welke monitoren?

kheb ze gekocht de krk 5....duidelijk beter als alesis one active...kheb ze getest in de winkel....

en die berheimer is al helemaal nix hahah . maargoed...


weet iemand hoe ik ze kan aansluiten en waar ik de kabels kan halen?
 
of Oberheim ? :)
 
Wie heeft er ervaring met Blue Sky? Ik ben me aan het verdiepen in monitors en ben getipt om over te gaan tot de aanschaf van Blue Sky MediaDesk 2.1.

Ik heb er natuurlijk al het een en ander over gelezen op http://www.abluesky.com/p_s_gb/p2s13.html

Maar hoor ook graag de ervaring van anderen.

Hieronder zijn nog een aantal specificaties te vinden.

Blue Sky’s entry level 2.1 system, MediaDesk offers full-range monitoring on the desktop and is optimized for computer-driven audio recording and production. Easily expandable to a 5.1 system as with all of our systems, MediaDesk 2.1 incorporates two ultra-compact 2-way satellite speakers, each featuring a high-quality 4" driver and a 1" tweeter, along with a dedicated 8" powered subwoofer and Bass Management System. MediaDesk can be easily upgraded to a space-efficient 5.1 multi-speaker system with the 5.1 Upgrade, which includes three more satellites, the amplifier / control module and the 5.1 Remote.
System Configurations

MediaDesk 2.1 system
2 x 4” 2-way satellites, with one inch soft dome tweeter
1 x 8” powered subwoofer
2.1 bass-management
Subwoofer and Master Volume, located on the back of the Subwoofer
3 x 60 Watts (60 Watts for each SAT & 60 Watts for the SUB)

MediaDesk 5.1 upgrade kit
3 x 4” 2-way satellites, with one inch soft dome tweeter
3 x 60 Watts - MediaDesk 3-Channel Upgrade Card
Includes 5.1 bass management
+10 / 0 dB Gain LFE input switch
Wired remote volume control with channel adjustments for all channels

MediaDesk 2.1 General Specifications
Input Impedance (all inputs)
20k Ohms balanced Input attenuator =+12 dBu
52k Ohms balanced Input attenuator =+24 dBu
5k Ohms unbalanced RCA input
Common Mode Rejection Ratio
40 dB typical @ 60Hz (balanced input only)
Maximum Input Level
+12 / +24 dBu balanced (Set by input attenuator)
+14 dBu unbalanced
Subwoofer maximum output +24 dBu balanced
Subwoofer output impedance 200 ohms balanced

Amplifier power output
Note: Long term power output is limited by the speaker protection circuitry
Short term power output 1 channel driven:
65 watts x 1 @ <.05% THD into 4 ohms @ 1 kHz
Short term power output 2 channels driven :
55 watts x 2 @ <.05% THD into 4 ohms @ 1 kHz
Subwoofer power output:
65 watts x 1 @ <.05% THD into 4 ohms @ 50 HZ
Mains voltages:
115/230V 50/60 HZ switchable
Maximum power consumption:
380 watts

MediaDesk 5.1 with 3 channel upgrade
Note: Long term power limited by speaker protection circuit.
Input Impedance ( all inputs)
20k Ohms balanced Input attenuator =+12 dBu
52k Ohms balanced Input attenuator =+24 dBu
5k Ohms unbalanced RCA input
Common Mode Rejection Ratio
40dB typical @ 60Hz (balanced input only)
Maximum Input Level
+12/+24dBu balanced (Set by input attenuator)
+ 14 dBu unbalanced
Short term power output
5 channels driven 45 watts x 5 @ <.07 % THD into 4 ohms @ 1 kHz
Volume control range 50 dB in 1 dB steps
Channel trim range +/- 6 dB in 1 dB steps
Lfe gain range 0 /+10 dB switchable

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 
Ik heb zelf de Blue Sky media desk 2.1. Ik ben wel tevreden met het geluid,maar heb het idee dat ie niet alle frequenties goed aan kan.Ze kunnen best wel hard.Ik ben percussionist,en neem vaak conga en bata op .Als ik conga heb opgenomen,en ik speel het af,dan kan ik het niet al te hard zetten.Dus vandaar dat ik denk dat ie juist die frequentie niet zo goed aan kan.Voor de rest met andere geluiden gitaar,piano drums enz kan het wel op een behoorlijk volume.Maar voor de rest een lekkere monitor waar je lekker lang naar kan luisteren.
 
Origineel geplaatst door tumbadora
Ik heb zelf de Blue Sky media desk 2.1. Ik ben wel tevreden met het geluid,maar heb het idee dat ie niet alle frequenties goed aan kan.Ze kunnen best wel hard.Ik ben percussionist,en neem vaak conga en bata op .Als ik conga heb opgenomen,en ik speel het af,dan kan ik het niet al te hard zetten.Dus vandaar dat ik denk dat ie juist die frequentie niet zo goed aan kan.Voor de rest met andere geluiden gitaar,piano drums enz kan het wel op een behoorlijk volume.Maar voor de rest een lekkere monitor waar je lekker lang naar kan luisteren.

Dan heeft dat meer te maken met je transient weergave van je monitoren die belabberd zijn naar mijn idee. Oftewel de response tijd van je monitors is slecht. Of je zet ze gewoon te hard. :D
 
Dat dacht ik ook. Maar hebt ondermeer na het lezen van het forum en reviews deze gedachte toch wat bij moeten stellen. Ik ben namelijk helemaal geen liefhebber van subwoofers bij de monitors. Toch denk ik dat dit setje als studiomonitors goed z'n werk doet. Ze zijn in bestelling zodat ik ze kan gaan beluisteren in Hilversum.
 
Price? :D Ik ben zelf namelijk ook nog zoekende, maar ik ga ze denk ik voor een schappelijk prijsje halen icm een motif ES in Köln
 
Die schrik is geheel overbodig! Waar kun je een betrouwbaar monitorsetje kopen onder de 600,- euro? In de meeste gevallen betaal je dat per monitor.
 
Betrouwbaar kost geld, klaar. Valt niet over te discuseren.
Wil je goede monitoren dan MOET je investeren, simple as that.
 
Ik heb zelf een half jaartje geleden de Genelec 8020A gekocht(die kleinste zegmaar van genelec).
Ik vond ze heel goed klinken vergeleken met krks en andere van die prijsklasse (setje 600 euro). Gaf heel zuiver alles weer.

Nu vind ik na een half jaar dat ze echt te weinig laag weergeven. Dat wist ik al een beetje van te voren maar dat is niet het ergste.
Wat ik vooral vervelend vind, is dat als ik me tracks luister over een dikke stereotoren ze een beetje wazig worden. Het wordt te veel een geheel heb ik t idee.
Mijn vraag is nu komt dat door mijn monitors. Zijn ze toch niet zo goed als ik zelf dacht, want over me monitors klinkt het allemaal wel oke, of ligt het aan mij zelf.

Thanks
:)
 
Origineel geplaatst door Peekay
Ik heb zelf een half jaartje geleden de Genelec 8020A gekocht(die kleinste zegmaar van genelec).
Ik vond ze heel goed klinken vergeleken met krks en andere van die prijsklasse (setje 600 euro). Gaf heel zuiver alles weer.

Nu vind ik na een half jaar dat ze echt te weinig laag weergeven. Dat wist ik al een beetje van te voren maar dat is niet het ergste.
Wat ik vooral vervelend vind, is dat als ik me tracks luister over een dikke stereotoren ze een beetje wazig worden. Het wordt te veel een geheel heb ik t idee.
Mijn vraag is nu komt dat door mijn monitors. Zijn ze toch niet zo goed als ik zelf dacht, want over me monitors klinkt het allemaal wel oke, of ligt het aan mij zelf.

Thanks
:)

Mischien komt het door de slechte akoestiek in je ruimte.
Goede monitors in een (akoestisch) slechte ruimte klinken slecht terwijl slechte monitors in een goede ruimte nog wel redelijk kunnen klinken. Ik kan me niet voorstellen dat die nieuwe Genelecs zo slecht zijn.
 
klopt plaatsing van je monitoren en ook nog de rest van de meubels omheen kan de klank echt drastisch doen veranderen. Heb het zelf nu al 2 keer meegemaakt hier. Heb me speakerstands besteld. Dan staan (als ze binnen komen) me monitoren in principe nog vrijer... Heb het idee dat ze dan nog opener klinken.

Wat ik echter bij jou ook als idee krijg is dat je toch een beetje onbewust het hoog wat extra oppompt?

Veel hifi sets staan er ook wel om bekend om juist of erg rommelig laag en wat top hoog met weinig midden te hebben of juist gewoon minder hoog en veel laag en midden wat het nog rommelig maakt...
 
Origineel geplaatst door Mostatic
Wil je goede monitoren dan MOET je investeren, simple as that.

Nou ja moet. Het ligt er maar net aan hoeveel je er voor over hebt.
Als je je eerste setje monitors koopt zou ik niet eerst het beste van het beste scoren.
Eerder een setje wat je lekker vind klinken en niet al te duur is. Dan kun je daarna wel verder zien.
 
De beweringen over top hoog blabla moet je met een korrel zout nemen.

Je moet je monitoring goed op orde hebben, dus ook je acoustiek, en je moet leren mixen.
Doe je dat niet dan blijft het ALTIJD een puinhoop met je mix en zal het overal nergens naar klinken.
Het moet nog goed klinken over je oma's wekker radio bij wijze van spreken. Als dat lukt dan is je mix geslaagd.

Maar goed dat is een ander verhaal wat geen zak te maken heeft met deze topic.
 
Origineel geplaatst door fuse
Nou ja moet. Het ligt er maar net aan hoeveel je er voor over hebt.
Als je je eerste setje monitors koopt zou ik niet eerst het beste van het beste scoren.
Eerder een setje wat je lekker vind klinken en niet al te duur is. Dan kun je daarna wel verder zien.

Ja moet ja, ik heb het ook over GOEDE monitoren en geen prutzooi zoals phonic en behringer imitatie prut.
 
Origineel geplaatst door Slipperman
klopt plaatsing van je monitoren en ook nog de rest van de meubels omheen kan de klank echt drastisch doen veranderen. Heb het zelf nu al 2 keer meegemaakt hier. Heb me speakerstands besteld. Dan staan (als ze binnen komen) me monitoren in principe nog vrijer... Heb het idee dat ze dan nog opener klinken.

Wat ik vooral merk is dat ik bijvoorbeeld ongemerkt te veel reverb gebruik. Op mijn koptelefoon (sehn HD 25) hoor ik dat dan zeg maar. Is dat misschien een kenmerk van slechte akoestieke ruimte? Misschien staat me kamer te vol. want me monitors staan namelijk wel op palen en in het midden de wand.
 
Back
Top