Daft Punk (Alles is Gejat)

Sucking isn't bad....it all depends on what it is you're sucking..... ;)
 
Sucking isn't bad....it all depends on what it is you're sucking..... ;)

pancake-sausage.jpg


[edit]Eerdere plaatje verwijderd. Deze zocht ik :D[/edit]
 
srry dat ik dit oud topic terug omhoog kick maar heel discovery is gesampled en ik vind het echt ongelooflijk wat ze daar met die samples gedaan hebben bv het high life nummer wat origineel een nummer van tavares is of face to face dit vind ik soms een grotere prestatie dan zelf een nummer schrijven omdat ze niet alleen zomaar een sample pakken en dan er een beat onder zetten maar omdat ze nog een hele hoop andere dingen doen. Trouwens Daft Punk heeft 3 jaar aan discovery gewerkt.
 
Homework blijft toch nog steeds super en de livecd alive1997 die erop volgde ook.
Heb trouwens eens gehoord dat ze makkelijk samples konden clearen omdat pa Bangelter een disco label had ofzo.
 
Homework blijft toch nog steeds super en de livecd alive1997 die erop volgde ook.
Heb trouwens eens gehoord dat ze makkelijk samples konden clearen omdat pa Bangelter een disco label had ofzo.
Klopt hij heeft o.a nummers voor The Gibson brothers geschreven.
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Maxinquaye

ha moet je eens kijken dit was het beduut van Tricky ( een vriend van bjork etc etc en massive attack )

ha heel zijn album is helemaal bijelkaar gejat

bijv in onderstaand nummer ( ook van dat album ) zit een sample van isaac hays

 
Harder Better Faster Stronger is eigelijk: Cola Bottle Baby van Edwin Songbird..

http://www.youtube.com/watch?v=MJPdVVOmbz4

Persoonlijk vindt ik dit moeilijk te accepteren.. en denk ik dat het moeilijk wordt Daft Punk nog steeds vet te vinden.. Wat zeggen jullie???

jelte


als jij ook maar 1 nummer kan benaderen, dan ben je voor mij de koning...dus ga je gang, probeer het maar.
het is echt niet zo makkelijk als je denkt..


daft punk rulezz the scene!!!
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Maxinquaye

ha moet je eens kijken dit was het beduut van Tricky ( een vriend van bjork etc etc en massive attack )

ha heel zijn album is helemaal bijelkaar gejat

bijv in onderstaand nummer ( ook van dat album ) zit een sample van isaac hays

YouTube - Tricky - Hell Is Around The Corner

Ik snap eigenlijk echt niet waarom mensen nog met gefronste wenkbrauwen kijken als er een sampletje gebruikt wordt. :frons:

Stetsasonic sloeg in 1988 al de spijker op zijn kop
Of neem Endtroducing van DJ Shadow, dat voor 100% bestaat uit samples van andere platen. Ik vind dat nog steeds één van de meest inspirerende albums die ik ken, om het maar eens op zo'n corny Amerikaanse manier te zeggen :)
 
als jij ook maar 1 nummer kan benaderen, dan ben je voor mij de koning...dus ga je gang, probeer het maar.
het is echt niet zo makkelijk als je denkt..


daft punk rulezz the scene!!!

haha een raphie comment
 
ten 1e: oh oh cherso rockt ook :)

en ten 2e vind ik het zelf...dus Raphie heeft er vrij weinig mee te maken.
Je kunt alle tracks in feiten opzoeken, en uitpluizen wat ze er voor hebben gebruikt. knappe jngen die het weet te benaderen...dus het is gewoon dom gel*l om te zeggen dat iets niet lekker meer is nadat je weet dat het is gesampled...

homework is in mijn ogen nog steeds een van de beste housealbums ooit gemaakt....
en niemand die de sample van chaka khan zo mooi heeft kunnen verneuken als stardust (gewoon daft punk)....in mijn ogen zijn (waren) zij heer en meester op het gebied van samplen...


Hier nog wat verpesterietis, want nu we weten dat dit allemaal gejat is is daft punk natuurlijk ohw zo slecht....:stupid:stupid:stupid

Daft Punk - Robot Rock Breakwater - Release the Beast
Daft Punk - Crescendolls The Imperials - Can You Imagine
Daft Punk - Harder Better Faster Stronger Edwin Birdsong - Cola Bottle Baby
Daft Punk - Da Funk Vaughan Mason And Crew - Bounce, Rock, Skate, Roll
Daft Punk - Aerodynamic Sister Sledge - Il Macquillage Lady
Daft Punk - High Fidelity Billy Joel - The Way You Are
Daft Punk - Too Long Rose Royce - First Come, First Serve
Daft Punk - Voyager Oliver Cheatham - Get Down Saturday Night
Daft Punk - Around The World Jerry Goldsmith - The Rec Room
Daft Punk - Verdis Quo Cerrone - Supernature
Daft Punk - On Da Dancefloor (Mix 1) Earth, Wind & Fire - September
Daft Punk - One More Time Eddie Johns - More Spell On You
Daft Punk - Superheroes Barry Manilow - Who's Been Sleeping in My Bed


Het is gewoon naief om te denken dat men alles maar zelf maakt. Daft punk was gewoon ultra creatief in het gebruik van los samplos...

dus kies er 1 uit, en probeer het na te maken....liefst in een uurtje, want het is zooooo simpel....(armin mag je aftrappen, maar van daft punk blijffie af, ja?! :)
 
dan kun je 90% van drum n bass ook in twijfel trekken wat daar zit altijd de drumloop van Winstons - Amen brother in...
 
Originate! don't imitate....

Exo.

Het is jammer dat ik nu moet uitleggen wat jij waarschijnlijk bedoelt maar goed here goes

"Het is beter om iets volstrekt nieuws te maken dan om iets bestaands te imiteren"


Ben ik het niet mee eens :)

  • Ten eerste is het leven gebaseerd op imiteren, neem taal, neem onderwijs, neem sociale omgang, cultuur... dat leer je door na te doen.
  • Ten tweede is het gebruik van een sample geen imitatie maar een rechtstreekse kopie die in een andere context een nieuwe betekenis krijgt.
  • Ten derde kun je je afvragen waar je de grens legt, je keyboard of drummachine zit ook vol met samples -het is erg moeilijk om het grensgebied af te bakenen.
  • Ten vierde vind ik het een gemiste kans als je nooit iets wilt hergebruiken maar koste wat het kost wat nieuws wil maken. Waarom zou je jezelf beperken?
  • Ten vijfde vind ik het raar als je als uitgangspunt van je muziek niet neemt dat je goede/leuke/mooie muziek wil maken. (maar is mijn smaak en mening)
schud ik zo uit mijn mouw dit overigens dus pin me d'r niet op vast :)
 
ten 1e: oh oh cherso rockt ook :)

en ten 2e vind ik het zelf...dus Raphie heeft er vrij weinig mee te maken.
Je kunt alle tracks in feiten opzoeken, en uitpluizen wat ze er voor hebben gebruikt. knappe jngen die het weet te benaderen...dus het is gewoon dom gel*l om te zeggen dat iets niet lekker meer is nadat je weet dat het is gesampled...

homework is in mijn ogen nog steeds een van de beste housealbums ooit gemaakt....
en niemand die de sample van chaka khan zo mooi heeft kunnen verneuken als stardust (gewoon daft punk)....in mijn ogen zijn (waren) zij heer en meester op het gebied van samplen...


Hier nog wat verpesterietis, want nu we weten dat dit allemaal gejat is is daft punk natuurlijk ohw zo slecht....:stupid:stupid:stupid

Daft Punk - Robot Rock Breakwater - Release the Beast
Daft Punk - Crescendolls The Imperials - Can You Imagine
Daft Punk - Harder Better Faster Stronger Edwin Birdsong - Cola Bottle Baby
Daft Punk - Da Funk Vaughan Mason And Crew - Bounce, Rock, Skate, Roll
Daft Punk - Aerodynamic Sister Sledge - Il Macquillage Lady
Daft Punk - High Fidelity Billy Joel - The Way You Are
Daft Punk - Too Long Rose Royce - First Come, First Serve
Daft Punk - Voyager Oliver Cheatham - Get Down Saturday Night
Daft Punk - Around The World Jerry Goldsmith - The Rec Room
Daft Punk - Verdis Quo Cerrone - Supernature
Daft Punk - On Da Dancefloor (Mix 1) Earth, Wind & Fire - September
Daft Punk - One More Time Eddie Johns - More Spell On You
Daft Punk - Superheroes Barry Manilow - Who's Been Sleeping in My Bed


Het is gewoon naief om te denken dat men alles maar zelf maakt. Daft punk was gewoon ultra creatief in het gebruik van los samplos...

dus kies er 1 uit, en probeer het na te maken....liefst in een uurtje, want het is zooooo simpel....(armin mag je aftrappen, maar van daft punk blijffie af, ja?! :)

Wat doe je nou, waarom reageer je zo ge-ergerd? Volgens mij heb ik weinig over daft punk gepost op dit forum, gewoonweg omdat ik het extreem onboeiend vind. . . . In dat geval vind ik Armin dan nog boeiender...
 
Originate! don't imitate....

Exo.

Ik hou nu eenmaal niet zo van teren op het succes van een ander...
Da's nu wel enkel en alleen mijn mening hoor ;-)

Exo.
Ik was benieuwd naar al die uber-originele muziek van jou...dus heb ik even je myspace opgezocht...ik kwam bijna niet meer bij....wat hoor ik nu in het nummer digitalis rond de 2m26? Dat mag je me wel eens uitleggen :D
 
Back
Top