Analoge Summing Mixers

Is een goede channelstrip een optie? Daar heb je volgens mij in dit specifieke geval meer aan dan aan een summing mixer. Je kunt hem op de aux of group out zetten van een eenvoudige mixer, of vanuit de computer stems of groups er doorheen bouncen. Als je je het kunt veroorloven, kun je een verzameling channelstrips van verschillend karakter aanmaken. Een (summing-) mixer heeft uiteindelijk gewoon 'maar' een x aantal kanalen met allemaal dezelfde eigenschappen. Het is misschien een optie om die je zou kunnen onderzoeken voor jouw werkwijze.

Dat zou inderdaad ook een goede optie zijn! Begin nu toch wel een beter beeld te krijgen van mijn ideale Mix setup.

bedoel je zoiets ? een beetje kort door de bocht .

Snippet.mp3

Dank voor je effort, super dat je dit wilt doen. Het is nu inderdaad wel behoorlijk smerig maar snap inderdaad wel dat als je dit wat spaarzamer toepast kan werken. Ik heb Izotope Trash, kreeg ik bij een bundel. Maar nog nooit echt aandacht aan besteedt, maar hier zou ik denk eens wat meer mee moeten experimenteren.

Ik hoor voornamelijk heldere effecten en een vrij open mix. Probeer hier anders eerst eens mee te variëren, probeer ook eens wat andere microfoonopstellingen en een andere mix benadering.
Die heldere reverbs doen wat fris aan, wellicht kun je daar wat vanaf filteren.

Andere mixbenadering, heb je hier een idee over, hoe anders dan?
 
Andere mixbenadering, heb je hier een idee over, hoe anders dan?

Nuja, mixen is natuurlijk niet zomaar signalen bij elkaar gooien. Je wilt een bepaalde balans en daar begin je mee bij het maken van een nummer door de stijl, de geluiden, het arrangement etc. vast te leggen. Welke sfeer moet de track uitstralen? welk onderdeel is leidend? Dat soort dingen. Maak eens een paar verschillende mixen, elk met een andere invalshoek en gebruik je effecten op een andere manier. Niet dat je mix slecht is, maar als je er niet helemaal tevreden over bent dan zou ik eerder daar naar kijken dan naar een summingmixer.
 
je voorbeeld klinkt idd niet zo als het hoort, het klinkt of je het live hebt opgenomen. beetje
"shure sm58 sound allure " weinig hoog present. Dat geld trouwens voor veel van je sounds. ook je snare is te hard " dit is maar een hint er is geen waarde aan vast te koppelen"
ook het Oasis galm op de solo fx klopt niet helemaal mss net iets te veel. mini voorbeeld met een vrij goedkoop eqtje
 

Attachments

  • little more...mp3
    541,8 KB · Bekeken: 117
Laatst gewijzigd:
Wat bedoel je met 'niet zoals het hoort' ?

De sprankeling op de reverb is voor mijn gevoel veel te veel, probeer eens een donkere galm en ook een stuk minder. De gitaar is vrij luid, daar zou je eens iets mee kunnen doen. Dit is naar mijn mening geen taak voor een summing-apparaat, maar een mix-klus.
 
Mijn advies is om opnieuw te gaan mixen. Daar bereik je het meeste mee.
Ik wil best wat voor je door een summing mixer halen voor je al je dit wilt pm me maar.
Wat je met analoge summing bereikt is dat het door analoge op amps gaan.
Je verdeelt energie met een summing mixer.
Microfoon techniek is belangrijk voor je opname. De Keuze van microfoons zeer bepalend. Met verschillende mixen bereik je meer dan het door iets heen halen.

Er werd hier over oversturing gesproken. Laat een ding duidelijk zijn, je kunt niet digitaal oversturen. Dat is in het digitale domein onmogelijk.
Analoge oversturing is al reeds benoemd, wat je eventueel kunt gebruiken. Tape, buizen bv.
Probeer ook bijvoorbeeld je gitaar amp op verschillende manieren op te nemen. Daarmee bedoel ik de plaatsing van de microfoon tov de conus van de speaker.
Als ik mix maak ik meerdere mixen, laat ik het op me inwerken en maak dan de keuze welke ik de beste vind.

Suc6
 
Back
Top