Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg


Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-
 
Last edited by a moderator:
Polen niet kunnen moduleren zou wel jammer zijn, vooral omdat het wel op de Sub(sequent)37 zit dus het trucje kennen ze.
 
Ach ja, jammer dat niet alles erop lijkt te zitten wat te bedenken valt. Aan de andere kant; je hebt vergeleken met andere analoge poly's zoveel meer modulatiemogelijkheden dat die tekortkomingen eigenlijk in het niet vallen. De dichtstbijzijnde vergelijkbare commerciele synths zijn die van DSI en daar is het qua modulatiemogelijkheden vrij droevig gesteld. Daarnaast ben ik niet kapot van de DSI sound (OB6 klinkt dan nog het meest okee maar levert gelijk nog meer in qua moduleren) en lijkt de Moog op het eerste gehoor veel beter te klinken. Mag ook allemaal wel voor wat je ervoor moet neerleggen natuurlijk.
 
Ach ja, jammer dat niet alles erop lijkt te zitten wat te bedenken valt. Aan de andere kant; je hebt vergeleken met andere analoge poly's zoveel meer modulatiemogelijkheden dat die tekortkomingen eigenlijk in het niet vallen.

Dat is absoluut waar. En daarnaast heeft Moog al aangegeven de software nog verder te ontwikkelen dus wie weet er straks allemaal nog meer kan. Ik ben sowieso al verkocht.
 
ik vind polen moduleren sowieso geen reet aan overigens, dat doe ik dus echt nooit op de sub37. ook denk ik dat de polen zelf t wel fijn vinden als we ze met rust laten
 
"het aantal polen van het ladderfilter is geen modulatiebron" Als modulatiebron zie ik er überhaupt geen nut van in, ik veronderstel dat je bestemming bedoelde?
Ja, uiteraard, excuses! Volgens meneer Rossum, wiens analoge filterpolen wel kunnen worden gemoduleerd, schijnt het bij natuurlijke klanken wel voor te komen. Ik wil dus wel eens horen wat het effect is van zo'n modulatie. Met beloftes over toekomstige uitbreidingen heb ik zeer slechte ervaringen, hoewel Moog me daarin nooit heeft teleurgesteld. Ik ben ook om. Ik verwacht niet dat ik afhaak als ik het ding een keer onder handen heb.
 
Laatst gewijzigd:
Iets waar je 4 keuzes hebt kun je niet moduleren.
Ik denk dat jullie een begrip fout hebben.

De sub37 kan het. Of wordt het zo'n "wit is geen kleur" discussie met het woordenboek er naast? Dan kom je uit op "the exertion of a modifying or controlling influence on something" en dat gaat ook wel op.
 
aha, hoe heet het dan als het aantal poles van je filter een mod destination is? ben benieuwd naar het juiste begrip dan :D
 
wow... dus dat is een resolutie van wel 2 bit. :D
Wel mooi dat het kan natuurlijk maar misschien niet echt heel interessant om daar een LFO oid aan te hangen? :)
 
wow... dus dat is een resolutie van wel 2 bit. :D
Wel mooi dat het kan natuurlijk maar misschien niet echt heel interessant om daar een LFO oid aan te hangen? :)

Waarom niet? Als je er een S&H LFO aan hangt die je synct met de clock kun je er best unieke effecten mee krijgen. En als dat op een poly per voice is helemaal. Denk eens uit je doos of zoiets. Een blokgolf als mod source is maar één bit en die gebruik je toch ook?
 
jezus weer n uur video met niks er in. gaat iemand dat ding nou gewoon nog s op zn staart trappen en er n dikke track mee maken of wat. die hippe setting ben ik na cumulatief een kwartier kijken van al die vids ook meer dan zat hehe
 
Ga in YT typ moog one en je hebt nieuwe filmpjes,een owner die de factorypresets speelt A-C en C-F
 
Back
Top