muziekbladen

iCe-9

Als het aan de kat lag
Lid sinds
1 december 2002
Berichten
387
Locatie
stantie
Hey beste mede mensjes,

ik heb ff een vraagje, Ik wou een abonnement nemen op een muziekblad, maar ik weet niet zo goed welke! Engels of nederlands maakt me niet zo veel uit, het gaat me er vooral om dat ik er iets van leer. Dus veel tips, tricks en techniqes. Kan iemand mij adviseren!

alvast bedankt
:halleluja

JoOost *D
ps ik ben geen beginner!
 
Over het algemeen vind ik muziekbladen nogal knullig van opzet. Vooral de artikelen zijn vaak onder de maat en soms nog fout ook. Zelf zou ik het geld besteden aan één of twee goede boeken over het onderwerp. Ploeg het Net eens door, dan vind je beslist leuke titels. Trouwens, een goede bibliotheek of goed gesorteerde bladmuziekwinkel is het bezoeken ook waard. Muziekbladen geven me vaak het gevoel dat een verhaal groots wordt aangekondigd, twee derde van het artikel inleiding is en het interessante deel even snel wordt afgeraffeld aan het eind...

Wout
 
Meeste muziekbladen gaat toch om gearfetisjisme toch?

De technieken etc zijn vaak ondergeschoven kindjes. Of ze gaan er (bewust) niet zo diep op in.


Geen geneuzel verder. Gewoon links.
http://www.synthzone.com/mags.htm
 
Origineel geplaatst door fuse
Meeste muziekbladen gaat toch om gearfetisjisme toch?

De technieken etc zijn vaak ondergeschoven kindjes. Of ze gaan er (bewust) niet zo diep op in.


Geen geneuzel verder. Gewoon links.
http://www.synthzone.com/mags.htm

klopt! was me ook al opgevallen. Khad een exemplaar van SOS gekocht. :D
kennen jullie het blad computermusic, ik had er veel goede dingen over gehoord ?

JoOost

ps wout, bedankt voor je mening... :okdan:
 
Re: muziekbladen

Origineel geplaatst door iCe-9
Hey beste mede mensjes,

ik heb ff een vraagje, Ik wou een abonnement nemen op een muziekblad, maar ik weet niet zo goed welke! Engels of nederlands maakt me niet zo veel uit, het gaat me er vooral om dat ik er iets van leer. Dus veel tips, tricks en techniqes. Kan iemand mij adviseren!

alvast bedankt
:halleluja

JoOost *D
ps ik ben geen beginner!

nederlandse "muziekvak" bladen bestaan alleen op "papier". Zou ik niet voor kiezen in ieder geval.
kijk eens op www.audiomedia.com of het blad resolution.

Dat zijn in mijn opinie bladen waar je wat mee kan.

succes
 
Een tip.
Probeer het boek van Tristram Cay - Illustrated Compendium of Musical Technology in de ramsh te pakken te krijgen. Het is welliswaar in het Engels, maar geeft vaak een inzichtelijk antwoord op veel termen uit de electronische muziek. Goed, 'groove' zal je er niet in tegenkomen, maar wel de werking van een synhesizer (natuurlijk modulair) Ook begroppen als alaising worden goed omschreven.

Wout
 
SOS!

SOS!

Wellicht kennen velen van jullie al de serie over synthesizers en de daarmee
samenhangende technieken van Gordon Reid in Sound-on-Sound Magazine.
Nu al meer dan 30 afleveringen en uiterst informatief. Niet altijd even makkelijk maar
verluchtigd met vele mooie diagrammen en patchvoorbeelden.
Oude afleveringen zijn te bezichtigen (en af te drukken).
Voor degenen, die dat nog niet wisten; ga naar www.sospubs.co.uk en gooi de naam
Gordon Reid of de titel van de serie Synth Secrets in de zoekmachine .

Echt het helpt!

ISPdeRuiter
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door cyan_circle
[spam]

lees e-dition!

[/spam]

Lijkt me niet echt een geweldig blad om eerlijk te zijn ... maar volgensmij kon ik dat al opmaken uit jouw spam haken ;)

@ Racy Dieven
Ik heb gisteren een exemplaar gekocht van SOS ... kvond hem wel interessant , alleen soms lastig te lezen...

Joost
 
Origineel geplaatst door iCe-9
Lijkt me niet echt een geweldig blad om eerlijk te zijn ... maar volgensmij kon ik dat al opmaken uit jouw spam haken ;)

spammen is meer iets promoten waar je zelf aan meewerkt.
en de eerste uitgave moet nog komen, dus je vooroordeel kan onmogelijk al bewaarheid zijn.
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
spammen is meer iets promoten waar je zelf aan meewerkt.
en de eerste uitgave moet nog komen, dus je vooroordeel kan onmogelijk al bewaarheid zijn.

Mijn oprechte excuses!:geslaagd: Ik zal er eens objectief naar kijken! :okdan:

Joost
 
Back
Top