Daft Punk (Alles is Gejat)

ik sample ook heel vaak .... een van mn lievelings samples is dan ook van joni mitchel ( die al duizend milioen keer gesampled is ha ha )

bijv dit heel andere nummer van joni mitchel is echt wel lekker sample materiaal :



en nog veel meer materiaal op haar elpees

ja das gewoon heel die magie die ze heeft ( een supergoede band van dopey muzikanten.....ja dat maak je ook niet zomaar eventjes na hey? op en zondagmiddagje )
 
Ik was benieuwd naar al die uber-originele muziek van jou...dus heb ik even je myspace opgezocht...ik kwam bijna niet meer bij....wat hoor ik nu in het nummer digitalis rond de 2m26? Dat mag je me wel eens uitleggen :D

haha, ik moet overigens wel zeggen dat dat nr digitalis erg vet is !!
 
@ LeBonTon: Fijn! Je hebt je huiswerk goed gemaakt!
Meestal laat ik een ballonnetje op dit forum op om eens te zien wat voor reactie dat teweeg brengt ;-)
(zal met m'n slecht karakter te maken hebben waarschijnlijk).
Alle numers op ExoterrestrialS zitten vol samples ;-)
M'n allereerste synthetisch klavier dat ik kocht in 1985 was... een Ensoniq Mirage! :-D
Alhoewel ik moet zeggen dat voor de sampler er was weinig van zulke praktijken te merken was in de muziekwereld (duplicata van nummers is natuurlijk wat anders, dat is van alle tijden).
@ Major-hostage: Thanks buddy! Alhoewel, smaken en kleuren verschillen voor iedereen en dus zullen er ook mensen op dit forum zijn met een andere mening hierover ;-)

Grtz,
Exo.
 
Wat ik wil zeggen is dat Daft Punk nooit zo ver is kunnen komen als ze alleen maar konden "teren op het succes van een ander". Komaan , ze leidden hier nu een 90 koppig orkest die mannen hebben al een hele geschiedenis achter de rug. Homework, Discovery en Human After All zijn in mijn ogen meesterwerken. Daarnaast bewijzen ze nog eens dat ze een zekere filosofische visie hebben (Electroma) iets wat me als humane wetenschapper erg interesseert. Daarbij denk ik ook nog eens dat deze heren ondanks hun groot succes nog altijd met beide voetjes op de grond staan.
 
Niet te veel trollen he? :P Ik vind Lay me in Full cool! Is dat een remix?
 
Niet te veel trollen he? :P Ik vind Lay me in Full cool! Is dat een remix?
Yep.
Ik vond dat Crosby and Nash wel wat ritmische begeleiding konden gebruiken.
Lay Me In Full is een samentrekking van Lay Me Down (Crosby and Nash voor Stills en Young erbij kwamen) en Paid In Full van Eric B. & Rakim.
Enjoy!
 
waar iedereen hier aan voorbij gaat is dat daft punk behalve veel samplen een grote kruiwagen heeft gehad in de vorm van de pappie van 1 van de 2 die bepaalde connecties had in de muziekwereld...
 
Ik was benieuwd naar al die uber-originele muziek van jou...dus heb ik even je myspace opgezocht...ik kwam bijna niet meer bij....wat hoor ik nu in het nummer digitalis rond de 2m26? Dat mag je me wel eens uitleggen :D

:okdan: hehehe niet fukke met een hagenees :)



waar iedereen hier aan voorbij gaat is dat daft punk behalve veel samplen een grote kruiwagen heeft gehad in de vorm van de pappie van 1 van de 2 die bepaalde connecties had in de muziekwereld...

Nou, dan ben ik mooi blij dat pappie ons heeft mogen verblijden met de muzakjes van zoonlief!
Merci papa!
 
waar iedereen hier aan voorbij gaat is dat daft punk behalve veel samplen een grote kruiwagen heeft gehad in de vorm van de pappie van 1 van de 2 die bepaalde connecties had in de muziekwereld...
Als we nu daar ook nog over gaan zeiken dan is het hek helemaal van de dam.
 
De pa van Thomas Bangalter was een grote producer in de 70s in Frankrijk. Verklaard ook hun dikke sound op Homework. Dat is papa zn dure mastering. (Homework = Home= thuis= studio)
 
Laatst gewijzigd:
Dat Barbara Streisand er een hekel aan heeft om op hoge hakken een nummer te brengen vol met samples van Boney M. die op hun beurt de mosterd gingen halen bij Hallo Bimmelbahn die op zich niets te zien hebben met Daft Punk alhoewel het best mogelijk is dat hun producer in de jaren 70 in contact gekomen is met de vader van een van beide Daft Punkers die wel een en ander in de toenmalige muziekwereld betekende zodat zoonlief zich volop kon laten gaan in het maken van nummers boordevol met samples van andere nummers die op zich niet slecht klinken maar in feite toch maar het betere knip en plakwerk zijn, overgoten met wat drums en een deuntje...
('k vrees dat ik hier reactie ga op krijgen....:dubbel:)
Exo.
 
Ik vind wel dat tracks waarin samples zitten wel altijd moeten vermelden uit welke tracks ze komen, zodat je nog eens wat goede nieuwe oude muziek kunt ontdekken.
 
ik sample ook heel vaak .... een van mn lievelings samples is dan ook van joni mitchel ( die al duizend milioen keer gesampled is ha ha )

bijv dit heel andere nummer van joni mitchel is echt wel lekker sample materiaal :

YouTube - Joni Mitchell-Black Crow

en nog veel meer materiaal op haar elpees

ja das gewoon heel die magie die ze heeft ( een supergoede band van dopey muzikanten.....ja dat maak je ook niet zomaar eventjes na hey? op en zondagmiddagje )

(big booming voice) Joni Mitchell

Krijg in een keer een heel goed idee voor een nummer :D
Boney M platen moeten ook nog wel in de kast staan ergens :)


PS die orgel gast met zijn groene oliesjeik-pak in dat Boney M clipje - geweldig! Ziet m goan!
 
Ik begrijp iets toch niet helemaal, waarom gaan jullie helemaal uit je plaat als iemand iets sampled maar als iemand een compleet nummer covered dan sta je als een een koe mee te klappen.... Waarom vind je fotografie dan geen slap aftreksel van schilderkunst?

Het enige dat de 'sampling laws' voor elkaar heeft gekregen is dat je een compleet creatief process door de plee hebt gespoeld. Lekker vernieuwend heren.
 
Back
Top