Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Als ik baas van Roland was geweest, had ik gelijk al die gewilde vintage spullen opnieuw uitgebracht met midi en wat andere snufjes, trouw aan de klassiekers van vroeger voor de fans, voor redelijke prijzen. Als ze een 808 onder de 1000 brengen, zelfs nu nog, verkopen ze er zo duizenden wereldwijd..
Ik denk dat de Rolands en de Moogs van deze wereld daadwerkelijk denken dat ze precies dat doen voor ons allen. Da's het probleem. Ze snappen niet dat mensen een Volkswagen Golf met een nieuw versienummer willen dat aangeeft dat er dit jaar een MP3 speler in zit in plaats v/e CD speler. Maar nee, ze over-engineeren hun spul in de overtuiging dat men geen "oude" 808 wil met Midi in plaats van de in ongebruik geraakte Roland sync-techniek. Roland denkt dat een 20-jarige iets totaal anders wil dan een 808. Dat wil hij niet. Hij wil een 808. Maar dan met Midi. Meer niet en ook niet minder.

Neem Gibson. Hun gitaren-tak maakt geen verlies, maar ze zijn bijna failliet vanwege de VST en software rommel die ze de afgelopen jaren overnamen. Ze schijnen ook daar werkelijk geen idee te hebben waar hun kracht ligt en waar niet.

En Uli Behringer snapt dat.



P.S. Als ik nix te zeiken heb dan heb ik het niet naar mijn zin, als echte Hollander zijnde. Niets fijner dan zeiken en zaniken: dat ontspant. En dan pas ga ik lekker synthen. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Roland denkt dat een 20-jarige iets totaal anders wil dan een 808. Dat wil hij niet. Hij wil een 808. Maar dan met Midi. Meer niet en ook niet minder.

Da's ook maar een aanname - als je ziet hoe goed de Boutique en Aira reeks het doet denk ik dat Roland heus wel weten waar ze mee bezig zijn. Vergeet niet dat de puristen en 'forumschreeuwers' maar een klein deel van de totale markt uitmaken, de gemiddelde 20-jarige wil gewoon rossen en het gros daarvan zit echt niet met een brok in zijn keel naar die ouwe zooi van vroeger te kijken, die vinden het al heel wat om hardware te gebruiken in plaats van plugins op de laptop.
 
Da's ook maar een aanname - als je ziet hoe goed de Boutique en Aira reeks het doet denk ik dat Roland heus wel weten waar ze mee bezig zijn. Vergeet niet dat de puristen en 'forumschreeuwers' maar een klein deel van de totale markt uitmaken, de gemiddelde 20-jarige wil gewoon rossen en het gros daarvan zit echt niet met een brok in zijn keel naar die ouwe zooi van vroeger te kijken, die vinden het al heel wat om hardware te gebruiken in plaats van plugins op de laptop.

Precies. De millenials boeit het allemaal geen zak die ouwe meuk. Alles moet op een tab of phone.
 
Vergeet niet dat de puristen en 'forumschreeuwers' maar een klein deel van de totale markt uitmaken


Vanwaar die constante behoefte om alles en iedereen steeds maar te labelen, dit doe je vaak en erg nadrukkelijk. Ik vind dat ook een vorm van schreeuwen.

Het gevaar van hokjesdenken ligt op de loer, de waarheid is altijd genuanceerder. Je kan lullen wat je wil, het is gewoon jammer dat grote fabrikanten hun eigen klassiekers niet 1:1 hebben uitgebracht tenzij aan zeer hoge prijzen. Er is gewoon vraag naar en Behringer speelt er op in, wat voor labels je er aan wil plakken ook, er is gewoon behoefte aan mooi nieuw-oud-analoog spul wat de motivatie ook moge zijn. En wees blij, d’r komt veel moois uit dankzij de vraag naar echt analoog / vintage. :W
 
Vanwaar die constante behoefte om alles en iedereen steeds maar te labelen, dit doe je vaak en erg nadrukkelijk. Ik vind dat ook een vorm van schreeuwen.

Tja, zo praat ik nu eenmaal ... Voor de discussie denk ik dat het prikkelender is om met brede slagen snel een beeld neer te zetten in plaats van in detailniveau de nuance op te zoeken want dan zijn de meeste mensen al afgehaakt voordat je aan de kern van het betoog toe bent. Ik gebruik juist expres aanhalingstekens opdat het allemaal niet te serieus genomen wordt.
 
ik ben blij dat mijn post is weggehaald iig, anders was de onberispelijke glans van deze draad echt besmeurd :D
 
Vroeger vond ik het ook Béééh ringer maar zolang Uli Jan Smit of Gerard Joling niet gaat clonen behringt ie er maar lekker op los. Genoeg fora om te kijken welk product wel ok is alvorens aan te schaffen.
Heb niks tegen Tiptop, Cyclonic, Yocto, Acidlab e.a. dus op het gebied van oude meuk clonen kan ik Behringer ook niet afzeiken.
Heb zelf alleen een Istudio staan (werkt niet naar behoren overigens) maar ga binnenkort zeker eens zo'n 2018 Behringer speeltje proberen ergens.


Ps : Uli als je mee leest doe eens een RE-20 Space echo voor 5 tientjes
En ben nog op zoek naar een Dinsync VCF303 clone:D
 
Ik vind ergens wel dat roland best een klein onderdeel van hun fabriek weer in productie kan nemen met oude spullen... dat hadden ze ook moeten doen voor een appel en een ei. wat had dat voor ze gekost. 8 ton ... hadden ze allang dat geld terug verdiend als ze bv sh-101 hadden her uit gegeven. maar ze zijn autistisch dus ze zeggen wij ontwerpen alleen de toekomst in de muziek.. ik vind zelf dat je dan niet moet huilen. een sh-101 zou in deze tijden 35 euro kosten om te maken. dan kan je gemakkelijk 500 euro vragen. Maar nee dat doen ze niet. lulloos zijn het.
 
Tja, zo praat ik nu eenmaal ... Voor de discussie denk ik dat het prikkelender is om met brede slagen snel een beeld neer te zetten in plaats van in detailniveau de nuance op te zoeken want dan zijn de meeste mensen al afgehaakt voordat je aan de kern van het betoog toe bent. Ik gebruik juist expres aanhalingstekens opdat het allemaal niet te serieus genomen wordt.

Goed. Je bent dus een hokjesdenker. Mijn ervaring met hokjesdenkers is dat ze er vaak naast zitten en ook vaak een elitaire houding hebben tov hen die ze in een hokje plaatsen.

Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom je steeds liefhebbers van (vintage) analoge synths probeert te prikkelen met door jou bedachte terminologie (al dan niet tussen haakjes) en het steeds op vindt te moeten nemen voor jonge gastjes die het allemaal geen reet uitmaakt dat iets niet analoog is maar remake nummer 24 van een bepaald origineel en dat dat voor hun prima werkt.

Ik zie eerlijk gezegd weinig mensen op dit forum hun analoge spullen koste wat kost verdedigen en die jonge gastjes waar jij naar refereert, die hoor ik ook nauwelijks. Ik hoor vooral jou, en je bent polariserend bezig door steeds alle door jou geziene partijen in hokjes te douwen. Volgens mij is dat nu precies wat een moderator niet zou moeten doen. Kan je uitstekend aan de users over laten en dan kan jij er een slotje op gooien als het te ver gaat allemaal.

Wil er nog 1 ding overzeggen, dit forum heet 'synthforum' je zou hier dus wel eens iemand tegen kunnen komen die van synthesizers houdt, ook zoals ze 20, 30 of 40 jaar of langer geleden zijn gemaakt. Geen idee waarom je die steeds probeert te schoppen, dit zijn de synths waardoor dit forum heeft kunnen ontstaan en dat jij geen of nauwelijks nut of gebruikswaarde ziet in mooie (vintage) analoge spullen of het als overrated beschouwd wil niet zeggen dat het geen waanzinnige apparaten kunnen zijn die erg tot inspiratie kunnen leiden, goed kunnen klinken en waar je geweldig muziek mee kunt maken of plezier aan kunt beleven, en dat die spullen duur zijn t.o.v. goedkoop nieuw spul, tja.. dat is nu eenmaal zo. Wie het kan of wil betalen moet het kopen zei je al, maar dat was al zo voordat je het zelf constateerde.

ik ben blij dat mijn post is weggehaald iig, anders was de onberispelijke glans van deze draad echt besmeurd :D

Nou, dat is alleen maar mooi dan dat ze dat hebben gedaan. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Goed. Je bent dus een hokjesdenker. Mijn ervaring met hokjesdenkers is dat ze er vaak naast zitten en ook vaak een elitaire houding hebben tov hen die ze in een hokje plaatsen.

typisch voorbeeld van hokjesdenken :D
verder, wie t hokje past trekke hem aan
 
Hij geeft het zelf aan. ;-)

Maar ik ga weer even met mijn ‘veel te dure en overrated’ synthesizers spelen. Mijn zoon, een heel ‘jong gastje’ vind mijn laatste aanwinst trouwens een te gek ding.
Alleen mag ie er niet aan zitten van mij, gelukkig heb je tegenwoordig ‘semi- volwaardig-genoegzijnde klonen’ van bijna alles. Iedereen blij! Yeah! Wihoe! Joepie joepie.
 
De rode draad rondom deze hele discussie is bereikt. Het gaat over hokjesdenken. Gelukkig denkt iedereen in hokjes, en dan ook niemand uitgezonderd (vanuit mijn hokje gezien dan) . Iedereen heeft een wereldbeeld, een mensbeeld, een Behringer beeld en legio overtuigingen die ten grondslag liggen aan ons handelen. Gelukkig zijn wij in staat deze bij te stellen als ons nieuwe informatie bereikt en daar zijn dan weer forums voor. Leuk hoor met mn bak koffie
 
Ik kom er in mijn 'hokje' eigenlijk steeds meer achter dat het niet echt uitmaakt met welke toongenerator je je muziek componeert.. behalve dat het veel te heet wordt met al die ouwe analoge rommel aan in de zomer.... :(
Dus als Behringer daar nou eens iets op kan verzinnen?? Ik heb me al een sjoemelsynth van Roland bekocht.. de JP08.. maar die klinkt in vergelijk tot de echte net zo klein als ie eruit ziet.
Op zich ook geen punt.. want het is een leuke, energie zuinige toongenerator op batterijen.
Wat dat betreft vind ik hun Deepmind wel interessant, maar zo jammer dat die niet multi-timbraal is.
Ik wil een soort compacte, analoge, opdeelbare synth.. waarvan ik stemmen kan uitschakelen, als ze niet gebruikt worden (om zo energie te besparen), of aan een ander geluid kan toewijzen..
Eigenlijk een soort Elektron Analog 4 maar dan met 12 of nog meer stemmen..
Een soort groene Deepmind met batterij safe functie, maar dan met super uitgebreide stepsequencert voor elke stem, op de plek waar nu het toetsenbord zit.
Tot zover mijn kritiek op Behringer. En duidelijk dat dit niet door 1 hokje is te vangen. :D
 
Hij geeft het zelf aan. ;-)

Maar ik ga weer even met mijn ‘veel te dure en overrated’ synthesizers spelen. Mijn zoon, een heel ‘jong gastje’ vind mijn laatste aanwinst trouwens een te gek ding.
Alleen mag ie er niet aan zitten van mij, gelukkig heb je tegenwoordig ‘semi- volwaardig-genoegzijnde klonen’ van bijna alles. Iedereen blij! Yeah! Wihoe! Joepie joepie.
[off topic] Ik heb geen kinderen maar mijn kleine neefjes zijn net zo gek van ouwe-lullen muziek en games als ik. Ik hield meer van de muziek uit de tijd van mijn ouders maar ik dacht dat dat kwam door de brakke shit die "de jaren '80" heet. Mijn kleine neefjes hadden de grootste lol met 'Combat' op de Atari 2600 (emulator, mijn Atari is kapot). En een van mij andere neefjes (15 jaar) is ook gek van Pink Floyd en Black Sabbath. Draagt er T-shirts van. Hij begint gelukkig ook al wat te maken op een DAW en ook hij is op zoek naar dat mooie geluid v/d snare v/e 808. En ja: ook hij kan wel wat elektro waarderen behalve hard rock, net als ik. Het valt mij op - en reuze mee - dat die jonkies kijken, luisteren en op zoek zijn naar kwaliteit, en niet naar wat modern of "in" is. Valt me reuze mee allemaal. :)
 
Laat Uli maar (leuk geprijsde synth's) schuiven :okdan:...op en top een slim en succesvol zakenmannetje. Daar kan je wellicht (terecht) kritiek op hebben, bijv. als je bezwaren hebt tegen een commerciële economie.

En de Behringer producten lijken niet meer de minder betrouwbare rotzooi te zijn van toen. De tijd zal het leren, maar ik verwacht (bij lange na) niet dat het spul net zo lang meegaat als toen. Maar dat is met heel veel andere merken / producten ook zo. Het is wel een punt dat ik niet oké vind.

Of (bijv.) Roland ook slim bezig (geweest) is vraag ik mij af. In commercieel opzicht denk ik wel, want ze hebben lijkt het (inderdaad) heel veel producten uit hun de Boutique en Aira reeks verkocht. Ook ik ben er in getrapt om 2 Boutique's aan te schaffen. Voor mij zijn deze goed genoeg, hoewel ik ook weet dat er betere (en tegelijk ook duurdere) keuzes zijn.
Maar ik had ook wel graag gezien dat Roland re-makes van vintage gear (met de tech van nu) uitgebracht zou hebben, mits redelijk (!) van prijs. Bijv. een Roland TR-808 re-make voor ca. 1000 euro. Die zou ik waarschijnlijk veel liever hebben dan een B. RD-808 (van ca. € 500).
Hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor eventuele re-makes van vintage gear van de andere grote merken, zoals Moog, Yamaha, Waldorf, Korg, Oberheim, Dave Smith,....

Ik heb een echte Minimoog gehad, en ik heb nu een B. Model D. En die voldoet vooralsnog voor mij, hoewel het natuurlijk wel gammel spul is t.o.v. van een echte. Daarom toch al een aantal keren getwijfeld om toch weer een echte te kopen. Maar het is zo'n enorme bak (waar ik eigenlijk geen goede plaats meer voor heb).

Ik begrijp het als mensen kritiek hebben op slechte werkomstandigheden in fabrieken (van bijv. China) die het wellicht ook niet zo nauw nemen met de mensenrechten, maar we moeten denk ik ook begrijpen dat het daar niet onze wereld is. Mensen zijn daar al (super) blij dat ze überhaupt werk hebben. De perfecte wereld (naar westerse maatstaven!) bestaat (nog) niet. Maar die vind ik overigens ook niet perfect...

En over dat hokjes denken, ik ken niet veel mensen die dat niet doen.
 
Behringer is een van weinigen van de groten producenten die persoonlijk contact heeft met zijn klanten, ik heb wel eens een praatje met hem gemaakt, en was verbaasd dat hij de tijd voor me nam ... :engel:


En een paar weken geleden heeft Uli iemand op GS een ARP 2600 clone cadeau gedaan, nadat die geluksvogel een heel verhaal had gepost over hoe cool hij het vond dat zijn jeugd droom machine ( de 2600 ) eindelijk binnen bereik zou zijn als Uli hem zou klonen en goedkoop zou aanbieden.. 8o)


Maargoed.. verder met bashen nu ...:beard::D:smeris:
 
Als Behringer appreciatie zou ik toch zeggen dat ik een stuk minder nerveus zou zijn naar het kijken van de live set van Legowelt wetende dat hij een Behringer 808 op tafel had staan:



Wel een vette ode aan de originele 808 trouwens, maar er valt zeker wel iets te zeggen voor het gebruik van clones bij optredens. Roland had ondertussen echt al wel een 808/909 reproductie kunnen maken op een betere schaal dan de boutiques....

Maar er zou toch maar iemand een biertje omgooien over je 808...

Off-topic: 20:53 heb ik zelf nachtmerries over (de audio stopt)
 
Back
Top