Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Gisteren een boog besteld
Vind hem oke klinken en wil inderdaad niet op stap naar allerlei feestjes met een vintage minimoog
 
En over dat hokjes denken, ik ken niet veel mensen die dat niet doen.

Uiteraard, maar dat is wat anders dan stelselmatig hardop een (negatief) beeld scheppen wat je voor ogen hebt bij een bepaald stereotype. Dat is gewoon bashing.
 
Ik ageer voornamelijk tegen mensen die alle nieuwe producten die uitkomen per definitie lopen af te kraken omdat ze geloven dat alles dat na 1985 geproduceerd is per definitie pet is. De rest is gewoon jaloezie omdat ik zelf geen OB-X kan betalen.
 
Ik ageer voornamelijk tegen mensen die alle nieuwe producten die uitkomen per definitie lopen af te kraken omdat ze geloven dat alles dat na 1985 geproduceerd is per definitie pet is. De rest is gewoon jaloezie omdat ik zelf geen OB-X kan betalen.

Dat kun jij vinden.
Maar het gaat uiteindelijk om de klank en hoe je die in je compositie gebruikt.
Dat hoeft dus helemaal niet te betekenen dat 'mensen die alle nieuwe producten die uitkomen per definitie lopen af te kraken omdat ze geloven dat alles dat na 1985 geproduceerd is per definitie pet is.' geheel ongelijk hebben.

Vergeet niet we hebben hier een synthforum waar toch het main topic synths zijn. Dat zijn de discussies waarvoor we hier komen.

Om te leren over synths die we wellicht zelf gaan gebruiken.

Er zijn simpel weg te veel dimensies om groepen over 1 kam te scheren. En ik zie niet in hoe dit de discussies bevoorderd.

Alhoewel ik soms je humor waardeer komt het soms ook een tikkie arrogant over.
 
Als Behringer appreciatie zou ik toch zeggen dat ik een stuk minder nerveus zou zijn naar het kijken van de live set van Legowelt wetende dat hij een Behringer 808 op tafel had staan:

https://youtu.be/TvD90NRDM-o

Wel een vette ode aan de originele 808 trouwens, maar er valt zeker wel iets te zeggen voor het gebruik van clones bij optredens. Roland had ondertussen echt al wel een 808/909 reproductie kunnen maken op een betere schaal dan de boutiques....

Maar er zou toch maar iemand een biertje omgooien over je 808...

Off-topic: 20:53 heb ik zelf nachtmerries over (de audio stopt)


Wow.. erg gaaf ja.. maar dat is een Roland 808 (volgens mij) :)
 
Ik lees toch veel dat mensen de knoppen van de Boog nogal speelgoed aan vinden voelen.
Slecht teken imo. Dus dat wordt vullesbak binnenkort. :D
 
Zo bont als Dave Smith het maakte met z'n potjes zal het niet snel worden..
Misschien dat de envelope/filter sectie rechts iets meer swing zal hebben als ik dit hieronder zie... maar honestly.. ooit een Elektron kastje gehad??

 
Voelt best oke aan , zou alleen iets grotere knoppenvoor cuttoff en resonantie wensen en met fijnere ribbeltjes
 
Grotere knop cutoff

Grotere knop cutoff

Voelt best oke aan , zou alleen iets grotere knoppenvoor cuttoff en resonantie wensen en met fijnere ribbeltjes

Heb de master tune verwisseld met de cutoff, probleem voor de helft opgelost.:D
 

Attachments

  • P1260807.jpg
    P1260807.jpg
    61 KB · Bekeken: 136
Zo bont als Dave Smith het maakte met z'n potjes zal het niet snel worden..
Misschien dat de envelope/filter sectie rechts iets meer swing zal hebben als ik dit hieronder zie... maar honestly.. ooit een Elektron kastje gehad??


Nou, ja, eigenlijk wel. Maar nooit open gemaakt.
De potjes en schuifjes zijn denk ik wel de bekende kwaliteits-markers en hoe minder er
in de Bheringer zitten, hoe beter het is :D

Toch, het jammere is dat ik +- 20 jaar geleden een domme keuze maakte door een Bheringer
mixer te kopen (tot twee keer toe) en daar alles wat er nu uitkomt mee vergelijk. Deze mixers
waren namelijk vergeven van ruis, uitvallende kanalen, FX sectie met dikke brom enzzz/

De kwaliteit zal verbeterd zijn, maar toch, de componenten moeten erg goedkoop en dus is
er niet gekozen voor klasse "A", duidelijk. Vul verder zelf in of je dat wenst of niet.
 
Heb hem geprobeerd, voelt best oke aan
Zeker geschikt voor de heden ten dagen gebruikelijke 5-10 jaar lijkt me ( minimaal, en altijd beetje fatsoenlijk mee omgaan , doekje tegen stof erover etc )
 
Nou, ja, eigenlijk wel. Maar nooit open gemaakt.
De potjes en schuifjes zijn denk ik wel de bekende kwaliteits-markers en hoe minder er
in de Bheringer zitten, hoe beter het is :D

Toch, het jammere is dat ik +- 20 jaar geleden een domme keuze maakte door een Bheringer
mixer te kopen (tot twee keer toe) en daar alles wat er nu uitkomt mee vergelijk. Deze mixers
waren namelijk vergeven van ruis, uitvallende kanalen, FX sectie met dikke brom enzzz/

De kwaliteit zal verbeterd zijn, maar toch, de componenten moeten erg goedkoop en dus is
er niet gekozen voor klasse "A", duidelijk. Vul verder zelf in of je dat wenst of niet.


Heb hier ook een Behringer, met een kanaal wat niet werkt + een kanaal van een stereo stereo fader kapot.. maar die heb ik ook redelijk gebruikt.. Voor de rest doet ie het prima. Ruis vond ik wel meevalen (UB1832FX) Zelfs de FX klonken zeer acceptabel..

Volgens mij hebben wij -of hadden wij alletwee dezelfde Allen & Heath mixer toch? De eerste die ik kocht (5 jaar terug) deed een fader/kanaal het niet van nieuw uit doos.. die heb toen meteen terug gestuurd.
Degene die ik daarna kreeg had een paar jaar terug ineens last van vreemde onverklaarbare geluiden weet je nog? ;)
Ik hoop dat die van jou het nog doet als je em nog hebt maar ik bedoel maar..

Ik heb nog even mijn Elektron kastjes gecheckt.. De A4 en OT voelen opzich wel redelijk strak aan maar, wel nauwelijks gebruikt dus het is nieuw opzich wel ok.
De AR die ik heb zit in sommige potjes al aardig wat swing in. Heb ik 4 jaar nu maar toch niet heel veel gebruikt voor mijn gevoel.
De MM en MD heb ik nog niet zolang geleden tweedehands overgenomen, redelijk wat swing ook. Alles werkt nog wel prima maar toch.. :)
Misschien dat de potjes op de envelope en filter sectie wat lossig aanvoelen bij de Behringer doordat de shaft best lang is? De waveform knop is behoorlijk solide en zit ook nogeens vast met een moer op de frontplaat.
Weet niet wat er voor een merk pots er zijn gebruikt in de Behringer maar als je klachten krijgt buiten de 3 jaar fabrieksgarantie kun je altijd nog een groupsbuy voor nieuwe potjes opstarten of gewoon een nieuwe kopen :)
 
Laatst gewijzigd:
@MacG

Ja, die ZED heb ik nog! Toegegeven, die heeft ook kuren gehad. Maar de schuiven hebben in ieder geval geen
ruis. :D
Ik zal wel de pech vogel zijn geweest met mijn modellen Eurodesks..
 
@MacG

Ja, die ZED heb ik nog! Toegegeven, die heeft ook kuren gehad. Maar de schuiven hebben in ieder geval geen
ruis. :D
Ik zal wel de pech vogel zijn geweest met mijn modellen Eurodesks..

Mijn Behringer is gewoon acceptabel.. maar die eerdere Eurodesks zijn wel berucht voor problemen ja.
Alsmede de V-verb (waar ik er 2 van heb).. ook berucht om vage klachten lees ik soms. De eerst die ik kocht was gewoon prima.. maar de tweede gebruik ik op een andere plek.. als ik dan een uur of wat aan het jammen ben hakt er vanuit het niets ineens een geluid binnen wat n beetje doet denken aan n springgalm in een gitaar amp, die knal als je de amp heen en weer schudt en de veren de metalen behuizing raken.. alleen sterft het geluid in de v-verb dan niet uit maar zwelt nog meer aan als in een soort feedbacklus.. echt heel vet.. :D
Los van die spontane soundscape spring-burst modus zijn de galmen erin ook nogeens super..
 
zullen de boog en de neutron over 20 jaar ook vintage zijn en voor 2K op ebay staan? ;)
 
Lijkt me niet
Maar hij klinkt nu wel oke :-)
 
Back
Top