soundcloud abonnement.

JohnDoe28

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2013
Berichten
1.063
ik heb een gratis soundcloud abonnement.
maar daarvan ben ik bijna door mijn minuten heen.
nu zit ik na te denken over een betaald abonnement te nemen.
maar dan wil toch aan de mede gebruikers een paar vraagjes stellen.
over dus soundcloud :P

vraag 1: heb je een gratis of betaald abonnement?
vraag 2: en betaald welke pro of Pro Unlimited?
vraag 3: welke betaalde functie is naast je extra minuten het meest gebruikt?
vraag 4: en als je geen abonnement hebt ruim je dan je soundclud op voor extra minuten?
vraag 5: en zit je ook te denken aan een betaald abonnement?
vraag 6: of ga je dan toch liever opruimen dan betalen voor extra minuten?

ok dus ik zit te denken aan een pro abonnement.
ik heb hem wel eerder gehad voor de extra minuten.
maar ik vond ook het over kunnen schrijven van een upload.
ook wel handig dan kan ik van een preview een volledige van maken.
eduard.
 
Die van mij is ook gratis en heb nog 2 1/2 uur te gaan. Als ik er door heen ben maak ik een 2de account aan een ga dan reposten op de eerste :D
 
Nu ik er wat over na zit te denken lijkt het mij beter om die van mij op te ruimen. Vind een soundcloud met meer dan 10 nummers al vrij onoverzichtelijk. Denk dat ik het hou bij 8 nummers en dan de oudste verwijder.
 
ik heb de betaalde gehad maar nu weer een gratis account.

SC is behoorlijk dood als je het mij vraagt.
 
teep ja ik heb ook wel flink lopen opruimen.
maar ik ben nu wel door mijn rommel mee.
ik heb ook al veel oude nummers verwijderd.
want ik word dan steeds beter voor het gevoel.
maar de collabs die ik gemaakt heb kan ik niet verwijderen te mooi.

flyweight ja ik ontdek er ook nog weinig nieuws.
tenzij het van mede forumleden zijn die iets nieuws hebben gemaakt.
maar muziek voor van niet forum leden nee dat niet meer.
 
ik wilde nog wel even bij vermelden flyweight wat ook heel irritant is.
als je iets nieuws plaats dan krijg ik vooral likes van spam.
van die soundcloud pagina,s waar ze dan je meer likes & beluisteraars beloven.
 
Met betaald kun je naast de extra uploadtijd ook 5 tracks naar keuze highliten.. die komen mensen dan als eerste tegen.. normaal zijn dat de laatst geplaatste. En je kunt reeds geuploade tracks die je bv hebt aangepast/ verbeterd vervangen voor de nieuwere versie, met behoud van reacties, plays en eventuele likes.

Met een pro account krijg je niet minder spam of commerciële likes.. Ik ben er zelf vanaf gestapt toen het ineens stukken duurder werd. Was eerder 25 of 30 euro dacht ik.. Herinner me ook nog dat het ineens automatisch verlengd werd ineens.. terwijl ik een paar jaar daarvoor zelf kon bepalen wanneer ik ging verlengen/ betaalde.. dat woog voor mij ook mee om er vanaf te stappen.
Alleen moest ik nog behoorlijk diep op de site zoeken hoe ik van het automatisch verlengen af moest komen.. iets met autorenew, ver weg in het menu verborgen wat je moest uitvinken dacht ik.. ik was ieder jaar telkens weer te laat...
Ik mis niks aan het standaard abonnement tov van de PRO.. maar is voor ieder persoonlijk uiteraard :)
 
dat automatisch verlenen ken ik wel van een andere site.
die hadden ook mij een nieuwe factuur gestuurd omdat ze automatisch
mijn abonnement hadden verlengd ik heb nog wel kunnen onderhandelen.
dat het abonnement niet verlengd werd maar moest wel 20 euro.
voor de url van mijn site betalen die ze hadden verlengd.
echter omdat ik geen abonnement meer had werd de site naam iets met jimdo.free.com
want dat zat niet in een gratis account.
 
vraag 1: heb je een gratis of betaald abonnement?
vraag 2: en betaald welke pro of Pro Unlimited?
vraag 3: welke betaalde functie is naast je extra minuten het meest gebruikt?
vraag 4: en als je geen abonnement hebt ruim je dan je soundclud op voor extra minuten?
vraag 5: en zit je ook te denken aan een betaald abonnement?
vraag 6: of ga je dan toch liever opruimen dan betalen voor extra minuten?

1. & 2. Ik heb een Pro abonnement
3. Het kijken wie mijn echte vrienden zijn (het checken van wie mijn tracks afspeelt). Of eigenlijk, het kunnen vervangen van een audio file in een upload is ook heel erg fijn voor verbeterde mixes en masters.
4,5,6. Ik heb de extra minuten vooral omdat ik vaak last minute soundtracks moet uitsturen naar choreografen voor repetities. Je hebt het dan over muziekstukken van +- 30 minuten met meerdere revisies. Revisies haal ik pas offline als een choreograaf de soundtrack heeft gedownload of als die aangeeft die versie niet meer nodig te hebben. Ik houd zo ook nog ruimte over voor mn eigen muziek. Heb ondertussen een systeem waarbij ik steeds meer uitwijk naar Distrokid (Spotify, iTunes etc.) op het moment dat tracks echt klaar zijn en ik een album kan vormen. Zo heb ik laatst 3 1/2 uur aan soundtracks op Spotify gegooid zodat ik me niet zorgen hoef te maken dat het verdwijnt in mijn archief als het niet op SC staat.

Kan die laatst genoemde workflow wel aanraden, vooral als je liedjes maakt is het eigenlijk gewoon ideaal om demo's te posten op SC maar op het moment dat iets voor je gevoel release-ready is kan je het doorsluizen naar de platforms waar mensen ook echt naar luisteren. Distrokid is echt een aanrader op dit vlak en kost maar 20 dollar per jaar voor onbeperkt uploaden naar en tigtal streaming platforms, tevens ook de enige reden dat ik een creditcard heb.

All in all, denk ik dat ik binnenkort een einde maak aan mijn Pro plan als ik er nu zo echt over loop na te denken. Er zijn volgens mij wel andere alternatieven met een iets minder aangename interface als Soundcloud (wat de appeal voor mij blijft).

ik heb de betaalde gehad maar nu weer een gratis account.

SC is behoorlijk dood als je het mij vraagt.

En hiermee ben ik het eens, ik kan nog maar weinig like-minded producers vinden op SC. Zijn vooral type-beat producers en "rappers" geworden. Zo profileert SC zich ook op de social media. Begrijp er niets van maar misschien ben ik gewoon oud(er) :beard: aan het worden.

TLDR:
Neem Distrokid, gebruik Soundcloud gratis voor demo's, Soundcloud is dood.
 
Gebruik geen SoundCloud, en wil alleen een suggestie plaatsen. YouTube, zoek een mooi plaatje bij je nummer, plaats deze op een Facebook, Instagram en natuurlijk op het Synthforum.

Vorige week een track gepost op deze manier. Normaal luisteren er 3 tot 8 mensen naar m'n track. Nu in een week 50. Dat is voor mij een heel hoop.

Zelf zou ik oude tracks weg halen, mooi voor het overzicht en je blijft evolueren en groeien. Met dit, en misschien persoonlijk, laat ik mensen liever naar m'n nieuwste tracks luisteren de ouderen. Het geld wat je overhoudt gooi je in een oude sok en kan je op het einde (met wellicht een kleine bij leging) op vakantie waar je nieuwe mensen ontmoet, ervaringen opdoet en mooie plekken ziet die je weer inspireren voor die nieuwe hit.
 
vraag 1: Betaald
vraag 2: Pro Unlimited
vraag 3: De stats zijn veel uitgebreider. Ik vind het wel geinig om te zien waar mijn 3 luisteraars zitten. Daarnaast kan ik ook zien vanaf welke site de track is benaderd. Buiten Synthforum, post ik mijn tracks af en toe ook op Looperman. Daarnaast uiteraard de mogelijkheid om bestaande tracks te vervangen zonder de stats en comments te verliezen.
vraag 4: N.v.t.
vraag 5: N.v.t.
vraag 6: Opruimen vond ik vanaf de eerste minuut al geen goed idee.Als je naar bijvoorbeeld het forum hier kijkt, kom je ook met een zekere regelmaat draadjes tegen met dode links. Daarnaast heb ik in het verleden mijn tracks ook gepost in Groups (iets dat door SC vakkundig om zeep is geholpen). Opruimen zou dan betekenen dat ook die links zouden verdwijnen.
 
ooh die vind ik wel handig dr van lansberg want ja het is inderdaad
misschien niet fijn om dode post hier aan te treffen.
omdat de linkjes het niet meer doen.
maar het overschrijven is dan ook wel handig omdat je niet steeds nieuwe linkjes hoeft te plaatsen.
 
wat ik er ook bij melden wil. is dat ik sinds kort ook het volgende probleem heb met soundcloud.
dat is als ik op mijn computer een standaard flac file van fl studio.
via mijn iphone op mijn macbkook zet om hem vervolgens op soundcloud te zetten.
dan moet ik de file wel naar soundcloud slepen want soundcloud vind hem anders niet.
dat hij dan wel upload naar soundcloud en verwerkt maar dat hij dan niet te vinden is.
en ik kreeg zelfs een mail dat mijn souncloud vol was.
terwijl ik nog 30 minuten over had.
 
ik moet het nu echt wel melden.
dat ik het echt irritant vind worden die nep likes op soundcloud.
dus de spammers die mij nieuwe tracks liken.
 
Ik heb een betaald Soundcloud pro account, maar zit bijna door mijn minuten heen. Ik vind het niet de moeite waard om verder te upgraden, want Souncloud loopt ten einde volgens mij. Nieuwe muziek plaats ik er dus niet meer op, want ik merk dat mijn luisteraars steeds meer Spotify gebruiken. En voordeel daarvan is dat ik daar ook nog door uitbetaald krijg!
 
ik zit dus nu met het probleem dat ik nog maar 2 a 3 minuten upload tijd heb. :r
en naast de remix die ik heb gemaakt maak ik zelf ook nog dingen. :erm:
alles wat prive upgeloud is heb ik al verwijderd en alle demo,s previews.
nu kan ik wel een abonnement nemen maar moet ik dat doen met soundcloud. :?
om mijn upload tijd te verdubbelen. ;)
of zijn er ook andere mogelijkheden dan soundcloud. :beard:

zegt u het maar. :biertje:
want oude tracks verwijderen is ook moeilijk voor mij :frons: :bekdicht:
 
Hey Eduard :)

vraag 1: heb je een gratis of betaald abonnement?
vraag 2: en betaald welke pro of Pro Unlimited?
vraag 3: welke betaalde functie is naast je extra minuten het meest gebruikt?
vraag 4: en als je geen abonnement hebt ruim je dan je soundclud op voor extra minuten?
vraag 5: en zit je ook te denken aan een betaald abonnement?
vraag 6: of ga je dan toch liever opruimen dan betalen voor extra minuten?

1/ betaald
2/ Pro Unlimited
3/ uitgebreide stats, eindeloos sets uploaden die meer dan 7 uur zijn.. tracks vervangen zonder een nieuwe link te moeten maken, highlights, eindeloos sharen, enz..
4/ Ik heb in't verleden 6-7 Gloomer-accounts op SC aangemaakt.. zo werkt dat niet.. geen enkel overzicht meer.
5. NVT
6. NVT

Soundcloud is zéker NIET dood.. Je kunt er nog steeds fantastische setjes op vinden, retro house classics en van die dingen.. Het is ook een uitstekend platform om te communiceren met elkaar.. beter als mail.

Ik zou 'm zéker aanraden : Doén Eduard !

Succes,

Gloomy.
 
Back
Top