Daft Punk (Alles is Gejat)

Laatste keer:

Homework = eigen werk (zal hier en daar wel een sampletje inzitten maar ok)

Discovery = Discover old records dus samplen.

Beter goed jatten dan slecht zelf maken.

Zo pikt justice ook alles, net als oizo e.a uit de franse stal.

En daarnaast als je een beetje thuis bent in de algehele elektronische muziek dan waardeer je daft punk, ook al vind je er geen zak aan.
 
Origineel geplaatst door enzovoort
Laatste keer:

Homework = eigen werk (zal hier en daar wel een sampletje inzitten maar ok)

Zo pikt justice ook alles, net als oizo e.a uit de franse stal.


Home work vind ik wel het enige goede album van DP en vertel me maar waarvan oizo heeft gejat, want dit hoor ik niet snel terug. Ja hij heeft veel samples gebruikt en jat wel eens een beatje van de beastie boys, maar hij verkracht het ook genoeg om er duidelijk zijn eigen stempel op te zetten.
 
Origineel geplaatst door dsil
Home work vind ik wel het enige goede album van DP en vertel me maar waarvan oizo heeft gejat, want dit hoor ik niet snel terug. Ja hij heeft veel samples gebruikt en jat wel eens een beatje van de beastie boys, maar hij verkracht het ook genoeg om er duidelijk zijn eigen stempel op te zetten.

bijv. Op dit moment is oizo es aant remaken als het ware en idd, samplen is niks mis mee! Is de hele house op gebaseerd ;) We hebben het maar niet over "Killing in the name of" ;) maar bijv patrick 122 is vol met samples van een oude disco funk plaat van gary's gang en een lekkere ook nog mits je er van houdt.
 
Nou ja, voor wie het zelf wil bekijken: in HQ.
 
.... idd, samplen is niks mis mee! Is de hele house op gebaseerd...

Offtopic:
Akai S-900/950 gabber uit de jaren 90 was voor mij ook de aanleiding om de scene uit Chicago/Detroit nog veel meer te waarderen.

Waar ik eigenlijk ook doodziek van werd en nog steeds van word is het oversamplen-overdubben van "vernieuwende" geluiden/synth lijntjes, denk bijv. aan Robin S. Tot overmaat van ramp wordt dit melodietje nog steeds (commercieel) uitgemolken. Vind je het gek dat al jaren de verkoopaantallen van muziek dalende is?

Nu ik wat ouder ben en weet dat niet alle gabber uit alleen maar samples bestaat ben ik het veel beter gaan waarderen. Gaandeweg is het tempo van veel muzieksoorten omhoog gegaan en is de inhoud ook steviger geworden. Ik kan me nu ook geen drukbewegende/helemaal losgaande dancefloor op een BPM van 116-128 voorstellen. Dit in tegenstelling tot de eind jaren 80 toen het betrekkelijk nieuw was.

Ontopic:
Ook al zou ik alles 1 op 1 namaken...
dan klinkt mijn ellende nog steeds niet zo als van Daft Punk

Imo zal en moet er wel ooit wel een einde komen aan dit succes..
of je moet enigszins willen dat je bekend bent/blijft staan als electronische coverband overgoten met een eigen soundsausje.

Het gerucht gaat dat veel van de 1e chicago acid lijntjes ook funk-achtige grooves hebben en dat er een paar funklijnen rechtstreeks zijn ingeklopt in een TB :)
 
haha.. Goed..

Ik heb fruity loops he..

Ik weet hoe makkelijk het is om van die sample zoiets te maken.. en hoe makkelijk het is om zo'n sample te vinden..
ik weet dat er veel gesampled wordt.. dus kom niet aan met je welkom in de echte wereld bulshit.. Ik weet hoe de top 40 is opgebouwd... 80% gejat.. en 20% (tegenwoordig) Emo kut bandjes..

Dan moet ik zelfs zeggen dat ik MEER respect heb voor Emo bandjes.. en ik haat emo..

Ik heb niks tegen een kick stelen.. ik heb niks tegen een snaire stelen.. en ook niks tegen een klein loopje of wat dan ook..

Maar een 10 sec sample jatten.. en hem vervolgens het hele nummer loopen.. een beetje kutten met je vocoder en je drum computer laten mee lopen.. dat vindt ik te ver gaan..

en ik weet dat het gebeurd.. maar ik had het niet verwacht van DAFT PUNK

...

Nu zwets je maar wat uit je nek, en gebruik die enterknop eens niet zo veel !
 
Ik heb hem ook gezien, ik vond het maar schaamteloose promotie. Suffe flauwe tekenfilm ook, daar keek ik vroeger naar toen ik 12 was ofzo
 
Welkom in de echte wereld. ;)

Mijn motto is: beter goed gejat dan slecht verzonnen en de hedendaagse pop in 1 groot recycle festijn van indie tot elektro.

mee eens want er is weing nieuws meer
iig niet via de " normale " kanalen krijgje dat te horen

ik d8 dat prince vroeger ook een unikum was
toenik 14 was ,:D
tot ik george clinton ontdekte [ erotic city bv ....]

veel nrs van hem zijn ge her bruikt :eureka:
housenation were on tha move - fierce rullin diva
 
Offtopic:


Waar ik eigenlijk ook doodziek van werd en nog steeds van word is het oversamplen-overdubben van "vernieuwende" geluiden/synth lijntjes, denk bijv. aan Robin S. Tot overmaat van ramp wordt dit melodietje nog steeds (commercieel) uitgemolken. Vind je het gek dat al jaren de verkoopaantallen van muziek dalende is? [ quote ]

ja dat nrtje van partysquad dudes /dio /sjaak
met dat robin s piano rolletje erin ....bedoelje zekers


Het gerucht gaat dat veel van de 1e chicago acid lijntjes ook funk-achtige grooves hebben en dat er een paar funklijnen rechtstreeks zijn ingeklopt in een TB :)

funck / fushion is de basis van veel muziek erna ...
net zoals de jaren 30 weer daar baan brekend in was
check maars dizzy gilepsie band egt fettige dingen gemaak
 
eigenlijk had de techniek nooit verder moeten komen dan de minimoog.. met als tegenhanger een enkel arpje of een vcs3.. en vooruit ..een 6 stemmige polyfoon a la de prophet maar die moet dan wel boven de 10.000 euro blijven zodat niet jan en alleman een potje kloote muziek er mee kan gaan maken!!!
 
haha.. Goed..

Ik heb fruity loops he..

Ik weet hoe makkelijk het is om van die sample zoiets te maken.. en hoe makkelijk het is om zo'n sample te vinden..
ik weet dat er veel gesampled wordt.. dus kom niet aan met je welkom in de echte wereld bulshit.. Ik weet hoe de top 40 is opgebouwd... 80% gejat.. en 20% (tegenwoordig) Emo kut bandjes..

Dan moet ik zelfs zeggen dat ik MEER respect heb voor Emo bandjes.. en ik haat emo..

Ik heb niks tegen een kick stelen.. ik heb niks tegen een snaire stelen.. en ook niks tegen een klein loopje of wat dan ook..

Maar een 10 sec sample jatten.. en hem vervolgens het hele nummer loopen.. een beetje kutten met je vocoder en je drum computer laten mee lopen.. dat vindt ik te ver gaan..

en ik weet dat het gebeurd.. maar ik had het niet verwacht van DAFT PUNK

...

Sinds wanneer komen emo's in de top40?
Sinds ik geen top40 meer luister? :o:
 
... ik vind ze niet slecht,.. maar origineel of grensverleggend zoals sommigen beweren nu ook weer niet,... maar das maar één mening uit duizend natuurlijk.

... toch nog eens effe aanstippen dat ze morgen de grootste rotzooi mogen uitbrengen,... zelfs dan scoren ze nog gezien hun massale airplay en (verdiend huidig) succes.

... ik hoor de dag van vandaag nummers van topgroepen op de radio waarvan ik denk,... man dat krijgt een nieuwkomer nooit verkocht.
 
Daft Punk ligt echt niet wakker van een paar kommaneukers op één of ander hollands forum.

Ik ben één van de miljoenen mensen die destijds echt wel genoten van Homework en er zich niets van aantrokken welke sample van wie gejat was.
 
Back
Top