Daft Punk (Alles is Gejat)

Zo herrzheit, wat ontzetten goed onderbouwd van je zeg !! Echt knap van je.

Maar ik weet wel waarom je het oneens bent met mij hoor, vanwege mijn uitlatingen in het andere topic natuurlijk. Er is immers geen ruimte voor mensen die gewoon niet in het gareel lopen, toch.... toch ???

welnee mijn beste poverman, het is meer zo dat je in sommige dingen heel simpel kunt zijn. Een van die vele dingen is dat mijn kader het jouwe als verknipt becijfert omdat je niet openstaat voor andere invalshoeken dan die van jezelf.
Ik schat m'n kansen gewoon heel, heel erg laag in qua de mogelijkheid dat iemand je uberhaupt van wat dan ook kan overtuigen, ongeacht of dat dat correct of incorrect is. Je staat heel hard bij je standpunten en ik ben het er tot op heden met geen een eens. Daarnaast redeneer je behoorlijk agressief wat ik helaas als overbodig aan de kant moet schuiven.

maar hee ik ben hier net nieuw en ik kwam hier niet om te flamen. Ik zeg alleen maar dat ik het niet met je eens ben, dat kun je dan toch accepteren als je zo zeker weet dat je gelijk hebt?

liefs en kusjes
 
Harder Better Faster Stronger is eigelijk: Cola Bottle Baby van Edwin Songbird..


Persoonlijk vindt ik dit moeilijk te accepteren.. en denk ik dat het moeilijk wordt Daft Punk nog steeds vet te vinden.. Wat zeggen jullie???

jelte


hun 1e plaatje vonk wel leuk
wel grappig dat die jaren later op tmf te zien was (die clip met die hondekop met ghettoblaster)

daarna werd t net zo plat as armin , ieder keer t zelfde truukie

uit pappies dikke studio ask t goed begrijp
 
jammer dat het allemaal om €€€ draait....

Is toch vet als er creatieve dingen met bestaande muziek wordt gedaan? Alleen de jankerd is weer bang voor het missen van zijn deel.... Echter was dat deel er niet want die plaat werd niet (meer) verkocht....

Copyright is raar, alles wordt in de menselijke geschiedenis juist doorgegeven om door op te borduren, echter de laatste 100 jaar niet meer....
 
Ik moet zeggen dat ik het daar deels wel mee eens ben, maar ik vind synths en drumcomputers niet zo primitef eigenlijk, eerder de gebruikers ervan die functies zoals quantize nodig hebben om in de maat te kunnen blijven, of autotune, of ableton die alle loopjes perfect voor je knipt (en ze allemaal met elkaar synchroon laat lopen)

My first sony niveau, zie je nou wel dat iedere talentloze debiel muziek kan maken.
Ja, ze zeiden bijvoorbeeld nog dat een cello al 400 jaar meegaat en nog veel langer zal meegaan, en dat een synth al 20 jaar bestaat maar na 20 jaar weer zal verdwijnen weet niet wat ik daarvan moet denken, maar ik denk dat ze bedoelen dat de software de hardware synths gaan vervangen. Ben ik het niet mee eens maarja niemand kan de toekomst voorspellen he :D
 
ja maar veel mensen kunnen geen platen uitbrengen omdat heel het rechtenproces te ingewikkeld is....
Is dat sneu dan? Als je zelf niks kan verzinnen en zo erg afhankelijk bent van samples dan weet je dat vantevoren. Zoals ik al eerder zei; je mag samplen wat je wil maar zodra je het wilt verkopen moet je wel bereid zijn om de echte artiest te betalen.
 
Ik vind wel dat tracks waarin samples zitten wel altijd moeten vermelden uit welke tracks ze komen, zodat je nog eens wat goede nieuwe oude muziek kunt ontdekken.

Jep, ben ik wel mee eens.

Hoewel.. dan worden die boekjes bij de CD wel ERG dik bij sommige artiesten/bands (prodigy, Tricky, etc.)

Maarre, van mij mogen ze allemaal samples gebruiken zoveel ze willen; als ik 't nummer dan niet mooi vind, luister ik 'm niet.
 
Ik vind het gebruik van samples op een creative manier wel oke. Ik gebruik zelf geen samples van drumloopjes etc, maar wel individuele drum samples (en ook wel eens wat gesproken woord e.d.). Goeie muziek is goeie muziek, en dat is weer subjectief.
Dus laten we (M-H) niet zo aangebrand reageren, dan blijft het wat gezelliger...
 
ja de vader van daft punk was mischien wel een kruiwagen....maar ja ze hebben ook talent vind ik ....en ook bijv dat nummer met die hond erin? ja die gasten weten heus wel hoe het is om arm te zijn enzo ( zoals die hond ik hun video )
 
Jep, ben ik wel mee eens.

Hoewel.. dan worden die boekjes bij de CD wel ERG dik bij sommige artiesten/bands (prodigy, Tricky, etc.)

Maarre, van mij mogen ze allemaal samples gebruiken zoveel ze willen; als ik 't nummer dan niet mooi vind, luister ik 'm niet.

ja dat is het enige zwakke aan muzikanten en samplers.... ja uit pure beleefdheid moet je vind ik de bron vermelden zodat de antieke artiest vanwie de sample orgineel is ook een klein beetje eer krijgt..... doen ze bijna nooit en dat vind ik onbeleefd....
 
Ik denk eigenlijk dat niemand de betekenis van de naam Homework door heeft. Die hele plaat is gemaakt in een kleine studio die thomas bangalter toen op zijn kamer had staan dus heeft helemaal niks te maken met zijn pa.
 
Ik denk eigenlijk dat niemand de betekenis van de naam Homework door heeft. Die hele plaat is gemaakt in een kleine studio die thomas bangalter toen op zijn kamer had staan dus heeft helemaal niks te maken met zijn pa.

nee maar pappie had wel connecties wat betreft het kunnen uitbrengen natuurlijk, en waarschijnlijk geld voor de gear..
 
ach ik heb ook wel gedanst op da funk toendertijd.

het hoeft ook geen geheim te zijn dat maurice jarre heeft gezorgd dat jean michel synthesizers kon kopen die toendertijd ook echt niet te betalen waren...

als de muziek goed is boeit dat ook niet
 
Naar mijn weten heeft Jarre enkel een gitaar gehad van zn ouders, een gitaar ja, dus geen synth.
 
Back
Top