Daft Punk (Alles is Gejat)

Ik had altijd al moeite om Daft Punk vet te vinden. Vind er werkelijk geen ene moer aan, zowel het oude als het nieuwe spul.
 
Ik vind Discovery (en dus Interstella 5555) een leuke plaat en hommage aan het 80's gevoel. :D
Tuurlijk, zo "muziek" maken is retesimpel ("nou, vind maar eens de juiste samples....blah blah")
maar als mensen het mooi vinden...Dit zijn eigenlijk "geluidscollages" en prima voor in de auto
of bij de afwas ;)

Hun andere werk vind ik weer minder.
 
Origineel geplaatst door prosoloist
Ik weet hoe makkelijk het is om van die sample zoiets te maken.. en hoe makkelijk het is om zo'n sample te vinden..

Dit is zoooo naief dat het weer erg grappig wordt. :D Daftpunk is op dit gebied 1 van de absolute toppers. Dat betekend dus dat er 1 miljoen artiesten heel erg hun best doen om net zo creatief en goed dit te doen als Daft Punk dit doet. Maar dat lukt ze op de een of andere manier dus niet. En dat komt niet omdat het zo simpel te maken is, maar juist omdat het zo moeilijk is om dit niveau te bereiken.

En dat jij etische bezwaren hebt tegen het maken van muziek op deze manier staat daar helemaal los van.
 
Origineel geplaatst door M01C
Dat lijkt mij heel stug. Die van daftpunk is eerder uitgebracht dan die van kraftwerk. Het klinkt wel idd kraftwerkachtig, dat ben ik met je eens. Maar in mijn oren is de melodie heel anders. Beats lijken wel wat op elkaar, maar ja, das gewoon een musicnonstopelectrotechnopopbeat :D

klopt het is iets totaal verschillends, maar ik bedoelde bij dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=cU-V-57CxbQ het stukje rond 2.40 tot het einde en in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=0mBKJGsxYk0&mode=related&search= het beginstuk na de introductie door niemand minder dan kylie :P (ongeveer rond 40 seconden)

als de namen niet zo op elkaar leken had ik er nooit wat achter gezocht...

trouwens nooit geweten dat de kraftwerk versie veel nieuwer was! (ik heb zelf nog niet alles van krafwerk gehoord en ik dacht dat de live versie van minimum maximum een remake was.)

back on topic: ik ben het met flesje eens dat daft punk echt vakmanschap aflevert, ze nemen risico's door niet 2x met hetzelfde te komen, ieder album was weer iets totaal anders. ik wed dat het volgende album weer totaal iets anders wordt dan we tot nu toe gehoord hebben. ik vind het lef hebben, makkelijk scoren doen we met carnaval.

bliepbliep
 
Origineel geplaatst door loveyourjunos
Juist leuk om zoiets te ontdekken. Heb je ineens twee leuke nummers :)

http://www.youtube.com/watch?v=X7qAiStDTxA

hehe. heb ik nog een grappige anakdote over... ik hoorde dus ook dit nummer (origineel) en dacht. laat ik er eens mee gaan spelen. Zo gezegd, zo gedaan (houtje touwtje natuurlijk), opeens hoorde ik op straat dus de dr.dre en snoop versie.. :bekdicht:

Dat was dus het einde van mijn hiphop excursie 8o)
 
Ik weet van een grote verzameling albums die zijn samengesteld door "sample-spotters".
In veel gevallen denk je dan toch: "Wow....da's een verbetering geweest".
En er zijn er ook (Dr. Dre bijvoorbeeld....in hiphop zowiezo) waar je denkt: "Zo....de juiste twee maten drie minuten lang loopen is het fundament van je wereldfaam? Tjonge, knap hoor. "
O.k. , plus een rijmpje met het obligate gezwam over pistolen, stereo's en hoeren. :D
 
:)

:)

Origineel geplaatst door Slipperman
@prosoloist: stap eens in de jazz... Denk dat je dat beter kan waarderen dan het merendeel van de hedendaagse herrie. In dat genre wordt nog veel interresants gedaan.

Danku.. In feb doe ik toelating vooroplijding jazz conservatorium (amsterdam) Piano uiteraard.. (ik ben 16)
 
Re: :)

Re: :)

Origineel geplaatst door prosoloist
Danku.. In feb doe ik toelating vooroplijding jazz conservatorium (amsterdam) Piano uiteraard.. (ik ben 16)

good boy ;) Gelukkig zijn niet alle 16 jarigen vernoikt qua muzieksmaak ;)
 
Wil even melden dat ik persoonlijk ook een beetje teleurgesteld ben in Daft Punk na de ontdekking van hun muziek covers. Alhoewel niet via een youtube link werd de ene Daft Punk hit na de andere ontmastkerd. En ja dat was nogal schrikken dat vrijwel al hun tracks waarvan videoclips werden geshoot niet hun eigen 'idee' was.

Hoe dan ook ik vind de muziek wat ze uitbrengen nog steeds héél goed productie-gewijs. De heren weten wat ze doen en is tot in de puntjes uitgewerkt. Ik heb hieronder ook een link naar een optrede van ze waarvan ik zeer onder de indruk van ben. Daarom ook ; respect voor de prestatie!

Daft Punk Heineken Music Hall
 
Origineel geplaatst door chosenminder

Hoe dan ook ik vind de muziek wat ze uitbrengen nog steeds héél goed productie-gewijs. De heren weten wat ze doen en is tot in de puntjes uitgewerkt. Ik heb hieronder ook een link naar een optrede van ze waarvan ik zeer onder de indruk van ben. Daarom ook ; respect voor de prestatie!

Daft Punk Heineken Music Hall

Misschien zou je zelfs wel kunnen zeggen dat het hele goede producers zijn.. en daarnaast nog een gedeelte artiest 8~
 
beating_a_dead_horse.gif


Ik vind DP :kont:
...maar deze discussie.... :gaap:
 
Re: :)

Re: :)

Origineel geplaatst door prosoloist
Danku.. In feb doe ik toelating vooroplijding jazz conservatorium (amsterdam) Piano uiteraard.. (ik ben 16)

Een oplijding? Is het zo erg?
 
Origineel geplaatst door prosoloist
vindt je jezelf een MUZIEKANT als je zoiets jat dan?

Origineel geplaatst door prosoloist
Danku.. In feb doe ik toelating vooroplijding jazz conservatorium (amsterdam) Piano uiteraard.. (ik ben 16)

Ik hoop voor je dat je dan geen toelatingsproef in taalvaardigheid krijgt

:D
 
Tja Daft-punk, hun live shows zijn erg bombastisch en goed, maar die muziek. Ik vind het erg veel van het zelfde, luister voor grap dat nummer so much love to give eens. Oke het is niet van daft punk maar van Thomas Bangalter, een van de 2 van daft-punk. 3/4 minuten lang een en dezelfde monotome beat en sample.

Wat ik zelf vermakelijk vond was dat daftpunk fantasten toen naar die film van hun gingen, interstella 5555. Grote praatjes over dat het een super film was, maar toen tijdens de film bleek het allemaal super saai en niet bepaald leuk te zijn. Daar sta je dan met je mond vol tanden.
 
Back
Top