Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg


Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-
 
Last edited by a moderator:
Waarom zou je überhaupt denken dat Moog een onbruikbaar kreng van 8000€ zou uitbrengen? Het zal vast wel allemaal goed bruikbaar zijn en er zal ook wel even over nagedacht zijn.

Ik verwacht ook niet anders... :) En anders gewoon maar weer de derde osc opofferen :D
Maar een JP8 had bv 2 losse LFO's.. volgesn mij een JP6 niet in een bi-timbrale setup.. (over oldskool gesproken..)
Andromeda heeft 3 LFO's x 16 parts,. of de Prophet 08 en 12.. ook 4 per voice, maar zijn dan bi-timbral.. enzovoort.....
 
Laatst gewijzigd:
Ik zal het doorgeven.

Wat een elitair antwoord....

Maar geef maar door hoor dat 500USD voor een ansichtkaart en een handtekening van een monteur een goed stukje reclame is. Wat boeit het serienummer nou. :doei:
 
Ik kreeg net deze mail:
25% Tariff On Chinese Goods Threatens Our Jobs
Dear Moog Family,

We need your help.

A U.S. tariff (import tax) on Chinese circuit boards and associated components is expected to take effect on July 6, 2018.

These tariffs will immediately and drastically increase the cost of building our instruments, and have the very real potential of forcing us to lay off workers and could (in a worst case scenario) require us to move some, if not all, of our manufacturing overseas.

There is one thing all of us can do together to try and stop this: Write to our elected officials.

Schrap zetten voor prijsverhogingen lijkt me verstandig.
 
Ik kreeg net deze mail:


Schrap zetten voor prijsverhogingen lijkt me verstandig.

even los van het feit dat ik elke weerstand tegen DT toejuich, zeker van binnenuit, is dit best wel een beetje een chantage-achtige mail.

Moog loopt toch altijd zo op te geven over hun "boutique" principes? En dan een prijs-stijging gelijk gebruiken om te dreigen met naar het buitenland verhuizen en hun medewerkers (die allemaal aandeelhouder zijn toch?) ontslaan. Nog niet gesproken over dat ik vermoed dat hun marges best heel ok moeten kunnen zijn als je premium boutique pricing hanteert.

NB die Chinese onderdelen zijn van die hele goedkope onderdelen die je in bulk kunt aanschaffen. Dan praat je over van 0,001 naar 0,002 cent per transistor oid. Beetje vreemd dat ze daardoor ineens mensen moeten ontslaan. Dan heb je geen gezonde bedrijfsvoering.
 
^ als al je inkoop prijzen met 25% stijgen dan kun je als electronica-bedrijf echt wel in de problemen komen hoor, maar goed Moog heeft volgens mij best ruime margens inderdaad.
 
Wat een elitair antwoord....

Maar geef maar door hoor dat 500USD voor een ansichtkaart en een handtekening van een monteur een goed stukje reclame is. Wat boeit het serienummer nou. :doei:

Jou niet veel dat is duidelijk.
Je hoeft er geen te kopen, dus ik snap niet waar je jezelf zo druk om maakt, ze jatten niet andere mensen hun concepten,
ze doen gewoon hun ding en dat doen ze al lang en ook goed, je kunt hun spullen kopen of niet kopen.

De reaktie van Moog lijkt overdreven maar ik kan niet in hun boekhouding kijken.
Van de andere kant Trump maakt tot nu toe zo'n beetje alles waar wat hij gezegd
heeft dus die verhoging zal er wel komen.
 
Wat een elitair antwoord....

Maar geef maar door hoor dat 500USD voor een ansichtkaart en een handtekening van een monteur een goed stukje reclame is. Wat boeit het serienummer nou. :doei:

Voor de tweede keer in deze draad: het gaat in die actie met name om het feit dat je die eerste serie kan kopen voordat de synth elders beschikbaar is. Die foto etc zijn de extraatjes. Of je 500 extra over hebt om de synth in je smashhits te kunnen gebruiken voordat de concurrentie dat kan, is een andere vraag.
 
Eerst een VCS3 :D

En ik ben wel geïnteresseerd in een (moderne / vintage) analoge poly synth, maar voor mij wordt dit bij voorkeur geen Moog maar een van een ander merk.

En ach die (tijdelijke!) prijsverhogingen zaten er aan te komen (met Trump zijn beleid, waarmee hij volgens mij ook in eigen voet schiet).
 
^ als al je inkoop prijzen met 25% stijgen dan kun je als electronica-bedrijf echt wel in de problemen komen hoor, maar goed Moog heeft volgens mij best ruime margens inderdaad.
Het zal geen stijging zijn van 25% op alles wat ze inkopen door deze maatregel, maar het zal best substantieel zijn. Ik weet niet goed wat je moet vinden van die mail van Moog, de potentiële gevolgen die ze noemen gaan erg ver en lijkt wat disproportioneel. Aan de andere kant, misschien vrezen ze dat hun concurrentiepositie dusdanig aantast door de maatregel dat die over tijd niet meer goed is te maken. Ook al loopt het op korte termijn niet zo'n vaart met de gevolgen, als voorzorgsmaatregel kan een bedrijf kiezen om nu toch maar maatregelen te nemen.

En ach die (tijdelijke!) prijsverhogingen zaten er aan te komen
Maar dit is niet het hele verhaal, al een tijdje worden veel elektronische componenten sowieso duurder. Voor de Amerikaanse fabrikanten die deze onderdelen importeren gaat het dan dubbelop.
 
Ik ben het helemaal met Wiseguy en Nicolas 2000 eens.

Je bent nergens toe verplicht en als je het leuk vind (zoals ik bijvoorbeeld) heb je de mogelijkheid mits budget het toelaat.
Als ik van limited editions nummer 1 van 100 kan bemachtigen, heb ik daar wel zeker 500 extra voor over :)
 
Ik ben het helemaal met Wiseguy en Nicolas 2000 eens.

Je bent nergens toe verplicht en als je het leuk vind (zoals ik bijvoorbeeld) heb je de mogelijkheid mits budget het toelaat.
Als ik van limited editions nummer 1 van 100 kan bemachtigen, heb ik daar wel zeker 500 extra voor over :)


het werkt wel andersom hoor als je serial 1 hebt van 70k voor een DX-7 bvb is dat uniek,als je serial 1 hebt van 100 maakt het niet uit want alle 100 zijn speciaal,dus voor kleinen aantallen is een laag serienumer zeker en vast geen toegevoegde marktwaarde (bij latere verkoop bvb)
 
Laat maar Wiseguy, sommige mensen zullen het nooit begrijpen :z
 
Ik ben nieuwschierig naar de looks van dit ding
En hoe het ding klinkt (niet te vergeten). :)

En niet hoeveel die gaat kosten. :z
 
En ach die (tijdelijke!) prijsverhogingen zaten er aan te komen (met Trump zijn beleid, waarmee hij volgens mij ook in eigen voet schiet).


Ik ben bang dat Trump niet alleen in zijn eigen voet zal schieten, maar de hele US als smeulende failliete puinhoop achter zal laten als hij "klaar" met zn job is, maargoed. On topic.. 8o)8o)8o)



Erg cool dat Moog met een ( waarschijnlijk ) dikke poly op de proppen komt, ik vind de Moog sound geweldig :D
Wel weer jammer dat er gelijk weer zon hoog "gebakken lucht" gehalte aan toegevoegd word, met hun 500 $ serie nummer papiertje, hahaha, stelletje dwaze uit melkers... :W



Een hoop van die Amerikaanse "legendarische" merken hebben de neiging meer met mythe vorming, en verzamel brol bezig zijn dan met praktische instrumenten voor muzikanten te maken, die dromers bij elite merk Gibson ( gitaren ) hebben nu een schuld van meer dan 500 Miljoen, omdat mensen er niet meer in trappen, dat ze gitaren voor 5 K aanbieden, die hooguit 500 waard zijn, hoop niet dat Moog ook zo eindigd..:engel::doei:
 
Ik vind het wel mooi om te zien hoe goed Moog zijn klanten snapt. Ze hebben ook met andere modellen limited editions uitgegeven voor de mensen die behalve mooie instrumenten ook een beetje verzamelaar zijn en graag iets unieks in huis halen. Ik zit niet in dit marktsegment. Ik denk zelfs dat de hele Moog One aan mij voorbij gaat. 8000 euro geef ik liever uit aan een Quantum, een Peak en een OB-6. Maar als je die al hebt of als je graag de allerbeste poly wil hebben die op de markt is dan zou je wel eens bij deze bak terecht kunnen komen.

Maar ik houd wel mn ogen open. Ik verwacht niet dat dit de laatste Moog Poly gaat zijn, als die oranje oompa loompa de boel teminste niet definitief om zeep helpt. Net als dat na de Voyager dezelfde techniek in de Sub Phatties, Sub37s en Minitaurs is terug gekomen verwacht ik ook nog wel Moog Poly's die binnen mijn budget vallen.
 
Polychain een paar van de goedkoopste Moogs et voila. Een little phatty en 3 slim phatty's.

En dan heb je een little phatty en 3 slim phatty's in een polychain. Geen polysynth.
 
Moog staat idd altijd als eerste in de rij om z'n prijzen te verhogen. Beetje jammer om gelijk te piepen als ze nog niks voelen.
En het is maar zeer de vraag of synth bouwers echt iets van die tax war merken.
Dan maar Moog lekker buiten the VS om. Als ze dan de prijs gelijk houden hoop ik maar dat ze die werknemers buiten America ook meer betalen dan het broodloon daar.
 
Back
Top