Welke mixer gebruik je en wat bevalt je eraan (of niet).

Ik heb een Behringer MXB1002

Voordelen:
4x stereo, 2x mono
Mooi klein, past nog net tussen de andere dingen op m'n bureau
hij was goedkoop!
hij werkt!

Nadelen:
maar 1 bus... en ik had er liever 2 gehad
 
Euh, een DDX3216 van Behringer, nu ongeveer 1,5 maand in bezit. Ik heb tot nu toe geen nadelen t.o.v. andere mixers gevonden. (misschien heb ik hem wel iets te kort daarvoor) Maar tot nu toe heb ik alleen maar positieve ervaringen, ook betreft de service.
 
Korg 168RC Soundlink

dient in mijn setup alleen als ADAT converter naar de RME DIGI9636
mix eigenlijk nauwelijks meer op de mixer zelf.
mix en kleuren straight in de source, geluidsbronnen zelf dus.
en hier en daar wat mixerdemix en EQ in SX.

mix

mix
:koffie:
 
O ja, voor de liefhebbers nog even een plaatje 8o)

ddx3216_medium.jpg
 
Sinds een aantal jaren gebruik ik een Soundcraft Spirit Folio FX16, fijne compacte mixer (19") maar door de compactheid is ook hier alles niet gemaakt voor grote vingers in snelle akties.
Ik vind 'm lekker klinken en de ingebouwde lexicon fx klinken naar mijn idee wel goed. (betere reverbs dan m'n mulitifxen)

vier aux send (1 dedicated naar lex fx) en 4 stereo returns is genoeg, maar 6 zou fijner zijn :)

Na jarenlang gebruik nog geen krakende faders of potmeters, alleen vanaf dag 1 stuurt m'n monitor potmeter op een bepaald volume maar aan 1 kant geluid uit.

Ik zal 'm niet snel weg doen voor een andere.
 

Attachments

  • folio_fx16.gif
    folio_fx16.gif
    24,1 KB · Bekeken: 76
een Behringer MX3282A

Goedkoop, solide en en voor de rest bijna hetzelfde als de MX2442 van Roel.
Ze zien er nog cool uit ook :D (vind ik)
 
Mackie 24-4 VLZ PRO

Wat me bevalt zijn vooral de uitgebreide routing mogelijkheden - genoeg aux sends, dubbele outputs EN inserts op de subgroups. Heel flexibel. 2 volledige stereo channels is ook mooi meegenomen. Ik gebruik m'n mixer vaak als 'n luxe patchbay: beetje naar deze FX bak, beetje van die return naar die FX bak, alles door de compressor, etc etc, alles met knoppen ipv jacks inpluggen.

Geluidskwaliteit is prima, ik gebruik de EQ amper en wat noise/crosstalk betreft zorg ik altijd dat ik de channels die ik niet gebruik gemute heb staan.
 
Soundcraft Spirit Rac Pac

Voordelen
  • Veel mogelijkheden: 10x mono input, 2x stereo input, 6x mono aux, 6x stereo return, 4-bus, etc.
  • Compact: 19 inch, 8 HE
  • Goedkoop

Nadelen
  • Geluid: middentonen lijken in een bodemloze put te verdwijnen en de mid-eq moet behoorlijk opengedraaid worden om dit te compenseren. M'n Folio 18:2 Si klonk wat dat betreft stukken beter. Misschien dat er iets defekt is: dit wil ik binnenkort gaan uitzoeken.

Opvolger wordt waarschijnlijk de Allen & Heath MixWizard 14:4:2+. :)
 
behringer ub 1622 fx (mijn eerst p.a. mixer)

ub1622fx_medium.jpg


pro

- goedkoop (was toen het belangrijkste)
- veel mogelijkheden voor een klein startersbudget.
- gemakkelijk te bedienen
- redelijk stevig
- kan in mijn 19" flightcase voor transport


nadeel

-ik kan hem enkele gebruiken voor mijn reggaesoundsystem (mc's, samplers, sfx en dj op aansluiten) en kleine optredens omdat de zuiverheid van klank en de lichte ruis niet zo erg zijn . voor recording ga ik mij binnenkort een mackie onyx 1640 aanschaffen denk ik (met de firewire kaart)

- de interne fx (die ik niet gebruik) geeft veel te veel ruis (meer ruis dan effect). Behringer had die eruit mogen laten en meer subs of send returns opsteken aub. ik gebruik nu mijn oude alesis microverb 3 die stukken beter is en er komt nog een tc electronics m one xl voor een echt goede sound.

- maar 2 send returns
 
@waxx : die heb ik ook gehad....de Fx hoeven niet zo te ruisen,je moet ze wel goed afstellen ; zo hard mogelijk insturen dus.....en het zijn vooral de chorus e.d. die wel veel ruisen...
 
Roland M160

Voordelen:

Handig in gebruik
Rackformaat 4 eenheden hoog
Clean geluid
ideaal voor live

nadelen:
geen eq (was hier geen probleem)
enkel line mixer (eigenlijk ook geen probleem)
tikje ruis

Behringer MX2442 1e versie

Voordelen:

Ook handig in gebruik
Grotere faders dan de M160
4 subgroepen
niet erg groot
Externe voeding waarvan ik die fan dus niet hoor... (maar goed ik heb dus de versie met de inputs aan de achterkant en niet op de bovenkant...)

Nadelen:
nog niet gevonden ;)
 
Origineel geplaatst door LoFiye
een Behringer MX3282A

Goedkoop, solide en en voor de rest bijna hetzelfde als de MX2442 van Roel.
Ze zien er nog cool uit ook :D (vind ik)

die nu dus hier staat ;)

Overigens die MX2442 lijkt in een snelle oogopslag best wel op een mackie tafel...
 
behringer DDX 3218, prima mengpaneel, alles top tot nu toe, zeker in met de coaxial en adat expansion:okdan: :doei:
 
Soundtracs Topaz Project8 (32/32/8/2) avec meterduct

Oerdegelijk en cheape inline mixer met 72 inputs in mixdown, handig met multitrack recorders ( gebruik zelf hdsp en fostex D90/160 ), dubbele I/O module, etc... Echt complete mixer en veel headroom, alleen de flipswitch kraken soms maar dat is wellicht een kwestie van onderhoud. Tis een overkill aan opties wat betreft dance, maar voor bandjes uitermate geschikte tafel.

topaz.gif


A&H MixWizard 16/2

Breed inzetbare mixer met op elk kanaal phantom, inserts, track out, 4 bands britse eq met shelving, 6 auxileries, 100hz onderdrukking. -30dB pad en pre/post switches om duizelig van te worden. Tevens is het prik gedeelte wentelbaar voor gebruik in rack of desktop, erg handig.Ook uitgebreide monitor functies, beetje belachelijk zelfs. Heb deze bak al voor alles gebruikt,live bandjes, submixer, livesets, studio, 16 chls multitrack etc...Heb hier altijd schik mee. Beetje de Swissknife onder de analoge rack consoles.

WZ16_2.jpg



Yamaha 01v.

Ehm, ja, nog niet erg veel gebruikt, ligt maar in flightcase te pitten. Ben wel onder de indruk van de tafel tot dusver, maar ontbeert nog een logic environment want zoals met veel digitale tafels vind ik menuutjes flippen niet bepaald intuitief, net iets te weinig knoppen. Met een nieuwe daw op logic zal het zn plekje krijgen, als controller denk ik. Heb namelijk begrepen dat er maar enkel met 1 adat poort kunt uitbreiden. Wil er toch 2 hebben als ik er tenminste 24 kanalen kwijt kan in een daw.... minpuntje dus.

01v_front.jpg



Samick 820

Nah, eh check de foto maar

ca_musical_instruments.534.1.jpg


Leuk voor illegale feesten in embarmelijk omstandigheden, maar 8 krakende kanalen, tekno dus..
 
Een Boss BX600 6 kanaals stereo mixer, heb ik genoeg aan. Via mijn Yamaha CS1X kan ik ook nog een apparaat aansluiten, dus heb ik aan 3 x 2 stereo kanalen voldoende aansluitingen.

Phochos:D
 
De Delta staat inmiddels te koop vanwege mijn nieuwe speeltje: de Soundcraft 328XD.

Inderdaad, ooit is dan toch eindelijk gekomen: the Q zit op digitaal. Afgelopen weekeinde het beestje uit Engeland gehaald en ben sindsdien niet uit de studio weg te slaan :)

Mijn eerste indrukken zijn super! Fantastisch klinkende tafel (boven verwachting) en ontzettend overzichtelijk. Ook het feit dat je geen extra opties nodig hebt om digitale aparatuur aan te sluiten is gewoon perfect. Adat, Tdif, AES/EBU, spdif... hij slikt 't allemaal zonder problemen. Moving faders, FX en dynamics op elk kanaal, uitgebreide EQ... YUM!

Als ik wat dieper in de materie zit zal ik nog wel het eea posten. :peukie:
 
Origineel geplaatst door Hanz
Een Roland VM-3100 digitaal mengpaneel(tje):
rolandvm3100_1.gif



Sound-on-Sound review

Ik heb dezelfde :).

Hanz, ik kan me herinneren dat jij mij die firmwware upgrade doorgestuurd had om de transport controllers werkend te krijgen met mijn sequencer..

Excuus dat ik helemaal niet heb gereageerd met hoe het verlopen is, maar ik heb de upgrade niet nodig gehad. Op onverklaarbare wijze heb ik (door waarschijnlijk toch in settings lopen vroeten) het voor elkaar gekregen :).

Bij deze nog bedankt voor je hulp!
 
Behringer MX-8000

Mn eerste mixer dus hier komt wat beperkte gebruikers praat...


voordelen die ik zie:

6X aux send
4sub groepen
alle kanalen direct out
vrij uitgebreide Eq
meterbrug
analoog ( zie ik als voordeel omdat ik hardcore produceer )



Nadelen die ik tot nu toe ervaren heb:


m'n master out heeft een mankement... het rechter kanaal word veel harder uitgestuurd dan he linker kanaal.. er zit dus binnen in iets niet goed..

heb dit een beetje op gelost door al mn kanalen naar ''Group1'' te sturen en daar het linker kanaal wat harder te zetten... zo trekt het goed bij opzich..

wil het hier nog een tijdje mee doen... ik weet zo geen tafel die dezelfde opties heeft voor dit geld... want ik wil immers niet meer achteruit gaan kwa opties..

zat misschien in de toekomst aan een Ghost te denken... eventueel met expansie..

voor de rest.. MX-8000:halleluja
 
Back
Top