1NC1N - A Kind Of Mental Accord

1NC1N

DJ/Producer/Mastering
Lid sinds
5 mei 2016
Berichten
187
Locatie
040
Eerste track volledig in Ableton gemaakt, wel in combinatie met hardware zoals altijd.
Voorheen altijd FL Studio gebruikt, maar man man man wat een mogelijkheden, geweldig!
Track zal volgend jaar ergens wederom weer op vinyl verschijnen :). Mastering komt later wel een keer.

 
Prachtig gewoon, ook al is ie niet gemasterd ! Zeer zeer professioneel gemaakt, met vele effecten, geluiden en variaties. Je bent een goede muzikant !

Zeg, vind je het erg dat ik een SC-to-mp3 convertor heb gebruikt om deze te downloaden ?
Indien ja, dan verwijder ik hem meteen.

TOP MAN :halleluja

Gloomy.
 
Thnx Gloomer, tuurlijk mag je dat geen probleem ;).

Deze week komt mijn 2e dark armbient bonustrack van het blauwe album online.

Bedankt voor leuke feedback iedereen.
 
Zelf vind ik FL Studio te veel klikken en te veel interfaces.
Alles op een scherm vind ik daarom veel fijner in Ableton en het klikt aardig lekker weg, haha.
Ik heb ongeveer 3 maand geleden de keuze gemaakt.

Waarom heb jij overgestapt?

Puike track trouwens :)
 
Goeie track!
My 2cnts:
Ik gebruik Reaper en draai Fruity als plugin als ik een synth daaruit wil gebruiken...ga aanstonds ook op Ableton over, heb een gratis licentie gescoord ;)
 
Hele lekkere track, met zeer veel plezier naar zitten luisteren.

Ben benieuwd hoe deze gemastered zal klinken, want het valt mij op dat deze track nu nog wat minder sprankelend en iets bassiger/wolliger klinkt dan wat ik van je andere (volgens mij meestal wél gemasterde) tracks gewend ben. Qua compositie en algehele vetheid is de track verder echt wel op het niveau wat ik van je gewend ben.

Dus maak je vooral verder geen zorgen, het viel me gewoon op vergeleken met je andere nummers. Uit mijn hoofd (herinnering) gezegd dan hè, ik heb niet daadwerkelijk 1 op 1 vergeleken en misschien zit ik er wel vet naast, haha!

Dope track iig, maar dat ben ik inmiddels wel van je gewend! :okdan:
 
Lekker veel variatie en heerlijke acid sounds, dat gaat niet snel vervelen! De mix klinkt naar mijn oren helemaal in balans, zeer professioneel zelfs (ben je dat ook?). Dit smaakt naar meer...
 
funkaholic1972, ik heb deze track nog eens onder de loop genomen een tijdje terug. Ik vond dat wollige niet alleen herkenbaar, maar ook gruwelijk irritant. In de masteringstage kwam ik erachter met een multiband tubecompressor dat er veel meer uit de kick te halen viel. Eenmaal terug in de mixingstage zat er nog veel te veel resonantie voor de sublaag wat voor een blokkade zorgde.
Dus die heb ik eens flink onder handen genomen, track gemastered en nu klinkt ie zoals ik hem heb bedoeld. Dus bedankt voor deze opmerking :)

https://soundcloud.com/1nc1n/a-kind-of-mental-accord
 
Back
Top