Hellup!!! Krijg mix niet lekker

Ik heb hem wat in het hoog gepimpt, wat direct daarna opvalt is een zeer scherpe claps (bv op 0:52 als eerste) die dwars door de mix heen snijdt, gelukkig staat ie nog relatief zacht, maar die zou ik in de mix redelijk wat fris hoog vanaf halen rond 12khz. Verder hoor ik iets van compressie op de mix die met de drums aan het rommelen zijn, compressie op de masterbus ? Als je gaat ducken doe dat dan met volume automation of iets dergelijks, dan heb je geen onverwachte resultaten die random afhangen van de dynamische processors.

De boom in de kick heb ik eruit gehaald door op 100hz -6dB te doen met een paragrafische EQ. Ook 125 hz ietsje naar beneden met -1 dB ongeveer.
Wellicht kan je de hoge punch van de kick ietsje omhoog EQ-en, voor wat meer tik. Dan komt ie beter door de mix.

Je bent iets uitgschoten met de stereo imager, met name de break vanaf 3:00 zie je dat goed. Op 3:12 gaat bijna het hele spectrum zichtbaar uit fase.
Je kan de gratis tool Voxengo Corellometer gebruiken om dat zichtbaar te maken (niet ver onder de middenlijn komen per band). Dus dat kan je nog per kanaal aanpassen met een stereo imager, zoals de gratis kilohearts Stereo pluggin, of wat je zelf al gebruikt. Multi-Band Correlation Meter Plugin [VST, AU, AAX] - Correlometer - Voxengo ------------- Kilohearts | Stereo

Ik kan dat wel gaan side processen maar het is mooier als het in de mix gefikst wordt.

Hier de link naar de wav zodat je niet verder lossy audio verlies hebt -----> sf dude.wav
 
Laatst gewijzigd:
Thanks again! Heb nu wel een goed idee van de stappen die ik nog wil nemen. In ieder geval het hoog behoorlijk opkrikken en in het middel kan er ook nog wel wat bij. In het laag wil ik eens proberen of ik de tail van de kick wat kan inkorten en daarna of er nog wat EQ overheen moet in de 75-150 Hz range.
Thx voor de Voxengo tip; gebruik SPAN wel maar de rest eigenlijk niet. Er is één swell die ik inderdaad zwaar naar de sides druk dus ik denk dat je die bedoelt. Zal het eens checken met die Correlometer. Gebruik toevallig zelf ook de Kilohearts plugins.
Ik had eerst compressie op de hele drumbus maar dat leverde pas echt een onrustig beeld op, zeker bij de stukken zonder kick. Volgens mij heb ik nog wel compressie op de drums excl kick die misschien wat subtieler kan.
Je sf dude mix klink in ieder geval al een stuk opener dan mijn versie :okdan:
 
Back
Top