Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg


Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-
 
Last edited by a moderator:
Ik denk dat het by design is. Mijn subsequent 37 heeft ook, al lijkt het daar iets minder maar dat kan aan de afluisteromgeving gelegen hebben.

(oh en maar 1 voice natuurlijk)
 
Laatst gewijzigd:
"Soundwise best zwak overigens" vs "En wauw wat een sound!"

Haha, helemaal duidelijk! :)

Blijft allemaal smaak heh. :D Wil niemand tegen de schenen schoppen.
Deze synth wordt zowizo een future classic. Er is geen bedrijf die dezern dagen zo'n soort Rolls Royce achtige synth in elkaar zet. (waarvoor hulde)
Keyboard speelt fantastisch. (met soort extra stroeve zwarte toesten...maf),ziet er prachtig uit. Knoppen zijn ook wel ok, beetje als een Little Phatty of weet ik het hoe die nieuwere plastic varianten van Moog allemaal heten.

"Het geluid is Moog" kan ik me dan weer minder in vinden, klinkt als geen enkele andere Moog, Het is duidelijk iets nieuws.
Het klinkt voornamelijk allemaal strak, en rauw is ie enkel als je de volume output over 12:00 draait.
(daar zit nog iets niet helemaal goed in het OS, tot 12:00 klinkt het helder en clean, daarboven vind een vorm van (semi-onprettige) distortion plaats.
Maar je kan middels detunen toch ook helemaal in vintage sound land komen, eigenlijk..... is gewoon...... alles...... mogelijk.
Er zitten ongelofelijk veel presets in waarvan de helft verdrinkt in de effecten. (Die van Eventide zijn, en dus heel goed, echter merk ik dat ik mij (weer persoonlijk dus) ma-te-loos stoor aan de effecten. Maar goed net als de knop op de TV kan je die gewoon uitzetten)

Waar de synth in excelereert zijn de mogelijkheden, je kan ongelofelijk diep programmeren. Dus "the sky is the limit"...Beetje modulair achtig als een Sunsyn.
Met de juiste kok achter de pannen is dit een fantastische keuken.

Tis nog wel buggy, dat wel, maar kan met niet voorstellen dat Moog dat gaat laten liggen want volgens mij verkopen ze als hot cakes. En is het product eingelijk nog midden in ontwikkeling.

Al met al een aanrader. Ik zeg kopen dat ding.
 
Ja, dat 'ie nog niet af is is duidelijk. Ben ook wel wat bugs en onvolkomenheden tegengekomen, er is nog geen preset voor de vocoder, categorisering ontbreekt grotendeels, grafische glitches. Niks dat het gebruik in de weg zit maar er zijn nog wel wat slagen te maken.
 
Er zijn wel presets voor de vocoder....een stuk of 10 zelfs.
En er zijn wel degelijk een hele hoop glitches, Bijv bij het opnemen van parameters hoor je niet wat je doet heel storend.
Het is dan maar gissen wat ie opneemt qua modulatie... Om maar iets te noemen
 
shit het ziet er naar uit dat ik die toch heel erg moet gaan halen!!! maar waar haal ik dan zo snel 6000 euro vandaan.. wachten op de 2e hands markt? lijkt me ook geen apparaat die zo in prijs zal zakken als alle digitale romplerbakken, samplers die je nu voor een paar honderd euro bij bosjes tegen komt
 
6000 ? Dat is een beetje weinig. Die met 8 stemmen is toch 6700 ? Of 8700 voor die met 16.
 
Met de diverse kortingsacties die rondzwerven is een 8 voice voor 6k op zich wel realistisch. Blijft evengoed natuurlijk een enorme smak geld.
 
dit zijn de prijzen bij mijn lokale synth-boer, wel in schweizer franken he :beard:

Bildschirmfoto 2019-04-01 um 15.11.07.png
 
Als je die de EU inhaalt moet je ook BTW betalen toch? In dat geval zou het duurder zijn dan hier.
 
Ik zag in een van de filmpjes van Moog dat ze het ruisprobleem onderkenden en dat in een volgende update wilden verhelpen. Dit had aan de top van de prioriteitenlijst moeten staan. Dat de in Europa uitgeleverde exemplaren hier nog last van hebben, betekent dat ze het nog niet hebben opgelost. Ik vertrouw erop dat het goed komt.
 
Voor zover ik begrijp is dat background noise die je de hele tijd zou horen. Dit heb ik niet opgemerkt. De ruis die ik hoorde was juist tijdens het indrukken van een of meer toetsen en dan patches met heel veel filtering of met compleet stille mixers.
 
Hoezo, bij de eerste beste 10% kortingsactie - wat zeldzamer maar zeker nog niet uitgestorven - zit je op €6029,10.
 
Back
Top