

Er zitten nog een paar schoonheidsfoutjes in. Verder ben ik er zelf vrij te vreden over..
Dus zie:

www.dj-tony.nl
 
ik hou echt niet van trance maar ik vind het wel ok klinken voor die stijl.
maar ik je moet nog aan arrangeren werken. maar qua geluid zit het wel
ok vind ik.
 
HEb previous day even beluisterd.
Ik luister op m'n laptop dus ik ga het niet over de mix heben...

Op zich hoor ik leuke ideeen maar de onderlinge samenhang tussen 1 en ander ontbreekt wat mij betreft een beetje.
Ik hoor eigenlijk drie 'delen'die alledrie een keer gekopieerd zijn. Vooral de overgang van deel 1 naar deel 2 komt mij niet logisch over.

Ciao
 
Wat me al snel opvalt is dat sommige dingen echt zwaar naast de tel zitten en rommelig (ingespeeld ?) zijn. Verder hoor ik bekende melodieen, en bestaande concepten langskomen

En wat gebeurt er toch in die tweede track Previous day rond de 2:20 ??? daar gaat er iets heel erg mis met het tempo !

Let ook op de 16 maten, lastig overgangen mixen als er ergens 3 maten tussen zitten (tenzij het stiekem idm is)
 
Mooie geluiden.
Maar de overgangen zijn soms echt heel erg slecht. Melodietjes zijn soms erg lauw.
En sommige nummers klinken inderdaad erg uit de maat, en als ik dit als newbie al hoor dan betekend het weinig goeds!
Ik luister vaak naar dit soort muziek maar dit is echt 3 keer nix. Sorry dat ik het zeg.

BIERTJUH!?
:biertje:
 
:) doorgaan doorgaan doorgaan! werken aan compositie/arrangement en misschien komt er nog eens iets gèèfs uit!
 
Nog steeds idd die timing......doe daar iets aan !!!! Dit is echt vreselijk om naar te luisteren want het loopt dus absoluut niet strak..(wel qua geluiden dus maar die timing is zo baggerslecht en nee nu overdrijf ik niet..)

Ik weet niet wat je van Software gebruikt in combi met MIDI Interface maar ga eens voor Cubase SL of SX (wel kopen he anders zit je nog met dat gedoe) en een meerkanaals MIDI interface van 4 out ofzo.

Dus doe onmiddelijk wat aan die timing...voor de rest is het voor het genre wel oke,niets aparts maar is wel leuk.
 
Over de timing hoef ik al niet meer te zeuren, dat hebben er (terecht) al genoeg gedaan.

De eerste 2 nrs zijn wel aardig kwa geluidjes, alleen is het typisch "meer van hetzelfde".
Dat Previous day vond ik persoonlijk dan nog het beste, maar dat komt misschien wel omdat dat nr me nog wel het meest bekend voorkwam.
Dat Beat It is gewoon eng slecht, saai, slechtste timing van de 3, duffe geluiden, enz.
Met die eerste 2 zou je nog weg kunnen komen, die 3e zou ik laten vallen.
 
Track 1:

Plus:
- thema klinkt klassiek, mag ik graag horen
- Leuke effecten gebruik je


Min:
- klinkt iets te rommelig in mijn oren (het zit te vol en klinkt te gejaagd, alsof je om 18:00 de laatste bus moet halen)
- Het intro geluidje (snel riedeltje) lijkt real-time ingespeeld en niet gequantised. tevens klinkt dit riedeltje mij iets te bekend in mijn oren "Why don't You Dance With Me?"
- Ik zou de gehele track iets langzamer maken
- drumgeluiden zijn te scherp en te vel (vooral de hi-hat)
- de kick wordt onderdrukt door de lead
- ik hoor weinig bass
- einde klinkt te rigoreus

"Keep it Up"
:okdan:
 
track 2:
Plus:
- vind deze track zelfs nog beter dan de 1e, alleen vond ik het thema van de eerste beter
- couplet? geluidjes erg verfrissend en vrolijk

Min:
- het lage akkoord van de string zou ik schrappen of een akkoord hoger af laten spelen
- het lage akkoord van de string lijkt vals t.o.v. de rest in sommige maten (hij is te overheersend)

Mijn tip:
Probeer een combi te maken van de 1e en 2e track en je hebt een toppertje
Gebruik het thema van de 1e in de 2e track. Misschien dat je wel wat moet transponeren om het in dezelde toonsoort te brengen, maar volgens mij heb je dan een toptrack die boeiend genoeg is om naar te luisteren.
Probeer wel wat aan je timing te doen en eventueel wat schrappen in je arrangement. Een lage string zou ik zowieso laten vervangen door een vette bass die het geheel draagt. Je bass klinkt nu wat te iel.

Succes
 
energised:
ietwat gehaaste track met tempo dat best wat langzamer mag !
klinkt duits, je beats klinken niet erg goed. je bassdrums te dof, je andere sounds te zacht in de mix
en je melodie te hard in de mix. variatie in je beats is erg minimalistisch !
eerlijk gezegt vind ik het niet zo'n gelukt trackje.

previous day:
klinkt ook weer duits (geen min of pluspunt hoor,maar valt gewoon op)
U96 en oude bonzai is erin terug te horen. ook in deze track weer een verkeerde EQ en balansering van je sounds.
'zelfs voor duitse house sound' mogen de beatdingetjes wat minder dof en meer in de mix en mag de melodie wat zachter erin worden geplaatst ! Zit er compressie op de gehele mix ? haal die er eens af !!!!
deze track is trouwens wel lekkerder in elkaar geflanst dan energized alleen mis je echt wat in het hoog aan EQ.

Beat it:
Klinkt ook te dof in je EQ ! grappig hoe je terugpakt naar een oud nummer.
ik weet de titel niet meer maar hij staat op 1 van mijn eeuwen oude move the house cd's !
Was het niet el ritmo? naja ik zou mijn verhuisdozen eens moeten uitpakken dan weet ik t weer :gaap:
en ook hier weer een duitse sound, hoewel dat wel wat minder is dan de andere 2 nummers!
dit nummer is dan ook een andere stijl (neej duh!) maargoed, zelfs voor deze stijl muziek is dit geen topproductie!
Variatie in je beats is weer ver te zoeken en doet me denken qua complexiteit aan de begin van de housetijd.
wat ik als een groot minpunt zie !!!

al met al "vooral doorgaan" (zoals onze soundmix vriend het zou zeggen)
of "je bent geen idool" (zoals onze idols jury het zou zeggen)
 
track 3 vind ik 3x niets. Sorry, maar hier zit totaal geen gevoel in.
Ik hoop niet dat dit je laatste track is. Past ook niet bij de stijl van de vorige.
Men is op zoek naar iets eigens. Track 1 en 2 komen daar nog het meest bij in de buurt, maar track 3 helemaal niet.
"Schrappen maar zou ik zeggen". "Met vallen en opstaan komt men verder":okdan:
 
Moet zeggen dat ik het niet zou kopen of uberhaupt graag op zou zetten. Maar!... ik denk dat je gewoon lekker moet doorgaan met je eigen ding,want er is denk ik wel een bepaalde markt voor. Vind je tracks zeker niet slecht!,maar ik persoonlijk hou er niet van,maar weet zeker dat er wel meer zijn die wel van deze genre houden. Dus volgens mij zit je wel op de goede weg! gewoon lekker muziekjes blijven maken!:okdan:

trouwens in je tracks vind bepaalde lekker stukken zitten,Beat it;beukt wel lekker vind ik. Previous day heeft wel een lekker leadmelody,die er lekker in kapt.00:52 toppie! Moet toch zeggen,al hou ik niet echt van deze muziek,vind het geheel allemaal toch wel zeer goed. Als je alleen maar bezig blijft,word het alleen maar beter!!!
 
Allemaal bedankt voor jullie reactie..

Dit gaat over track : Tony Foxx - Previous day

Ik heb het arragement eens flink onder handen genomen..
door veel andere trance tracks te beluisteren en maten te tellen ect,
denk ik nu dat ik het arragement stukken beter heb gemaakt..

Timing heb ik grondig / precies nagelopen.. Er zaten idd fouten in kwa maat en timing,
Strings heb ik verbeterd / eruit gehaald.

En ik moet idd nog veel aan de mix doen. Maar dit vind ik erg moeilijk..
Nu heb ik een aantal 'prof' trance platen over mijn monitoren beluisterd,
en ga ik nu proberen om zo ook mijn track af te mixen

Ik zal jullie binnenkort het resultaat laten horen,

Groetjes,
 
Top dat je wat aan de reacties hebt !
vooral veel luisteren naar wat jij mooi vind en niet bang zijn om af en toe gewoon voor de fun een ideetje van een bekendere song na te bouwen. bijvoorbeeld een opbouwtje precies na te maken o.i.d.
op die manier leer je de mogelijkheden en krijg je de trucjes in je vingers, zodat je steeds sneller en gemakkelijker een complexere mix kan uitmixen.
 
Zo, dat gaat de goede kant op! Zoals Jerney zou zeggen: "Je hebt wat gedaan met ons commentaar".

Ik vind de lead van Previous Day erg aanstekelijk en goed! Alleen gooi je er op een gegeven moment een vage pad onderdoor. Erg overbodig vind ik. Verder bij alle nummers die timing weer :stupid Fix dat nou gewoon eens man!!!! dan heb je een stel leuke tracks!

Ga zo door (maar dan met goede timing) :)
 
Back
Top