Zelfbouwcontest?

Ik zou ook zeggen, ongeveer rond/vanaf 10 deelnemers is al leuk. Beetje lastig om precies een grens te trekken. Maar laten we ook even afwachten wat de beheerders/moderatoren hiervan vinden, zij zijn het die hier de moeite voor moeten doen om het op het forum te regelen. En ook of ze een poll inderdaad nuttig vinden.
 
Och, denk er toch 'ns over na. Wie weet dat je nog een heel leuk idee krijgt. :)

mijn vet koel gave idee stond al reeds vermeld:
30 goedkope oortelefoontjes van de Action in een bal plakken met een microfoon er in met een opamp versterkertje,
om zo een oneindig universum van galm te creëren,
alleen hou ik het bij het concept

ik blijf er bij dat ik het een vreemde vorm vind van contest organiseren, bij de officiële SF-contest wordt ook niet gekeken naar de apparatuur waarmee het wordt gedaan, de een zit in een mega prof studio van 5 ton en maakt muziek die klinkt als een uitgedroogde platgetrapte drol, een ander maakt een mega hit met een lullig casiootje en neemt het op cassette op en wint

het gaat niet om de grootte maar om wat je er mee doet en het stemmen werkt als een democratisch filter voor bepaalde heersende normen en waarden,, zie ons politiek stelsel, dat werkt net zo en daarom is de VVD aan de macht!

ik wou dit toch even kwijt, verder niets,, ik snap de keuze van het max bedrag ook wel weer

:mega:
 
Laatst gewijzigd:
Zelf iets bedenken en maken kan ik helaas niet, maar leuk initiatief. Ik ben als enthousiast publiek wel benieuwd wat er bedacht wordt!

Voor degenen die wèl iets kunnen maken heeft Synthcube trouwens ook een design contest lopen met prijzenpot, wellicht interessant als je toch iets met een Sound Semiconductor SSI2144 VCF, Sound Semiconductor SSI2164 VCA, OnChip CEM3340 of Xvive MN3005 Bucket Brigade Delay gaat doen.

NB. er zijn wel wat opmerkingen te maken over de voorwaarden... ;)
 
NB. er zijn wel wat opmerkingen te maken over de voorwaarden... ;)

Sowee, dat gaat nogal. En ook als je niks wint gaat je IP naar Synthcube, lekker dan.
Het is natuurlijk wel een leuk bedrag, maar dan nog.
 
30 goedkope oortelefoontjes van de Action (...) om zo een oneindig universum van galm te creëren
Het voorbeeld met de oortelefoontjes van de Action geeft eigenlijk al aan waarom een maximum budget wenselijk is. Stel dat iemand het gaat maken, het concept is dan te realiseren voor enkele tientjes. Iemand anders gaat uit van hetzelfde concept, maar omdat er geen maximum budget is geeft hij of zij er veel meer aan uit. Veel betere oortelefoontjes, een uitstekende microfoon, en een mooie DSP-processor die met uitgekiende algoritmen dat "universum" in alle mogelijke vormen kan kneden. Het eigenlijke concept is in beide gevallen hetzelfde, maar de uitwerkingen zijn moeilijk op een eerlijke manier met elkaar te vergelijken.

Ik ben als enthousiast publiek wel benieuwd wat er bedacht wordt!
Als de contest doorgaat zal ik deelnemen, ik ben dan ook zeer benieuwd wat anderen allemaal bedenken. Ik hoop dat er veel mensen zullen meedoen die allemaal leuke dingen verzinnen, en er inzendingen zijn met een echte wow!-factor. :)

En ook als je niks wint gaat je IP naar Synthcube, lekker dan.
Mja, beetje bedenkelijk. Voor hen een manier om leuke ideeën bijeen te harken waar ze later zelf nog 'ns wat aan hebben?
 
Weet je hoeveel werk het kost een schema te tekenen ?,
ik vraag mij af of er wel 1 persoon is die moeite gaat doen.
Met mijn eigen projectjes heb ik een jaar of zelfs 2 jaar voorbereiding nodig om alles uit te zoeken en te bestellen, dan solderen en bouwen.

Zo van ja maak maar even een simpel projectje extra, zo simpel is dat niet.
 
Weet je hoeveel werk het kost een schema te tekenen ?,
ik vraag mij af of er wel 1 persoon is die moeite gaat doen.
Met mijn eigen projectjes heb ik een jaar of zelfs 2 jaar voorbereiding nodig om alles uit te zoeken en te bestellen, dan solderen en bouwen.

Zo van ja maak maar even een simpel projectje extra, zo simpel is dat niet.
Dat hangt erg af van de persoon die het doet, de een heeft meer tijd nodig dan de ander. Maar het ziet ernaar uit dat de tijd die deelnemers krijgen ruim zal zijn, voor een niet al te groot project mag redelijkerwijs worden aangenomen dat het praktisch in alle gevallen genoeg zal zijn.

Zoals al eerder gezegd, het is geen tekenwedstrijd. Een schema dat met de hand is getekend en zo duidelijk maakt hoe het werkt voldoet ook prima. Voor iets dat niet zo heel ingewikkeld is kost dat echt niet zoveel tijd. Grote kans trouwens dat ik het schema ook lekker met de hand ga tekenen. :)
 
Zo zie je maar, een schema tekenen in Eagle en een layout produceren is voor mij 3 uurtjes werk, dan een beetje finetunen, een keer prototypen wat schuiven in Eagle. Fluitje van een cent.
Maar als het teveel werk is moet je niet meedoen, ik vind het zelf wel leuk, daarom is het een hobby.
 
Zo zie je maar, een schema tekenen in Eagle en een layout produceren is voor mij 3 uurtjes werk, dan een beetje finetunen, een keer prototypen wat schuiven in Eagle. Fluitje van een cent.
Maar als het teveel werk is moet je niet meedoen, ik vind het zelf wel leuk, daarom is het een hobby.
Ja, precies, ook als je het op die manier doet hoeft het echt niet zoveel tijd te kosten. Als je wat zit te pielen met bv. een breadboard dan ben je er soms best een tijdje mee bezig, maar dat is toch niet erg omdat je er aardigheid aan hebt. Je moet het niet gaan zien als "werk", dat lijkt me niet goed. Gewoon lekker bezig zijn, dingetjes uitproberen en iets leuks bedenken. :okdan:
 
Het voorbeeld met de oortelefoontjes van de Action geeft eigenlijk al aan waarom een maximum budget wenselijk is. Stel dat iemand het gaat maken, het concept is dan te realiseren voor enkele tientjes. Iemand anders gaat uit van hetzelfde concept, maar omdat er geen maximum budget is geeft hij of zij er veel meer aan uit. Veel betere oortelefoontjes, een uitstekende microfoon, en een mooie DSP-processor die met uitgekiende algoritmen dat "universum" in alle mogelijke vormen kan kneden. Het eigenlijke concept is in beide gevallen hetzelfde, maar de uitwerkingen zijn moeilijk op een eerlijke manier met elkaar te vergelijken.

en dan toch wint de Action versie van 10 euro het misschien wel van die goudkleurige kak-elitaire dure hi-fi versie van 2 ton,,,en weet je waarom? omdat die Action versie tenminste ballen heeft, door de gebreken juist een speciale klank geeft , en dan als toegift ook nog eens wordt gebruikt op een hele creatieve manier door iemand met fantasie en talent , die uit niets alles haalt ,, en daar gaat het uiteindelijk om,het eindresultaat,,,medunkt! :mexico:
 
en dan toch wint de Action versie van 10 euro het misschien wel (...) het eindresultaat,,,medunkt! :mexico:
Zoiets kan in sommige gevallen inderdaad misschien gebeuren, maar het is beter dit niet te generaliseren en aan te nemen dat het altijd het geval is. In andere gevallen zal meer budget namelijk inderdaad meer mogelijkheden geven, en het moet mogelijk zijn om verschillende inzendingen op dit vlak met elkaar te kunnen vergelijken. Daarom is het beter om een level playing field te hanteren.

Bovendien, 75 euro is echt niet zo'n hoog bedrag om iets te maken voor deze contest. Je moet daarom altijd iets met ballen maken om hoge ogen te gooien. 8) In die zin sluit zo'n laag maximum bedrag dus prima aan bij jouw gedachtegang.
 
ik zit je maar wat te stangen, zo serieus neem ik dit alles niet

veel plezier met jullie contest, moge de slechtste verliezen! :mega:
 
Om weer wat positiever verder te gaan: ik ben alvast begonnen! Breadboard tevoorschijn gehaald, ik heb al een ideetje. :)


Een voetbal met elektronica erin die reageert op druk, positie en beweging,,,
sensoren in en op de bal detecteren licht, afstand, druk, enz
dit alles wordt via bluetooth als midi controllers uitgestuurd

dat vang je dan weer op op je laptop (met sexy sticker van Gerard Joling op de klep) ,
stuurt daarmee enkele soft-synths aan wat dan tijdens een voetbalwedstrijd over
gigantische speakers hoorbaar is over het speelveld ,,,

en nu mag de scheidsrechter het spel laten beginnen!

was dat je ideetje? :o:
 
Dat lijkt me wel heel toevallig, maar het is wel jouw entry toch? Heel goed, make it happen!
 
ideeën zat maar geen tijd voor het uitvoeren ervan,, ik heb mn prioriteiten

maar ik wil nog wel zeggen:
ik las het topic-begin nog eens beter ( ik lees snel 'over dingen heen') en toch leuk idee inderdaad, ik snap de budget beperking ook nu

ben benieuwd wat er uit komt en zal dit topic blijven volgen,, mag ik ook mee stemmen zonder deelname?
 
Om weer wat positiever verder te gaan: ik ben alvast begonnen! Breadboard tevoorschijn gehaald, ik heb al een ideetje. :)
Heel mooi! :)
mag ik ook mee stemmen zonder deelname?
Ja, ik denk dat het stemmen net zo kan gaan als bij de trackcontest. Iedereen, dus ook niet-deelnemers, mag op elke inzending één stem uitbrengen. En voor de deelnemers, je mag niet op je eigen inzending stemmen, dat lijkt me logisch.
 
Goed nieuws, het ziet ernaar uit dat de contest door kan gaan! :)
Er moet nog e.e.a. worden geregeld om dit te organiseren, als dat klaar is dan volgt er een aankondiging.
 
Back
Top