welke monitoren?

Origineel geplaatst door avs
idd....

Leuke actieve monitors voor 400 euro het paar.....worden dan toch een paar 2e handsjes....

2e handsjes?
 
Origineel geplaatst door speedo
2e handsjes?

Ja.... je weet wel, ik koop voor een hoop centen nieuw, ik raak erop uitgekeken en verkoop ze weer voor minder door aan jou.... dat zijn nu 2e handsjes...
 
Uhhm, hij probeert de term "2e handsjes" uit te leggen.. En niet zijn monitors aan te bieden.. ;)


Klik ook eens hier

En ja, het gebeurt (regelmatig?) dat er doordat 't tegenvalt monitoren aangeboden worden 2e hands.
 
:D

Tuurlijk niet. Heb je op bijv. de Feedback-site gekeken?

Check (actieve) monitors van Alesis, Behringer, ESI nEAr-serie, Phonic en zéker de KRK RP5 (!) maar eens.

Een aantal in de aanbieding en allemaal in je prijscategorie.


mg.monkey.jpg


Ik zou btw voor actieve gaan: scheelt een bult extra snoeren/kabels en ik vertrouw de verhouding versterker< > monitor meer!
 
:D

Is feedback zo'n topwinkel? Misschien moet ik een keertje naar apeldoorn gaan, daar kan ik ze denk ik wel beluisteren?
 
Top valt wel mee. 't Is gewoon 1 van de grotere met (dus) redelijk veel keus/vergelijk.

Apeldoorn ken ik niet eigenlijk; die in Rotterdam is volgens mij groter..



Succes trouwens met je keus/zoektocht. Heeft bij mij vrij lang geduurd voor ik eindelijk monitors kocht. :biertje:
 
Beetje combinatie van factoren: ik had.. nee, ik HEB buren die nogal snel klagen over geluidsoverlast..

Niet HEEL vreemd dat er dus klachten kwamen toen ik een actief Syrincs-setje incl. SUB gebruikte..

Om toch maar wat rust en vrede in m'n nabije omgeving te scheppen, heb ik 't setje de deur uit gedaan en heb 't een tijd met koptelefoon uitgehouden.

Toen ik (eindelijk) de 'noodzaak' van monitors begon in te zien ( => dat merk je gewoon als je opnames maakt via koptelefoon: te veel bas in de opnames, e.d.), wilde ik niet gelijk een BERG geld uitgeven, dus ben ik op 't gemakkie rond wezen kijken/luisteren.

Maar 't werkt wel prettig(er) met monitors (èn het is iets beter voor je oren, 'k kan/mag 't toch niet te hard zetten :D )

Vandaar dus.
 
Dat probleem heb ik dus ook...heb aan beide kanten buren, helaas vast :( En aan de linker kant valt het nog wel mee maar aan de rechter kant zitten me een paar zeikerds......Dus ik denk dat ik ook niet zulke hele krachtige monitoren nodig heb omdat ik ze toch nooit VOL zal zetten...Tips?:)
 
http://www.smarthome.com/8249.html

koop deze monteer em op je stoel en dat laat hij alles voelen van een 20 tot 80 hz . Het is niet hetzelfde maar je heb wel het disco voor de luidsprekers gevoel .
 
Origineel geplaatst door mischa
http://www.smarthome.com/8249.html

koop deze monteer em op je stoel en dat laat hij alles voelen van een 20 tot 80 hz . Het is niet hetzelfde maar je heb wel het disco voor de luidsprekers gevoel .

Ook geschikt voor andere bezigheden :D

rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :dubbel:
 
Origineel geplaatst door speedo
Dat probleem heb ik dus ook...heb aan beide kanten buren, helaas vast :( En aan de linker kant valt het nog wel mee maar aan de rechter kant zitten me een paar zeikerds......Dus ik denk dat ik ook niet zulke hele krachtige monitoren nodig heb omdat ik ze toch nooit VOL zal zetten...Tips?:)

Geluidsisolatie?
Een misconceptie is dat een hoger afluistervolume een beter geluid oplevert: niet dus. In het volume zou de afweging dus helemaal niet moeten zitten. Waar dan wel in? In de laagweergave en In de grootte van de ruimte: in een grotere ruimte komt de basweergave beter tot zijn recht. In kleinere ruimtes werkt dat eigenlijk niet goed. Grotere speakers kunnen meestal veel beter lage tonen weergeven gaan tot wel 35hz.

Als de ruimte waar je in werkt vrij groot is, is het toch beter om met grotere speakers te werken, ookal luister je op lage volumes af. Ik werk nu (noodgedwongen) in een ruimtetje van ongeveer 2 bij 3. Daar heb je echt geen grote speakers voor nodig. Ik zeg KRK RP5 (echt helemaal top).
 
idd!
ik heb die ervaring ook:
kleine ruimte: krk rp5, philips mfb541. <-top
mocht ik ooit verhuizen en een grotere ruimte krijgen, dan kunnen mijn event20/20bas weer aangesloten worden!
 
Origineel geplaatst door pal
KON het niet laten was zo nieuwsgierig geworden naar de Samson Rubicon 6a, dat ik ze net besteld heb :-) yeeehh...




Nou, ik heb de RUBICON 6A binnen!!!!! ik vind ze heerlijk. wat ik als leek kan zeggen. Ze klinken heel neutraal, precies zoals ik het geluid ook in mijn geheugen had (vaag) en vooral zijdezacht aan het oor.. ik kan me herinneren dat ik mijn tannoy's te bombastisch en vermoeiend vond, en deze luisteren heel rond/zijdezacht ofzo... Tsja, wat kan ik verder zeggen... ze zien er mooi afgwerkt uit! veel aansluitmogelijkheden tulp, jack. xlr... volume knop, ribbontweeter is af te stellen..... en er zitten rubberen voetjes bij ;-)

Ik ben :luv:
 
Geluidsisolatie?

Hmmz, daar ben ik nooit zo bedreven mee geweest. Zijn er dan manieren om in ieder geval het geluid redelijk te dempen zonder al te veel ruimteverlies in de kamer?

Origineel geplaatst door virkaz
idd!
ik heb die ervaring ook:
kleine ruimte: krk rp5, philips mfb541. <-top
mocht ik ooit verhuizen en een grotere ruimte krijgen, dan kunnen mijn event20/20bas weer aangesloten worden!

Wat is de definitie van een kleine ruimte, en wat van een grote?

Ik heb mijn kamer voor de gein eens opgemeten...Ik kom uit op: 6.03 x 3.27.

Wat raadt je aan bij dit formaat?
 
Geluidsisolatie:
Succes is situatie afhankelijk. Garanties zijn moeilijk te geven. PB anders even.

Grootte:
Bestwel groot zeg.
Luister je af in de lengterichting van de ruimte of in de breedte?
Bij voorkeur in de lengterichting doen (liefst aan de kant waar je zeikburen NIET zitten). Je mag in zo'n ruimte best flinke joekels gebruiken hoor, geen probleem. De control room in mijn studio is ook ongeveer zo groot (3.20x5.70)
 
Back
Top